  • 1. Data: 2003-12-04 11:06:21
    Temat: Re: Wizyta na Polcji, a brak wezwania
    Od: M...@o...pl (KaMil)

    kam <X...@X...onet.plX> napisał:

    >Moim zdaniem "odpowiednio" oznacza, że w sprawie o wykroczenie można też
    >odmówić, jeśli odpowiedź narażałaby na odpowiedzialność za wykroczenie.
    IMHO "prawo odmowy zeznan" nie nalezy mylic z mozliwoscia "unikniecia
    odpowidzialnosci" z tego powodu !
    I to jest zasadnicza roznica. ** Z prawa skorzystac moze, ale
    konsekwencje odmowy poniesie zgodnie z ustawa.

    >Przecież nie możesz wykluczyć, że powiedział prawdę.
    To nie ja wykluczam. Przyjmuje pierwsze stwierdzenia za prawdziwe ('to
    nie zona')

    >A możesz opisać ten czyn, którego się dopuścił?
    Ma ustawowy obowiazek wskazac, ale uchyla sie (czytaj **)

    >Jak? Przecież wskazał. Widzisz sposób udowodnienie, że nie?
    Widze-sad sprawe rozstrzygnie (da wiare wyjasnieniom lub nie)

    KaMil

  • 2. Data: 2003-12-04 19:33:57
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    KaMil wrote:
    > IMHO "prawo odmowy zeznan" nie nalezy mylic z mozliwoscia "unikniecia
    > odpowidzialnosci" z tego powodu !
    > I to jest zasadnicza roznica. ** Z prawa skorzystac moze, ale
    > konsekwencje odmowy poniesie zgodnie z ustawa.

    Dość ciekawa interetacja. Twierdzisz, że osoba odmawiająca odpowiedzi na
    pytanie, zgodnie z przyznanym jej przez przepisy procesowe uprawnieniem,
    może ponosić z tego tytułu odpowiedzialność?

    > To nie ja wykluczam. Przyjmuje pierwsze stwierdzenia za prawdziwe ('to
    > nie zona')

    A dlaczego przyjmujesz je za prawdziwe? To ona tak twierdzi, bo moze.

    > Widze-sad sprawe rozstrzygnie (da wiare wyjasnieniom lub nie)

    Trudno żeby nie dał.

    KG