  • 11. Data: 2004-04-27 18:39:01
    Temat: Re: Windykacja zapłaconej kary
    Od: "tomb" <f...@n...fbi.gov>

    > Teraz mam pytanie, ile czasu firma windykacyjna może ścigać za taką karę
    > (chyba nikt normalny nie trzyma w domu druków mandatów i kar parę lat)?
    > Czy wykonywać w ogóle jakiś ruch? Jak udowodnić, że karę się zapłaciło?

    Nie wykonywać żadnych ruchów. Nie odpowiadać. Nie robić nic.

    Ustawa z dnia 15 listopada 1984 "Prawo przewozowe" z późniejszymy zmianami:
    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_50_601
    Art. 77 Punkt 1:
    "Z zastrzeżeniem ust. 2 oraz art. 78 roszczenia dochodzone na podstawie
    ustawy lub przepisów wydanych w jej wykonaniu przedawniają się z upływem
    roku."

    Stanowisko Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych na temat
    udostępnienia danych dłużnika, bez jego zgody, osobie trzeciej w związku z
    dokonywaniem cesji wierzytelności:
    http://www.giodo.gov.pl/161/id_art/135/j/pl/

    Jeśli list przyszeł z P.R.E.S.C.O (prowadzą akcję na szerszą skalę), to
    sumarycznie dostaniesz trzy listy (wszystkie zwykłe) z kolejnymi wezwaniami,
    straszeniem o kierowaniu sprawy na drogę sądową, i wpisywaniem na "czarną
    listę dłużników". Przestaną po wysłaniu trzeciego listu, albo wcześniejszym
    zrobieniu awantury.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2004-04-27 18:40:36
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > Chciałbym mieć tyle szuflad.

    Wystarczy jedna duża. I dobra segregacja.
    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 13. Data: 2004-04-27 18:40:57
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "gear" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> napisał w wiadomości

    > tzn. ? mógłbyś trochę rozwinąć?

    kam juz napisal.

    > Myślałem żeby może teściowa napisała do nich, że zapłaciła a córka
    wyszła
    > za mąż i nie wie gdzie jest.

    Niespecjalna idea. Moze sprowokowac jakas kolejna korespondencje i
    dalsze proby wyludzenia. Oczywistym rozwiazaniem jest ignorowanie.

    pozdrawiam, marekz

  • 14. Data: 2004-04-27 18:46:54
    Od: "gear" <g...@g...pl>

    > Nie we Wrocławiu MPK "robiło promocję" tylko zawsze tak było i wszędzie.

    Nie wiem czy tak jest wszędzie czy nie bo sam jeszcze nie płaciłem kary za
    przejazd bez biletu ;)

    > Trzeba bylo przechowywać. Po to się to wydaje....

    Ciekaw jestem czy trzymasz wszystkie rachunki za telefony, gaz, prąd i czy
    będziesz to robił za 10 lat.
    Oczywiście trzymam faktury za cenne rzeczy przez parę lat, faktury
    potrzebne do PIT-ów ale za prąd i telefony nie. Być może jesteś lepiej
    zorganizowany i bardziej pedantyczny, ja jednak wolę przeznaczyć wolny
    czas na coś przyjemnego. W tej chwili wszystkie rachunki płacę przelewami
    przez bank internetowy, zawsze będę miał potwierdzenie :P

    Po za tym pytałem sie co teraz można zrobić a nie co trzeba było robić.

    pzdr
    gear

  • 15. Data: 2004-04-27 18:50:18
    Od: "gear" <g...@g...pl>

    Użytkownik "tomb" <f...@n...fbi.gov> napisał w wiadomości

    > Jeśli list przyszeł z P.R.E.S.C.O (prowadzą akcję na szerszą skalę), to

    <ciach>
    Strzał w dziesiątkę, dziękuję za wyczerpującą wypowiedź.

    pzdr
    gear

  • 16. Data: 2004-04-27 19:33:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gear wrote:

    > zapłacona w ciągu tygodnia. Dzisiaj przyszło pismo (nie poleconym) od
    > jakiejś firmy windykacyjnej na stary adres zamieszkania żony. Mieszkamy w
    > innym regionie Polski i nie mamy potwierdzenia wpłaty tej kary.

    Pismo zmielić i na makulaturę. Albo do rozpalania ogniska zużyć.

    Nawet, jeśli nie byłoby zapłacone, kwota dawno przedawniona.

  • 17. Data: 2004-04-27 19:52:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    PAweł wrote:
    > Broń Boże,- nic nie rób, oni tylko czekają na takich naiwnych, bo wówczas
    > mógłby biec (choć dyskusyjne z uwagi na odpowiedź teściowej) od nowa bieg
    > przedawnienia.

    Nie ma do tego podstaw. Bo czy można przerwać bieg terminu, który juz
    upłynął?

    KG

  • 18. Data: 2004-04-27 19:53:19
    Od: "PAweł" <pgoralsk@wp_niechcespamu.pl>

> [...]
    mógłby biec (choć dyskusyjne z uwagi na odpowiedź teściowej) od nowa bieg
    Olewaj wezwania i "życzliwe" rady kanara Ola i na nic nie odpowiadaj. Jeśli,
    w co wątpię, sprawa trafi do sądu, podaj, że zdarzenia zupełnie nie
    pamiętasz i powołaj się na okres przedawnienia, który już dawno minął.

  • 19. Data: 2004-04-27 20:02:53
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Nie wiem czy tak jest wszędzie czy nie bo sam jeszcze nie płaciłem kary za
    > przejazd bez biletu ;)

    Nie trzeba płacić by wiedziec :-)

    > Po za tym pytałem sie co teraz można zrobić a nie co trzeba było robić.

    Nic...

    pdr
    Olo

  • 20. Data: 2004-04-27 22:17:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Trzeba bylo przechowywać. Po to się to wydaje....

    Ale po to są terminy przedawnienia, byś nie musiał archiwizować wszystkich
    posiadanych kwitków wiecznie. Bo a nuż sobie ktoś przypomni, że Twój
    pradziadek jechał dyliżansem i opłaty nie zapłacił, a Ty ten dług
    odziedziczyłeś. Masz kwitek pradziadka z dyliżansu?