  • 21. Data: 2003-08-23 19:41:38
    Temat: Re: Woooow, zadzwonila do mnie firma windykacyjna w sprawi e Id ei, juz mam się bać ???
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    > wierzytelności na inną osobę (chyba że co innego wynika z łączącej was
    umowy).
    > Ponadto od momentu kiedy dowiedziałeś się o przelewie wierzytelności
    spłacanie
    > długu na rzecz byłego wierzyciela, a nie nowego może ci przynieśc sporo
    > kłopotu, bo może się okazać, że poproszą cię abyś drugi raz zapłacił to
    samo
    > (oczywiście to jest do odkręcenia, ale trochę to potrwa)

    Oczywiscie podejscie do odpowiedzialnosci za wlasne zobowiazania
    reprezentowane przez inicjatora tego watku pozostawiam bez komentarza, a
    moze chodzi o pokazanie ulomnosci naszego postepowania egzekucyjnego. Mnie
    tez kiedys szlag trafial (za przeproszeniem), gdy mialem trzy postepowania
    komornicze, bo pracodawca nie wyplacil nam wynagrodzenia przez 6 miesiecy,
    podczas, gdy egzekucje przeciwko niemu konczyly sie bezskutecznie.Udalo mu
    sie poukrywac majatek tak by nie dalo sie z niego zaspokoic wierzycieli, a
    sam jako bezdomny i samotny szalal po loklalach z wypchanym portfelem i
    wozil sie taksowkami pijany jak bela. Ja splacilem swoje dlugi, pieniadze
    zostaly ledwo odzyskane w czesci z FGŚP.

    Faktem jest tez, ze firma windykacyjna, ktora pojawila sie w tym watku budzi
    watpliwosci. Zajmuje sie egzekucja wyimaginowanych wierzytelnosci dla
    dostawcow niezamowionych materialow i wydawnictw straszac porzadnych ludz
    jakimis dziwnymi konsekwencjami, w pismach wzywajacych do zaplaty w jednym
    miejscu przedstawia sie jako pelnomocnik wierzyciela a w innym jako podmiot,
    ktory nabyl wierzytelnosc - dluznik sam nie wie z kim ma do czynienia. Stara
    sie egzekwowac na rzecz operatora NOM bez tytulu wykonawczego, gdy istnienie
    zobowiazania jest watpliwe, bo klienci TPSA nie podpisywali umow z NOM,a z
    tamtad dostawali faktury etc.

    --
    Pozdrawiam !
    Fakir

  • 22. Data: 2003-08-23 19:43:31
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On 23 Aug 2003 20:32:05 +0200, "Ben" <b...@o...pl> wrote:

    > wierzytelności na inną osobę (chyba że co innego wynika z łączącej was umowy).

    ale ja nie pisałem o pytaniu tylko o POWIADOMIENIU

    > Ponadto od momentu kiedy dowiedziałeś się o przelewie wierzytelności

    nie dowiedziałem się o przelewie wierzytelności

> [...]
    > kłopotu, bo może się okazać, że poproszą cię abyś drugi raz zapłacił to samo
    > (oczywiście to jest do odkręcenia, ale trochę to potrwa)

    z pism od byłego wierzyciela wynika że mam spłacać i nic nie zostało
    wspomniane o przelewie wierzytelności

  • 23. Data: 2003-08-23 19:44:08
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Sat, 23 Aug 2003 15:40:15 +0200, "HaNkA ReDhUnTeR"
    <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl> wrote:

    > Jak to Cię nie zawiadomił? Cyt "Potem dowiedzialem sie ze na adres na ktory
    > byla zarejestrowana
    > komorka wysylane sa wezwania do zaplaty z Intrum Justitia. Podobno
    > rowniez tam wydzwaniali"

    zwykła, nierejestrowana korespondencja to tak jakby jej nie było

  • 24. Data: 2003-08-23 19:52:46
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    > zwykła, nierejestrowana korespondencja to tak jakby jej nie było

    Mialem przyjemnosc rozmawiac telefonicznie z ta fima windykacyjna w sprawie
    jednego z kolegow. Nadmienilem, ze listy sa wysylane jako zwykle i brak jest
    jakiegokolwiek dowodu, ze zostaly nadane. Pani chciale mnie nastraszyc, ze
    wlasnie w tym momencie jest rejestrowane z jakiego telefonu dzwonie i to
    jest wystarczajacy dowod, zeby udowodnic, ze zostalem poinformowany o
    zobowiazaniu :)))) Naprawde firma ta obrala strategie grania na emocjach
    ludzi i ich straszeniu. Do tego w pismach podaja niekatualne dane o swoim
    sadzie rejestrowym :) - poprostu czepialski jestem :)

    --
    Pozdrawiam !
    Fakir

  • 25. Data: 2003-08-24 06:33:25
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Sat, 23 Aug 2003 21:41:38 +0200, "Fakir" <d...@2...pl> wrote:

> [...]
    > zobowiazania jest watpliwe, bo klienci TPSA nie podpisywali umow z NOM,a z

    jesli chodzi o sprawe NOM to wyglada to w nastepujacy sposob

    Zostaly wystawione dwie faktury, w obu przypadkach za zaakceptowanie
    umowy zostal wziety fakt wybrania prefiksu 01044 z klawiatury
    wlasciciela telefonu.
    Wybranie prefiksu = zaakceptowanie warunkow zawartych w regulaminie
    uslug ktory zostal opublikowany w Gazecie Wybiórczej na porzelomie
    lipca i sierpnia 2001.

    Pierwsza faktura miala zostac wystawiona przez operatora LOKALNEGO (w
    tym wypadku przez TPSA), fakture wystawil NOM wiec byla wystawiona
    niezgodnie z wlasnym regulaminem i mozna ja sobie schowac na pamiątke.

    Druga faktura zostala wystawiona przez NOM ZGODNIE Z REGULAMINEM
    (ktory sie w miedzyczasie zmienil) wiec windykacja zaleglych
    naleznosci za niezaplacone faktury zostala zlecona firmie zewnetrznej.

    Jak tak firma zewnetrzna dziala to juz jest zupelnie oddzielna sprawa,
    z tego co widze usiluja sciagnac jak najwiecej wierzytelnosci przed
    postepowaniem sadowym gdyz wytaczanie postepowania sadowego wiaze sie
    z koniecznoscia wylozenia pieniedzy TERAZ PRZEZ WYTACZAJACEGO SPRAWE i
    oni doskonale o tym wiedza

  • 26. Data: 2003-08-24 09:32:14
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

> [...]
    > (ktory sie w miedzyczasie zmienil) wiec windykacja zaleglych
    > naleznosci za niezaplacone faktury zostala zlecona firmie zewnetrznej.

    Sprawa NOMu dosyc mnie interesuje, (jestem na grupie niedawno, ale jestem
    pewien, ze sie tutaj pojawila) i o ile wiem to zgodnie z ustawa o
    swiadczeniu uslug telekomunikacyjnych umowa musi byc zawarta na pismie. Tym
    bardziej, ze problemy NOM wynikly z konfliktu z TPSA i pierwotnie to oni
    mieli sie miedzy soba rozliczac. Jesli chodzi o wykrecenie prefiksu, ktory
    mialby byc forma zlozenia oswiadczenia woli to.... przeciez osoba
    wykrecajaca prefiks moze sie powolywac na fakt, ze myslala, ze to forma
    promocji - tyle reklam wisialo :))))

> [...]
    > postepowaniem sadowym gdyz wytaczanie postepowania sadowego wiaze sie
    > z koniecznoscia wylozenia pieniedzy TERAZ PRZEZ WYTACZAJACEGO SPRAWE i

    Rozumiem, to postepowanie ma sowja racje, zwlaszcza, ze w sprawach w jakich
    egzekwuje ta firma, uzyskanie nakazu zaplaty nie byloby proste - w wielu
    przypadkach naprawde stara sie egzekwowac wyimaginowane dlugi. Znam kilka
    sytuacji, gdy jakas firma dostarczala ludziom jakies niezamowione
    wydawnictwa, Oni je odbierali ale nie odsylali (nie mieli takiego obowiazku
    bo nie zamawiali) a potem przychodzily kolejne dziwne wezwania do zaplaty i
    wreszcie wezwanie firmy findykacyjnej. Ciekawe, ze w kazdym z przypadkow
    wyslanie jakiegos sensownego pisma wytykajacego uchybienia konczylo sie
    urwaniem kontaktu. Dla mnie chodzi tu o szukanie naiwnych lub nieznajacych
    sie osob, ktore wystrasza sie i zaplaca, gdy zobacza w naglowku czerwona
    pieczatke i w pismie kilka §§. Brak podstaw do egzekwowania dlugow to dla
    mnie powod, dlaczego sprawy te nie koncza sie zlozeniem pozwu do sadu.

    --
    Pozdrawiam !
    Fakir

  • 27. Data: 2003-08-24 10:31:13
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Sun, 24 Aug 2003 11:32:14 +0200, "Fakir" <d...@2...pl> wrote:

> [...]
    > mialby byc forma zlozenia oswiadczenia woli to.... przeciez osoba
    > wykrecajaca prefiks moze sie powolywac na fakt, ze myslala, ze to forma

    ale publicznie był również opublikowany regulamin świadczenia usług
    przez NOM (Gazet Wybiórcza) wraz z cennikiem

    > Rozumiem, to postepowanie ma sowja racje, zwlaszcza, ze w sprawach w jakich
    > egzekwuje ta firma, uzyskanie nakazu zaplaty nie byloby proste - w wielu
    > przypadkach naprawde stara sie egzekwowac wyimaginowane dlugi.

    z tego ma prowizje

  • 28. Data: 2003-08-24 12:50:51
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

> [...]
    > wspomniane o przelewie wierzytelności
    >

    > W takim razie nie masz się co przejmować panią, która ci "grozi" tylko
    spokojnie spłacaj dług wierzycielowi