  • 1. Data: 2004-05-11 09:46:57
    Temat: Jak dojsc do praw autorskich?
    Od: "Jenny" <b...@w...pl>

    Witam,

    Osoba przychodzila do nas na nauke, nie miala z nasza firma zadnej umowy.
    Siedziala z grafikami i uczyla sie roznych rzeczy montowac w Photoshopie i
    skladac w Quarku. Kilka zrobionych przez nia projektow wykorzystalismy.
    Teraz chce zasądzic nas o niewyplacenie wynagrodzenia z tytulu wykonania
    tych projektow.
    Czy ma do tego prawo?
    Czy moze dochodzic swoich praw majatkowych?

    Maria

  • 2. Data: 2004-05-11 10:22:42
    Temat: Re: Jak dojsc do praw autorskich?
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 11 May 2004 11:46:57 +0200, na pl.soc.prawo, Jenny napisał(a):

> [...]
    > tych projektow.
    > Czy ma do tego prawo?
    > Czy moze dochodzic swoich praw majatkowych?

    Jezeli jest w stanie udowodnic, ze to jej dzielo to IMHO tak.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-11 10:29:18
    Od: "Maria" <b...@w...pl>

    Witam,

    A czy orientuje sie Pan na jakiej podstawie mozna to udowodnic, jesli nie
    bylo mowy o zadnym wynagrodzeniu? Pracowala na naszym sprzecie,
    oprogramowaniu, zajmowala czas grafikow, by ja szkolili, pozyczala ksiazki,
    korzystala z Internetu, potem prezentuje te prace w portfolio, chociaz nie
    ma naszej zgody.

    Bede wdzieczna za info,
    Maria

  • 4. Data: 2004-05-11 10:38:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Maria napisał:
> [...]
    > korzystala z Internetu, potem prezentuje te prace w portfolio, chociaz nie

    Ma prawo prezentować swoje prace w swoim portfolio i nie możecie jej tego zabronić.
    Ma prawo domagać się zapłaty za swoje prace, ale Wy możecie powiedzieć,
    że zapłata kompensowała się z kosztem szkolenia.
    Jak zadecyduje sąd - się przekonacie.

    Na przyszłość - umowa o szkolenie, weksel i dopiero szkolić.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 5. Data: 2004-05-11 11:20:07
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 11 May 2004 12:38:09 +0200, na pl.soc.prawo, Arek napisał(a):

    > Na przyszłość - umowa o szkolenie, weksel i dopiero szkolić.

    A po co weksel ? Po prostu zawrzec w umowie postanowienie, ze napywacie
    prawa majatkowe do wszystkich prac wykonanych w czasie szkolenia. I
    wystarczy.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    There is no security on this earth. There is only opportunity.

  • 6. Data: 2004-05-11 11:50:53
    Od: "Maria" <b...@w...pl>

    A jak jest juz post factum?

  • 7. Data: 2004-05-11 12:09:37
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 11 May 2004 13:50:53 +0200, na pl.soc.prawo, Maria napisał(a):

    > A jak jest juz post factum?

    To tak jak napisal Arek. Albo sprobowac dogadac sie z zadajacym
    wynagrodzenia.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    How many software engineers does it take to change a lightbulb? None:
    "We'll document it in the manual."

  • 8. Data: 2004-05-11 14:12:23
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Maria" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ksiazki,
    > korzystala z Internetu, potem prezentuje te prace w portfolio, chociaz nie

    Trzeba było podpisać jakąś umowę. Niestety miecz jest jak widać obosieczny.
    Firmy zatrudniają młodych ludzi za czapkę gruszek albo jak w tym przypadku
    za bóg zapłać, wykorzystując ciężką sytuację na rynku pracy, ale jak widać
    nie zawsze takie postępowanie się opłaca.

  • 9. Data: 2004-05-11 16:28:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jenny" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli była pracownikiem Waszej firmy to nie. Jeśli była uczniem, to nie.
    Ale jeśli pracowała na czarno, to jeszcze 291 kk się kroi.

  • 10. Data: 2004-05-11 19:33:17
    Od: "Maria" <b...@w...pl>

    No wlasnie nie zawsze wina lezy po stronie pracodawcy. Ta osoba prosila nas,
    abysmy mogli ja czegos nauczyc, dali szanse zdobycia doswiadczenia i
    mozliwosci wpisania sobie czegokolwiek do CV. Oczywiscie poswiecilismy jej
    czas , ktory normalnie powinien byc przeznaczony dla klientow - i prosze,
    jaka zaplata! Jak ktos ma dobre serce, to jeszcze za malo!

    Pozdrawiam,
    Maria