  • 1. Data: 2004-05-11 10:37:38
    Temat: spór o drog
    Od: "Ola K." <a...@a...com.pl>

    Witam,
    przedstawiam mój problem...a właściwie problem mojej babci.
    Otóż babcia jest właścicielem działki wraz z zabudową. Ootoczona jest ona z
    dwóch stron lasem, będącym własnocią sąsiadów i z dwóch pozostałych stron
    również gruntem sąsiadów, aczkolwiek od 50 lat...może więcej jeden z nich
    zgodził sie i dał możliwość przejeżdzania. Oczywiście wszystko "na gębę". Od
    roku... nowy właściciel tej działki sądzi się z babcią i zabrania jej
    dojechać do jej domu. Podkreślam, że innej możliwości dojazdu do domu babci
    nie ma.
    Po kilku rozprawzch sądowych adwokat babci stwierdzil, ze babcia powinna
    pójśc na ugode z sąsiadem, bo sprawy nie wygra.
    Babcia jest stara ...i schorowana, a mnie trafia szlag, bo nie umiem jej
    pomóc.

    Poradźcie, co robić...może jest gdzieś w okolicach Cieszyna adwotak, który
    podejmie sie tej sprawy?

    Dziekuję
    Ola

  • 2. Data: 2004-05-12 16:16:08
    Temat: Re: spór o drog
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Ola K. wrote:

    > Po kilku rozprawzch sądowych adwokat babci stwierdzil, ze babcia powinna
    > pójśc na ugode z sąsiadem, bo sprawy nie wygra.

    jakiś dziwny gość.

> [...]
    > pomóc.
    >
    > Poradźcie, co robić...może jest gdzieś w okolicach Cieszyna adwotak, który

    jak jest tak jak piszesz, to nie potrzbujesz prawnika.
    1. Piszesz wniosek do sadu rejonowego właściwego o ustanowienie drogi
    konieczniej zgodnie z art 626 par 1,2 KCP
    2. Przedstawiesz zgodnie z art 607 KPC odpis KW i ewentualnie mapke
    geodezyjną
    3. W uzasadnieniu powołujesz sie na art 606 KC dotyczącym własnie
    ustanowieniem drogi koniecznej w takiej sytuacji jak twoja.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-05-13 06:59:35
    Temat: Re: spór o droge
    Od: "Ola K." <a...@a...com.pl>

    Dziekuję za odpowiedź.
    Zastanawiam sie jednak, czy jeżeli juz sprawa sie toczy, to samo napisanie
    jakiegoś odwołania rozwiąże problem.
    Zastanawiające jest równiez i to, że właściwie wszystko było załatwione
    pomyślnie, jak zapewniał prawnik babci i czekaliśmy tylko na wyznaczenie
    drogi koniecznej - przez geodete...jak mi sie wydaje, a tu nagle calkowita
    zmiana akcji.
    Babcia zalamuje ręce...z domu wyjśc nie może, że nie wspomne o tym, ze
    samochody do jej posesji nie dojada.

    Wolałabym aby ktoś sie ta sprawa zajał...tzn. nie wierze w moc domukemntów,
    pisemek, na tym etapie postępowania.

    Pozdrawiam
    Ola