  • 1. Data: 2003-10-20 18:18:03
    Temat: Wojsko po studiach licencjackich
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Mam pytanie.
    Urodzolem sie w 1980 roku, w tym roku skonczylem licencjat.
    Mam w zwiazku z tym pytanie:
    czy przeniosa mnie do rezerwy, czy tez do woja?
    Slyszalem ze po licencjacie nie biora do woja.
    Prawda to czy nie.
    Z checia poczytal bym jakies ustawy na ten temat
    POMOCYYYYY
    m...@w...pl

  • 2. Data: 2003-10-21 06:38:56
    Temat: Re: Wojsko po studiach licencjackich
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Urodzolem sie w 1980 roku, w tym roku skonczylem licencjat.

    mam podobnie tylko ze inzynierka.

    > czy przeniosa mnie do rezerwy, czy tez do woja?
    > Slyszalem ze po licencjacie nie biora do woja.
    > Prawda to czy nie.
    > Z checia poczytal bym jakies ustawy na ten temat

    niedlugo powinno ukazac sie rozporzadzenie osoby wladnej (kimkolwiek jest
    ;-) ) o przeniesieniu do rezerwy absolwentow z tego roku.

    Oczywiscie jezeli sie ukaze, a tego nie wiadomo (choc pojawiaja sie glosy ze
    na 99% bedzie).

    Jestes absolwentem afaik.

    Ja mam takie troche bardziej skomplikowane pytanie.
    Bo niby jestem absolwentem, ale rozpoczalem nauke na studiach
    uzupelniajacych.

    Czy w tym przypadku absolwent to ja czy juz nie ja?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 3. Data: 2003-10-21 07:38:53
    Od: "Moskit" <m...@i...pl>

> [...]
    > Slyszalem ze po licencjacie nie biora do woja.
    > Prawda to czy nie.
    > Z checia poczytal bym jakies ustawy na ten temat

    Powinni Cie bezproblemowo przeniesc do rezerwy, wez dyplom lub zaswiadczenie
    z uczelni i ksiazeczke wojskowa idz do swojego WKU i powinni zrobic to od
    reki:)
    Acha kazdy absolwent szkoly wyzszej jesli ma w tym roku status abslolwenta
    jest przenoszony do rezerwy (z rozporzadzenia MSWiA)

    Pozdr Maciek

  • 4. Data: 2003-10-21 07:58:35
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Acha kazdy absolwent szkoly wyzszej jesli ma w tym roku status abslolwenta
    > jest przenoszony do rezerwy (z rozporzadzenia MSWiA)

    kiedy wyszlo to rozporzadzenie?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 5. Data: 2003-10-21 08:20:10
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Acha kazdy absolwent szkoly wyzszej jesli ma w tym roku status abslolwenta
    > jest przenoszony do rezerwy (z rozporzadzenia MSWiA)

    hmmm, a tak btw, to niby z jakiej okazji MSWIA a nie MON?

    Zawsze MON takie rozporzadzenia dawal i w tym roku jeszcze nie dal (chyba ze
    to gdzies ukryli na swojej stronie, w innym dziale niz rozporzadzenia)

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 6. Data: 2003-10-21 15:46:39
    Od: kam <X...@X...plX>

    Michal Talaga wrote:
    > hmmm, a tak btw, to niby z jakiej okazji MSWIA a nie MON?
    > Zawsze MON takie rozporzadzenia dawal i w tym roku jeszcze nie dal (chyba ze
    > to gdzies ukryli na swojej stronie, w innym dziale niz rozporzadzenia)

    A ja już takie widziałem...

    KG

  • 7. Data: 2003-10-22 10:47:26
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > A ja już takie widziałem...

    a pochwalisz sie zrodlem, czy mamy sami szukac?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 8. Data: 2003-10-22 14:31:42
    Od: kam <X...@X...plX>

    Michal Talaga wrote:

    > a pochwalisz sie zrodlem, czy mamy sami szukac?

    Alez oczywiście, Dziennik Ustaw :)

    KG

  • 9. Data: 2003-10-22 14:34:25
    Od: kam <X...@X...plX>

    kam wrote:
    > Alez oczywiście, Dziennik Ustaw :)

    o tym myślałem:

    Dz.U.2003.131.1220
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
    z dnia 17 lipca 2003 r.
    w sprawie przeniesienia części poborowych do rezerwy

    Na podstawie art. 46 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o
    powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2002 r.
    Nr 21, poz. 205, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

    § 1. Rozporządzenie określa przeniesienie części poborowych, w tym
    również absolwentów szkół wyższych, do rezerwy bez odbycia zasadniczej
    służby wojskowej lub przeszkolenia wojskowego, przed ukończeniem przez
    nich odpowiednio dwudziestu czterech i dwudziestu ośmiu lat życia.

    § 2. Wojskowi komendanci uzupełnień przeniosą do rezerwy do dnia 31
    grudnia 2003 r., przeznaczonych do odbycia zasadniczej służby wojskowej,
    służby w obronie cywilnej lub przeszkolenia wojskowego, poborowych, o
    których mowa w § 1;

    1) posiadających na wyłącznym utrzymaniu żonę, dzieci, rodziców lub
    osoby, względem których poborowego obciąża obowiązek alimentacyjny, z
    wyjątkiem obowiązku wynikającego z umowy, jeżeli łączny przeciętny
    miesięczny dochód osób będących na utrzymaniu poborowego uzyskany w 2003
    r. jest niższy od minimalnego wynagrodzenia określonego w art. 4 ust. 1
    ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za
    pracę (Dz. U. Nr 200, poz. 1679);

    2) którzy nie ukończyli szkoły podstawowej lub wykształcenie podstawowe
    zdobyli z dwuletnim albo większym opóźnieniem, bądź ukończyli szkołę
    specjalną;

    3) którzy zostali prawomocnie skazani za przestępstwo i wymierzono wobec
    nich karę pozbawienia wolności powyżej 1 roku;

    4) których ojciec lub brat w czasie odbywania czynnej służby wojskowej
    uległ wypadkowi, w wyniku którego poniósł śmierć lub został uznany za
    inwalidę wojskowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 29
    maja 1974 r. o zaopatrzeniu inwalidów wojennych i wojskowych oraz ich
    rodzin (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 87 i Nr 181, poz. 1515 oraz z 2003
    r. Nr 56, poz. 498);

    5) będących absolwentami szkół wyższych przeznaczonymi do odbycia
    przeszkolenia wojskowego, którzy stali się absolwentami w 2003 r. lub
    wcześniej.

    § 3. Poborowych, o których mowa w § 2:

    1) pkt 1 i 4 - przenosi się do rezerwy po złożeniu przez nich
    udokumentowanego wniosku w tej sprawie;

    2) przenosi się do rezerwy również w przypadku, jeżeli orzeczeniem
    właściwej komisji lekarskiej zostali uznani za czasowo niezdolnych do
    służby wojskowej;

    3) korzystających z odroczenia zasadniczej służby wojskowej lub
    przeszkolenia wojskowego - przenosi się do rezerwy po złożeniu przez
    nich wniosku w sprawie przeniesienia do rezerwy i uchylenia decyzji o
    odroczeniu.

    § 4. Przepisów § 2 nie stosuje się do poborowych, którzy złożyli wnioski
    lub zostali skierowani do służby zastępczej.

    § 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia
    i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2003 r.

  • 10. Data: 2003-10-23 08:02:20
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > 5) będących absolwentami szkół wyższych przeznaczonymi do odbycia
    > przeszkolenia wojskowego, którzy stali się absolwentami w 2003 r. lub
    > wcześniej.

    Jeee, praktycznie z nazwiska mnie tu wymieniaja ;-)

    kam jestes wielki!

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM