  • 1. Data: 2003-12-04 11:05:18
    Temat: brak definicji w rozporzadzeniu - co robic?
    Od: "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc>

    Witam

    Wlasnie walcze z WKU.. wszystkie (?) WKU przenosza ludzi
    z absolutorium do rezerwy, moje nie chce - zapytali departament
    prawny sil ladowych (czy jakos tak) z pytaniem kogo maja przenosic,
    i dep. odpowiedzial ze tych ktorzy maja dyplom.
    Powolal sie przy tym na ustawe o szkolnictwie wyzszym i definicji
    absolwenta w tejze.
    I tutaj pytanie... w rozporzadzeniu MONu ktore przenosi absolwentow
    do rezerwy (dz.u. z 2003r nr 131 poz 1220
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1220.htm)
    brak definicji slowa absolwent.
    To rozporzadzenie zaczyna sie slowami

    "Na podstawie art. 46 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r.
    o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U.
    z 2002 r. Nr 21, poz. 205, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:"

    Wiec - w ustawie z 2002r nr 21 poz 205
    (http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0205.htm)
    w art. 91 jest definicja dobra dla mnie.
    W pozn. zm. wymieniona jest ustawa zmieniajaca ten artykul,
    mianowicie Dz.u. z 2002r nr 166 poz 1363, zmienia ta definicje na
    niekorzystna, ale z zastrzezeniem (art. 3 tej ustawy) ze dotyczy
    to tylko studentow ktorzy zaczeli studia w 2002/2003 roku - czyli
    nie mnie!

    Dlaczego wiec wojsko (a dokladnie to WKU w odpowiedzi na zapytanie
    jakie zlozylo - reszta WKU (w wiekszosci pewnie) nie zapytala
    bo dla nich bylo jasne i przenosi do rezerwy jak leci tych z
    absolutorium) powoluje sie na ustawe o szkolnictwie wyzszym?
    (jeszcze nie namierzylem stosownej definicji, szukam..) i to
    starsza niz ustawa z 2002r o tekscie jednolitym
    (http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0205.htm).

    Czy nie jest tak ze jezeli w danym rozporzadzeniu brakuje
    definicji danego pojecia, to trzeba przyjac definicje ustawy
    najblizszej temu rozporzadzeniu? Ktory przepis i czego wlasnie
    to stanowi (nie jestem prawnikiem..)? Czy oni moga brac
    definicje danego pojecia z ustawy innej niz swoja wlasna
    na podstawie ktorej przenosza do rezerwy? Dla mnie to bzdura
    ale... no wlasnie, ale :/

    Bede bardzo wdzieczny za pomoc, czas niestety ucieka a ja
    nie sadzilem ze beda z tym problemy, nawet w dziekanacie
    mowili ze zaswiadczenie o absolutorium wystarcza aby przeniesc
    do rezerwy.
    No nic, czekam na chetnych do pomocy i majacych chwilke

    Mariusz

  • 2. Data: 2003-12-04 14:14:48
    Temat: Re: brak definicji w rozporzadzeniu - co robic?
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc> ihn
    news:bqn5rb$bda$1@ochlapek.sierp.net: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > mowili ze zaswiadczenie o absolutorium wystarcza aby przeniesc
    > do rezerwy.

    Na pewno samo absolutorium wystarcza? U mnie dwa lata temu trzeba
    było jednak mieć dyplom i wpisywali rezerwę bez problemu.

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)

  • 3. Data: 2003-12-04 14:23:37
    Od: "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc>

    Użytkownik "Peter 'Mikolaj' Mikolajski"
    <m...@c...spamers.are.stupid> napisał w wiadomości

    > Na pewno samo absolutorium wystarcza? U mnie dwa lata temu trzeba
    > było jednak mieć dyplom i wpisywali rezerwę bez problemu.

    moze tez nie wiedzieli co to absolwent ;-)

    coz, wszystko wlasnie o ta definicje sie rozbija, stad pytanie
    Nie chce sobie zalatwiac rezerwy bo wydaje mi sie ze zwyczajnie
    powinienem tam byc przeniesiony...

    Sierp

  • 4. Data: 2003-12-04 14:41:33
    Od: "KIN" <kin54@NOSPAM'o2.pl>

    Witam!
    ja w pazdzierniku roku 2002 dotalem przeniesienie
    do rezerwy na podstawie uzyskanego absolutorium
    (jak zreszta chyba wszyscy w tamtym okresie).
    teraz nie orientuje sie co do sytuacji w temacie.
    pozdr!
    /KIN

  • 5. Data: 2003-12-04 15:06:07
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc> ihn
    news:bqnhf8$j1f$1@ochlapek.sierp.net: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > moze tez nie wiedzieli co to absolwent ;-)

    No dla nich absolwentem była osoba, która się obroniła.

    > Nie chce sobie zalatwiac rezerwy bo wydaje mi sie ze zwyczajnie
    > powinienem tam byc przeniesiony...

    Tylko po absolutorium to może być problem, ale na pewno nie
    wyrobisz się z obronieniem pracy w tym roku?

  • 6. Data: 2003-12-04 16:17:02
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Thu, 4 Dec 2003 15:06:07 +0000 (UTC)
    "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>
    naskrobał(a):

    > Tylko po absolutorium to może być problem, ale na pewno nie
    > wyrobisz się z obronieniem pracy w tym roku?

    nie, nie wyrobie sie
    poza tym tu nawet nie o to chodzi
    denerwuje mnie ta dowolnosc w interpretacji prawa - wg mnie zwyczajnie
    nie maja racji!
    i to chce im udowodnic, oficjalnie, bez kombinowania
    nie kombinowalem na komisji aby dostac kat.D, nie chcialbym teraz
    kombinowac

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 7. Data: 2003-12-04 16:58:09
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> ihn
    alosc: takh
    oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > denerwuje mnie ta dowolnosc w interpretacji prawa - wg mnie
    > zwyczajnie nie maja racji!

    Echhh... jeszcze się nie przyzwyczaiłeś? Armia ma zawsze rację ;o)