  • 1. Data: 2003-12-04 10:30:25
    Temat: niewyplacanie honorarium
    Od: jaropis <j...@g...pl>

    Napisalem trzy artykuly dla jednego z duzych wydawnictw. Po opublikowaniu
    pierwszego z nich czekalem okolo pol roku na wyplacenie pieniedzy -
    wyplacono dopiero po trzech monitach. Po opublikowaniu drugiego czekalem
    cztery miesiace - wyplacili po awanturze, ktora im zrobilem. Trzeci artykul
    ukazal sie niedawno - dzisiaj mija termin platnosci (zgodnie z umowa, 30
    dni od otrzymania przez nich podpisanego rachunku, ktory zapobiegliwie
    wyslalem poleconym) - oczywiscie pieniedzy ani sladu.

    Nie chce mi sie z nimi gadac i jestem zdecydowany dac im nauczke. Wiem, ze
    za zwloke naleza mi sie odsetki. Jakie powinienem podjac teraz kroki?
    Wyslac wezwanie do zaplaty? Isc do sadu? Jezeli tak, to do jakiego?

    Podkreslam, ze nie zalezy mi na dalszej wspolpracy z nimi, chce tylko, zeby
    wiedzieli, ze nie sa bezkarni.

    dziekuje
    pozdrawiam
    Jarek

    ps. Artykuly byly pisane na podstawie umow o dzielo.