  • 1. Data: 2003-08-22 09:10:20
    Temat: komornik a niewymagalne świadczenie
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    załóżmy że pożyczyłem od J Kowalskiego 100 zł z terminem spłaty 1 czerwca
    2004r.
    komornik zajmuje tę wierzytelność
    czy komornik musi czekać na pieniądze do 1 czerwca 2004, czy też ma jakieś
    możliwości ściągnięcia kasy już teraz?

    burenezo

  • 2. Data: 2003-08-22 10:16:08
    Temat: Re: komornik a niewymagalne świadczenie
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Tom wrote:

    > załóżmy że pożyczyłem od J Kowalskiego 100 zł z terminem spłaty 1 czerwca
    > 2004r.
    > komornik zajmuje tę wierzytelność

    Nie bardzo rozumiem wyrażenie "zajmuje wierzytelność". Co masz przez to na
    myśli? Na jakiej podstawie działa komornik? Jaki tryb? jakie postępowanie?

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 3. Data: 2003-08-22 10:56:45
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > Nie bardzo rozumiem wyrażenie "zajmuje wierzytelność".
    art 896 kpc: "Do egzekucji z wierzytelności komornik przystępuje przez jej
    zajęcie. W celu zajęcia komornik:..."

    >Co masz przez to na
    > myśli? Na jakiej podstawie działa komornik? Jaki tryb? jakie postępowanie?
    hmm postępowanie egzekucyjne, ma się rozumieć przeciwko Kowalskiemu, a
    konkretnie art 895 i n kpc

    burenezo

  • 4. Data: 2003-08-22 10:58:50
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

  • 5. Data: 2003-08-22 13:45:52
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Nie bardzo rozumiem wyrażenie "zajmuje wierzytelność". Co masz przez to na
    > myśli? Na jakiej podstawie działa komornik? Jaki tryb? jakie postępowanie?

    Przeciez napisal, ze chodzi o egzekucje z wierzytelnosci. Co jeszcze
    chcialabys wiedziec???

    Egzekucja z wierzytelnosci wg kpc polega na zajeciu wierzytelnosci i
    zakazaniu dluznikowi zajetej wierzytelnosci wyplacania swiadczenia do rak
    dluznika i zobowiazaniu do przekazania wierzytelnosci komornikowi lub do
    depozytu sadowego. Przy egzekucji sadowej komornik nie ma mozliwosci
    wyegzekwowania naleznosci od dluznika zajetej wierzytelnosci. Jezeli
    wierzytelnosc nie jest wymagalna to w oswiadczeniu do ktorego zobowiazuje
    komornik dluznika zajetej wierzytelnosci oswiadczasz ze wierzytelnosc jest
    niewymagalna i odmawiasz jej wydania przed dniem 1.06.2004 r.

  • 6. Data: 2003-08-23 20:00:45
    Od: === igoR === <a...@...sygnaturce>

    Tom napisał(a):

> [...]
    > komornik zajmuje tę wierzytelność
    > czy komornik musi czekać na pieniądze do 1 czerwca 2004, czy też ma jakieś

    Chyba nie...
    Kiedyś znajomy bał się komornika, chciał, abym podpisał z nim taką
    fikcyjną umowę, że pożyczam mu kasę na rok czy dwa, pod zastaw jego aut.
    Podobno miało to go uchronić od ewentualnego zajęcia samochodów, jakby
    co.
    Nie wiem jak to się dalej potoczyło, bo nie podpisałem tego. Po co mi
    jeszcze jakieś utarczki z komornikiem...
    --
    """"""""""""""""""""/\
    _ ___ /_|\
    | / _` / _ \ / /.-""-.\
    |_\__, \___/_|_\/< (()) >\
    |___/GG313785/__`-..-'__\
    ig(at)2com.pl /___|____|___\

  • 7. Data: 2003-08-23 21:55:41
    Od: Dredd<...@...pl>

    Wypada zwrócić uwagę, że komornik nie kiwnie palcem bez tytułu
    wykonawczego.
    Tytułu takiego raczej nie uzyskasz w sytuacji tu opisanej (przed
    terminem zwrotu pożyczki określonym w umowie pożyczki).

    A zatem chyba nie ma tu możliwości nie tylko prowadzenia ale nawet
    wszczęcia egzekucji...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-08-23 23:00:28
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > terminem zwrotu pożyczki określonym w umowie pożyczki).
    >
    > A zatem chyba nie ma tu możliwości nie tylko prowadzenia ale nawet

    Mylisz sie. Tom pytal o egzekucje przez zajecie wierzytelności. Tytuł
    wykonawczy uzyskuje wierzyciel egzekwujacy przeciwko dluznikowi
    egzekwowanemu. Komornik zajmuje natomiast (na wniosek wierzyciela egzekw.)
    wierzytelność przysługujaca dłużnikowi egzekw. od dłużnika zejętej
    wierzytelności tj. osoby trzeciej ( z tytulu umowy pozyczki). Z tego
    drugiego stosunku nie jest potrzebny zaden tytul wykon. Oczywiscie komornik
    nie moze przymusowa wyegzekw. wierzytelnosci od od dluznika zajetej
    wierzytelnosci a jedynie wezwac go do jej wydania.

    Dan

  • 9. Data: 2003-08-24 08:46:01
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > wierzytelność przysługujaca dłużnikowi egzekw. od dłużnika zejętej
    > wierzytelności tj. osoby trzeciej ( z tytulu umowy pozyczki).

    Faktycznie masz rację. Nieuważnie przeczytałem wypowiedź Toma.
    Zrozumiałem że to dający pożyczkę ma być wierzycielem
    wszczynającym egzekucję, a to jego mają egzekwować.

    > Z tego
    > drugiego stosunku nie jest potrzebny zaden tytul wykon.

    Rozumiem że nie jest potrrzebny przeciw tej osobie trzeciej
    (Kowalskiemu)
    Ale przeciw pożyczjącemu, któremu pożyczka ma być oddana i którego
    wierzytelność z tego tytułu ma być zajęta - chyba potrzebny będzie?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2003-08-24 08:54:39
    Od: Dredd<...@...pl>

    > (Kowalskiemu)

    Wróć! To Kowalski był w pytaniu tym którego egzekwują :)
    Czyli jest potrzebny tytuł przeciwko Kowalskiemu, którego
    wierzytelność z pożyczki będzie zajmowana a nie będzie potrzebny
    wobec Toma, który jest osobą trzecią i którego wezwie się do wydania
    zajętej wierzytelności komornikowi a nie Kowalskiemu. Tak chyba
    dobrze?

    -> http://usenet.pomocprawna.info