  • 1. Data: 2003-10-20 18:26:58
    Temat: obywatelstwo - troche dziwne pytanie
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    witam

    pytanie dziwne i pewnie nie dotyczace prawa polskiego tylko panstwa o
    ktorego obywatelstwo by sie staralo

    otoz czy i jesli tak to do ktorego pokolenia wstecz mozna starac sie o
    przyznanie obywatelstwa innego panstwa

    dla przykladu, czy jesli moj dziadek czy babcia, lub pradziadek lub
    prababcia mialo obwywatelstwo innego panstwa np niemiec moge starac sie o
    przyznanie takiego obywatelstwa, lub podwojnego obywatelstwa?

  • 2. Data: 2003-10-20 21:28:37
    Temat: Re: obywatelstwo - troche dziwne pytanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Musisz sprawdzać w przepisach danego państwa. W Polsce pochodzenie Twoich
    przodków nie ma większego znaczenia (za wyjątkiem rodziców), ale być może
    w wypadku państwa, o którego obywatelstwo chcesz się starać są inne
    unormowania. Ja bym zadzwonił do ich ambasady w Polsce. Powinni wiedzieć.
    Albo ewentualnie mailem się ich zapytał.

  • 3. Data: 2003-10-20 21:43:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2003, szerszen wrote:
    [...]
    >+ otoz czy i jesli tak to do ktorego pokolenia wstecz mozna starac sie o
    >+ przyznanie obywatelstwa innego panstwa

    A weź ty i wymyśl jakieś trudniejsze pytanie :>
    Obywatelstwo każdego państwa jest do nabycia na innych
    zasadach, dla przykładu:
    Niemcy - urodzony z rodziców Niemców (chyba jeden wystarczy)
    WlkBrytania - urodzony "na terenie"
    Luksemburg - wszyscy obywatele muszą wyrazić zgodę
    ...(i losuj sobie dalej, pewnie dla większości pomysłów
    jakieś państwo na świecie będzie pasowało !).
    BTW: "na terenie" ma różne interpretacje, i gdzieś widziałem
    że da się być "na terenie" dwu państw jednocześnie:
    w samolocie nad Wlk.Brytanią, tylko nie pamiętam którego
    państwa żeby "na obywatela" się łapać :) (statkom, w tym
    powietrznym, przysługuje ex coś tam - nie wiem czy
    pełny ekstyretorializm - ale w każdym razie bajer jest
    niezły :)).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-10-21 05:20:52
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    [ciach]

    to ze urodzony z rodzicow badz jednego rodzica dzieciak ma podwojne lub moze
    przyjac obywatelstwo ktore kolwiek, nie jest niczym odkrywczym, a mi chodzi
    o to czy mozna sie np starac o obywatelstwo z ktoregos poprzedniego
    pokolenia a nie rodzicow i jesli tak to do ktorego, moze ktos sie spotkal
    juz z czyms takim

    to co napisales nie jest ani odpowiedzia na moje pytanie, ani niczym nowym
    ;)

  • 5. Data: 2003-10-21 09:52:40
    Od: poreba <d...@p...com>

    "szerszen" <w...@s...pl> popełnił 21 paź 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > a mi chodzi o to czy mozna sie np starac o obywatelstwo z
    > ktoregos poprzedniego pokolenia a nie rodzicow
    Np. państwo - ostatnio popularne jako cel pielgrzymek wszlkiej maści
    malwersantów i kanciarzy.
    Israel.

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2003-10-21 11:13:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2003, szerszen wrote:
    [...]
    >+ to ze urodzony z rodzicow badz jednego rodzica dzieciak ma podwojne lub moze
    >+ przyjac obywatelstwo ktore kolwiek, nie jest niczym odkrywczym,

    Nie, psze pana.
    Założyłeś że to "urodzenie z rodziców" jest powodem nabycia obywatelstwa,
    jednocześnie NIE określając o JAKI kraj ci chodzi.
    Więc:

    >+ a mi chodzi
    >+ o to czy mozna sie np starac o obywatelstwo z ktoregos poprzedniego
    >+ pokolenia a nie rodzicow

    Czy pytasz czy istnieje *taki kraj* ? to mogłeś tak spytać :)
    (odpowiedź o Izraelu już widziałem)

    >+ to co napisales nie jest ani odpowiedzia na moje pytanie,

    IMHO pytanie było w kategorii "grupowicz nie dostał odpowiedzi
    na to o czym MYŚLAŁ" !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-10-21 18:11:50
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > Założyłeś że to "urodzenie z rodziców" jest powodem nabycia obywatelstwa,
    > jednocześnie NIE określając o JAKI kraj ci chodzi.

    a nazwa panstwa niemcy w pierwszym poscie nic ci nie mowi?
    to samo z dziadkami i pradziadkami, dalem dosc jasny przyklad o co mi chodzi

  • 8. Data: 2003-10-21 18:13:13
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

> [...]
    > unormowania. Ja bym zadzwonił do ich ambasady w Polsce. Powinni wiedzieć.
    > Albo ewentualnie mailem się ich zapytał.

    tak wlasnie mi sie wydaje, a czy prawo polskie moze robic jakies trudnosci
    jakby sie okazalo, ze jest taka mozliwosc, czy nic go to nie obchodzi? ;)

  • 9. Data: 2005-11-09 11:39:18
    Od: "Daynefrytka" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > prababcia mialo obwywatelstwo innego panstwa np niemiec moge starac sie o
    > przyznanie takiego obywatelstwa, lub podwojnego obywatelstwa?

    jezeli pytanie jest nadal aktualne i dotyczy obywatelstwa Niemiec, to moge
    pomoc poniewaz sama o takie obywatelstwo sie staralam z powodzeniem. Moge
    rowniez odeslac do Domu Wspolpracy Polsko Niemieckiej w Gliwicach, gdzie
    znalazlam osobe, ktora pomogla mi wypelnic stosowne formularze (nie wiem czy
    nadal tam pracuje, ponadto zajmowala sie tym prywatnie a nie w ramach etatu w
    DWPN www.haus.pl). Prosze o ewentualne pytania na e-mail d...@w...pl.

  • 10. Data: 2005-11-10 03:39:09
    Od: hestia <p...@h...com>

    Daynefrytka wrote:

> [...]
    > nadal tam pracuje, ponadto zajmowala sie tym prywatnie a nie w ramach etatu w

    O ile pamietam, to Konstytucja Niemiec uznaje granice hitlerowskie.
    Kazdy urodzony na tzw. Ziemiach Odzyskanych jest automatycznie
    obywatelem Niemiec. Sa na to ichne wyroki.

    Zdaje sie Skubiszewski w zamian za drobna lapoweczke i medal od
    sponsorow zalatwil legalizacje tego stanu. Dorzucil tez gwarantowane
    miejsc w sejmie dla swopich sponsorow jako "mniejszosc". Rowni i rowniejsci.