  • 1. Data: 2012-01-28 09:50:52
    Temat: Właściciel współwłaściciel a zniżki w ubezpieczeniu OC
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    Witam,
    Kupiłem sobie auto o dość dużej wartości i chciałbym wykupić dla niego
    polisę AC. Skalkulowana stawka ubezpieczenia, z uwzględnieniem braku
    posiadania przeze mnie zniżek, wyszła zbyt duża, abym mógł ją zaakceptować.
    W związku z tym pomyślałem, że mógłbym darować ojcu część auta i
    spróbować skorzystać z posiadanych przez niego zniżek.
    Niestety nie mam doświadczenia w powyższej sprawie. Dlatego mam
    następujące pytania:

    - jaka jest obecnie maksmymalna wartość darowizny, której nie trzeba
    zgłaszać do US?

    - czy w dowodzie rejestracyjnym poszczególne osoby są wpisywane jako
    właściciel i współwłaściciel, czy może są wpisywane jako właściciel?

    - czy w stawkach ubezpieczenia bierze się pod uwagę zniżki tylko
    właściciela czy też współwłaściciela?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 2. Data: 2012-01-28 10:06:16
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 28 Jan 2012 10:50:52 +0100, Czeslawek
    <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    >następujące pytania:
    >
    >- jaka jest obecnie maksmymalna wartość darowizny, której nie trzeba
    Nie wiem, ale wystarczy ze podarujesz ojcu 1% auta albo jeszcze
    mniejsza czesc :)

    >- czy w dowodzie rejestracyjnym poszczególne osoby są wpisywane jako
    >właściciel i współwłaściciel, czy może są wpisywane jako właściciel?
    Jeden jest wpisywany w rubryki glowne a pozostale osoby w rubryce
    uwagi malymi literkami (srodkowa czesc rewersu). Kolejnosc wpisu
    ustalasz w chwili rejestracji pojazdu, nie ma znaczenia ile kto ma%
    udzialu. Dla PZU tez nie jest wazne kto jest wpisany gdzie i ile ma %
    wlasnosci. Nie wiem jak u innych ubezpieczycieli.

    >- czy w stawkach ubezpieczenia bierze się pod uwagę zniżki tylko
    >właściciela czy też współwłaściciela?
    PZU bierze te znizki ktore chcesz a zazwyczaj chcesz tego
    wspolwlasciciela ktory ma najwyzsze znizki. Nie wazne na ktorej
    stronie jest wpisany.

    WAM

  • 3. Data: 2012-01-28 10:44:06
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-01-28 10:50, Czeslawek pisze:
> [...]
    > następujące pytania:
    >
    > - jaka jest obecnie maksmymalna wartość darowizny, której nie trzeba

    W przypadku darowania w I st. pokrewieństwa haraczu od SiD nie płaci się
    bez względu na wartość. Są jakieś warunki, trzeba sie w ciągu pół roku w
    US wyspowiadać z tego (poguglaj) no i w przypadku darowania pieniędzy -
    musi to być przelewem na konto. W przypadku podarowania pół auta i tak
    dymasz z umową do US, więc to powinno wystarczyć.

    > - czy w stawkach ubezpieczenia bierze się pod uwagę zniżki tylko
    > właściciela czy też współwłaściciela?

    , a to już różnie... Zależy od TU, ale na moje oko zazwyczaj uznawane są
    te wyższe uprawnienia do zniżek.

    Jest jeszcze inny wariant. Kto inny jest właścicielem, a kto inny
    posiadaczem (w wyniku użyczenia, nieudokumentowanego nawet) i on jest
    ubezpieczającym. Znów - zależy od szczegółów w kontretnym TU.
    Ponieważ TU żyją z pobierania składek przy niewypłacaniu odszkodowań, to
    zanim się dasz wpuścić obietnicom agenta, miej to "na piśmie".

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 4. Data: 2012-01-28 11:03:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 28 Jan 2012 11:44:06 +0100, maruda <m...@n...com> wrote:

    >W przypadku podarowania pół auta i tak
    >dymasz z umową do US, więc to powinno wystarczyć.
    Co to znaczy "i tak dymasz z umową do US"?

    >Ponieważ TU żyją z pobierania składek przy niewypłacaniu odszkodowań, to
    >zanim się dasz wpuścić obietnicom agenta, miej to "na piśmie".
    Wystarczy czytać OWU przed zawarciem umowy a nie po szkodzie.

    WAM

  • 5. Data: 2012-01-28 11:19:39
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-01-28 12:03, WAM pisze:

    > Co to znaczy "i tak dymasz z umową do US"?

    Aby nazwisko obdarowanego współwłaściciela mogło się znaleźć na DR, to
    WydzKom żąda, abyś pokazał umowę z pieczątką z US.
    Niemniej OIDP, to co do samej darowizny musisz złożyć stosowny druczek w
    US. Tzn w Twoim przypadku - ojciec. Poguglaj.

    > Wystarczy czytać OWU przed zawarciem umowy a nie po szkodzie.

    Owszem. To warunek konieczny, acz nie zawsze wystarczający. Pamiętaj, że
    ich zawsze będzie stać na lepszych prawników, niż Ciebie.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 6. Data: 2012-01-28 13:00:24
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    maruda <m...@n...com> napisał(a):

    > Aby nazwisko obdarowanego współwłaściciela mogło się znaleźć na DR, to
    > WydzKom żąda, abyś pokazał umowę z pieczątką z US.
    Jakaś podstawa prawna? Gdański UM nic takiego nie żąda(ł).

    BTW, przy trzech i więcej współwłaścicielach gdański UM nie praktykuje
    wpisywania wszystkich w DR. Wymieniony jest tylko jeden, a w uwagach wpisywana
    jest adnotacja "współwłasność".

    GK

  • 7. Data: 2012-01-28 18:02:39
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 28 Jan 2012 12:19:39 +0100, maruda <m...@n...com> wrote:

    >Aby nazwisko obdarowanego współwłaściciela mogło się znaleźć na DR, to
    >WydzKom żąda, abyś pokazał umowę z pieczątką z US.
    Dziwny WydzKom. U mnie tj. m.Szczecin nie żądał. 2 przypadki w roznych
    latach (2011 i chyba 2008). A jak w (chyba) 2008 pobieglem z umowa do
    US to mi mily pan powiedzial ze WydzKom ma sie nie interesowac bo od
    podatkow jest US i zadnej pieczatki mi nie dal :) W 2011 juz nigdzie
    nie bieglem. WydzKom przyjmuje dokumenty zgodnie z procedura w ktorej
    nie ma mowy o pieczatkach US na umowach darowizny.

    WAM

  • 8. Data: 2012-01-28 22:37:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jan 2012, maruda wrote:

    > Aby nazwisko obdarowanego współwłaściciela mogło się znaleźć na DR, to
    > WydzKom żąda, abyś pokazał umowę z pieczątką z US.

    W archiwach powinny być flejmy o bezprawności takich żądań.
    Tudzież o tym, że jak już kierownik się pofatygował, to znienacka
    się okazało że żadne pieczątki nie były potrzebne ;)

    pzdr, Gotfryd