  • 1. Data: 2003-08-22 09:17:29
    Temat: Dane osobowe - Straż miejska !
    Od: "martinus" <m...@f...net.pl>

    Miałem ostanio taki przypadek - straż miejska doczepiła się do mnie co do
    picia alkoholu w miejscu publicznym co akurat nie było zgodne z prawdą gdyż
    wchodziłem właśnie do ogródka z piwem z piwem w ręku (no ale cięzko by to
    było udowodnić)- ale wyjątkowo nie miałem przy sobie dokumentów i zaprosili
    mnie na komisariat gdzie telefonicznie ustalili (potwierdzili) moje dane
    osobowe. Nie dostałem mandatu ale pouczenie. Mam pytanie co się dzieje z
    moimi danymi osobowymi w tym momencie które ustalili strażnicy na
    komisariacie - czy ktoś je przechowuje i czy są objęte tajemnicą czy też
    policja (straż) może je udstępniać. Pytam bowiem słysząłem że istnieje
    proceder iż dane takie są udostęniane osobom lub instytucjom które zajmują
    się np. leczeniem uzależnień. Czy może jeśłi nie dostałem mandatu to kartka
    z notesu strażnika trafi do kosza ?
    prosze o poradę
    Andrzej

  • 2. Data: 2003-08-22 18:18:20
    Temat: Re: Dane osobowe - Straż miejska !
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "martinus" <m...@f...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zajmują
    | się np. leczeniem uzależnień. Czy może jeśłi nie dostałem mandatu to

    W wypadku Policji dane osobowe osób legitymowanych są przechowywane w
    specjalnej bazie danych i mogą być udostępniane albo samym policjantom w
    ramach wykonywania czynności służbowych, albo innym służbom w podobnych
    celach, a poza organa ścigania to już tylko i wyłącznie na polecenie sądu
    lub prokuratora. Nie wiem, co robi z tym Straż Miejska, ale z tego co wiem,
    to na pewno nie ma bezpośredniej możliwości przekazywania tych danych do
    zbiorów policyjnych, ale też na pewno nie wyrzucają tego do kosza. Piszesz
    zresztą o tym, że sprawdzenie danych odbyło się w Komisariacie, a więc
    zakładam, że pewnie Policji. W tym wypadku ślad legitymowania pozostał w
    systemach policyjnych.

    Natomiast mogę Cię uspokoić, że z całą pewnością za jednokrotne pouczenie o
    niewłaściwości picia alkoholu w miejscu publicznym z całą pewnością nikt nie
    skieruje Cię na leczenie odwykowe.

  • 3. Data: 2003-08-31 17:50:21
    Od: " Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > W wypadku Policji dane osobowe osób legitymowanych są przechowywane w
    > specjalnej bazie danych i mogą być udostępniane albo samym policjantom w

    Ale wszystkie legitymowania trafiają do bazy?
    Przynajmniej kiedyś było tak, że tylko w przypadkach
    "podejrzeń"-sporządzenie karty rejestracyjnej PKR, sprawdzenia w bazie
    komputerowej, itp. Większość danych pozostawało jedynie w notatnikach
    służbowych.