  • 1. Data: 2003-12-04 08:35:30
    Temat: Rekojmia - pomocy.
    Od: "Sebastian Piotr Jasielski" <S...@n...pl>

    Witam, mam takie pytanie: zamowilem w grudniu 2002 roku wozek elektryczny na
    ktorego dostalem faktury 1 ze musze wplacic 49% tzw. pro forma ,ktora
    zaplacilem w grudniu jeszcze, a druga w styczniu i w styczniu zaplacilem,
    wozek dostarczono 29 stycznia 2003. Wozek w sierpniu raz sie popsul
    zadzwonilem, naprawiono, zadnych kwitow sprzedawca nie chcial... Jak jest z
    REKOJMIA czy moge w tym przypadku juz po 29 stycznia 2004 dalej dochodzic
    napraw? Ponoc od 2003 cos sie zmienilo ze rekojmia 2 lata.

    Druga sprawa to kupuje dla brata teraz wozek elektryczny duze koszta bo
    20,000zl i nie wiem jak to zalatwic zeby miec 2 lata serwis? Co mowic
    sprzedawcy?

    Z reguly sprzet sie nie psuje ale jak padnie to duze koszta.

    Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc.
    Sebastian

  • 2. Data: 2003-12-04 09:30:04
    Temat: Re: Rekojmia - pomocy.
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bqmrkh$h70$1@korweta.task.gda.pl>, Sebastian Piotr Jasielski wrote:
> [...]
    > REKOJMIA czy moge w tym przypadku juz po 29 stycznia 2004 dalej dochodzic
    > napraw? Ponoc od 2003 cos sie zmienilo ze rekojmia 2 lata.

    Umowa zostala zawarta w grudniu wiec do grudnia trwa rekojmia.

    > Druga sprawa to kupuje dla brata teraz wozek elektryczny duze koszta bo
    > 20,000zl i nie wiem jak to zalatwic zeby miec 2 lata serwis? Co mowic
    > sprzedawcy?

    Nie rozumiem? Powiedziec ze chce sie miec 2 lata serwisu? Albo sie zgodzi
    albo nie, a jesli nie to zaproponowac dodatkowa oplate lub obnizke ceny.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-12-04 10:10:11
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

> [...]

    > zaplacilem w grudniu jeszcze, a druga w styczniu i w styczniu zaplacilem,

    Uprawnienia z rękojmii przysługują przez rok od dnia wydania rzeczy. Aby móc
    z nich skorzystać należy przed upływem roku zawiadomić sprzedawcę o wadzie.

    > Wozek w sierpniu raz sie popsul zadzwonilem, naprawiono, zadnych kwitow
    > sprzedawca nie chcial... Jak jest z REKOJMIA czy moge w tym przypadku juz
    > po 29 stycznia 2004 dalej dochodzic napraw?

    Jeżeli korzystając z rękojmii przed tym dniem zawiadomiłeś sprzedawcę o
    wadzie.
    Jeżeli umowa gwarancyjna przewiduje dłuższe terminy, możesz korzystać z
    gwarancji.

    > Ponoc od 2003 cos sie zmienilo ze rekojmia 2 lata.

    Zmieniło się - zamiast rękojmi można dochodzić uprawnień z tytułu
    niezgodności towaru z umową (2 lata), ale to uprawnienie przysługuje tylko
    konsumentom. Jeżeli zakupiłeś towar w związku z prowadzoną przez siebie
    działalnością gospodarczą, nadal obowiązują przepisy k.c. o rękojmii.

    > Druga sprawa to kupuje dla brata teraz wozek elektryczny duze koszta bo
    > 20,000zl i nie wiem jak to zalatwic zeby miec 2 lata serwis? Co mowic
    > sprzedawcy?

    Kupić taki wózek nie w związku z działalnością gospodarczą, ale to chyba
    będzie trudne w przypadku wózka elektrycznego?
    Możesz złożyć ofertę zawarcia umowy gwarancyjnej, w której np. zapłacisz
    więcej ale okres gwarancji zostanie przedłużony do 2 lat...

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 4. Data: 2003-12-04 19:27:34
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Maria Ossowska wrote:
    > Jeżeli korzystając z rękojmii przed tym dniem zawiadomiłeś sprzedawcę o
    > wadzie.

    Nie wystarcza zawiadomienie, należy określić swoje żądanie.

    KG