    From: maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Właściciel współwłaściciel a zniżki w ubezpieczeniu OC
    Date: Sat, 28 Jan 2012 11:44:06 +0100

    W dniu 2012-01-28 10:50, Czeslawek pisze:
    > Witam,
    > Kupiłem sobie auto o dość dużej wartości i chciałbym wykupić dla niego
    > polisę AC. Skalkulowana stawka ubezpieczenia, z uwzględnieniem braku
    > posiadania przeze mnie zniżek, wyszła zbyt duża, abym mógł ją zaakceptować.
    > W związku z tym pomyślałem, że mógłbym darować ojcu część auta i
    > spróbować skorzystać z posiadanych przez niego zniżek.
    > Niestety nie mam doświadczenia w powyższej sprawie. Dlatego mam
    > następujące pytania:
    >
    > - jaka jest obecnie maksmymalna wartość darowizny, której nie trzeba
    > zgłaszać do US?

    W przypadku darowania w I st. pokrewieństwa haraczu od SiD nie płaci się
    bez względu na wartość. Są jakieś warunki, trzeba sie w ciągu pół roku w
    US wyspowiadać z tego (poguglaj) no i w przypadku darowania pieniędzy -
    musi to być przelewem na konto. W przypadku podarowania pół auta i tak
    dymasz z umową do US, więc to powinno wystarczyć.

    > - czy w stawkach ubezpieczenia bierze się pod uwagę zniżki tylko
    > właściciela czy też współwłaściciela?

    , a to już różnie... Zależy od TU, ale na moje oko zazwyczaj uznawane są
    te wyższe uprawnienia do zniżek.

    Jest jeszcze inny wariant. Kto inny jest właścicielem, a kto inny
    posiadaczem (w wyniku użyczenia, nieudokumentowanego nawet) i on jest
    ubezpieczającym. Znów - zależy od szczegółów w kontretnym TU.
    Ponieważ TU żyją z pobierania składek przy niewypłacaniu odszkodowań, to
    zanim się dasz wpuścić obietnicom agenta, miej to "na piśmie".

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda