  • 1. Data: 2003-08-22 09:51:51
    Temat: Ma to sens ?
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    Osoba A chcac zaszpanowac przed kolegami na dyskotece
    pokonujac zabezpieczenie w samochodzie audi , uzywa go przez
    kilka godzin. Nastepnie odstawia go wlascicielowi . Samochod
    jest caly ma tylko uszkodzony alarm , stacyjke . Wlasciciel samochod
    ma nadal Grozi jej za to kara od 6 msc do 8 lat.( art 289 § 2 k.k.)
    Gdyby ta jednak osoba A dokonala kradziezy w celu przywlaszczenia
    to grozi jej za to od 3 msc do5 lat .( 279 § 1 k.k.) Wlasciciel samochodu
    nie ma a sprawcy groza mniejsze konsekwencje prawne . Czy ja cos zle mysle ?

  • 2. Data: 2003-08-22 10:56:06
    Temat: Re: Ma to sens ?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie ma a sprawcy groza mniejsze konsekwencje prawne . Czy ja cos zle mysle ?

    Według mnie kradzież w celu przywłaszczenia (art. 278, a nie 279) nie
    obejmuje włamania i skradzenia samochodu. Chyba, że byłby otwarty i gotowy do
    jazdy.

    Pozdrawiam,
    Lech
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2003-08-22 21:19:15
    Od: Dredd<...@...pl>

    > pokonujac zabezpieczenie w samochodzie audi (...) Samochod
    > (...) ma tylko uszkodzony alarm , stacyjke .

    Moim zdaniem w wypadku gdyby sprawca działał w zamiarze
    przywłaszczenia i auto nie wróciło do właściciela to z powodu
    zacytowanych elementów zdarzenia zamiast 289 § 2 k.k. - mielibyśmy
    kradzież z włamaniem (279 § 1 k.k.) a zatem zagrożenie jeszcze
    surowsze bo od roku do 10 lat (surowsza nie tylko górna granica
    zagrożenia ale co bardziej istotne także dolna)

    Czyli jakiś sens by się dał uratować ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info