  • 1. Data: 2004-04-27 17:43:32
    Temat: Windykacja zapłaconej kary
    Od: "gear" <g...@g...pl>

    Witam
    Mam następujący problem, a właściwie moja żona. W czerwcu 1999 roku
    jechała na gapę, została złapana i wypisano jej karę. Zapłaciła tą karę w
    ciągu paru dni, we Wrocławiu MPK "robiło promocję"- mniejsza kara jeśli
    zapłacona w ciągu tygodnia. Dzisiaj przyszło pismo (nie poleconym) od
    jakiejś firmy windykacyjnej na stary adres zamieszkania żony. Mieszkamy w
    innym regionie Polski i nie mamy potwierdzenia wpłaty tej kary.
    Teraz mam pytanie, ile czasu firma windykacyjna może ścigać za taką karę
    (chyba nikt normalny nie trzyma w domu druków mandatów i kar parę lat)?
    Czy wykonywać w ogóle jakiś ruch? Jak udowodnić, że karę się zapłaciło? W
    1999 roku kary przyjmowała jakaś spółka MPK, teraz podobno nie istnieje.

    pzdr
    gear

  • 2. Data: 2004-04-27 17:44:00
    Temat: Re: Windykacja zapłaconej kary
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "gear" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam następujący problem, a właściwie moja żona. W czerwcu 1999 roku
    [...]

    Nie masz zadnego problemu, calkowicie to olej.

    marekz

  • 3. Data: 2004-04-27 18:03:53
    Od: "gear" <g...@g...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> napisał w wiadomości

    > Nie masz zadnego problemu, calkowicie to olej.

    tzn. ? mógłbyś trochę rozwinąć?
    Myślałem żeby może teściowa napisała do nich, że zapłaciła a córka wyszła
    za mąż i nie wie gdzie jest.

    pzdr
    gear

  • 4. Data: 2004-04-27 18:10:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    gear wrote:
    > tzn. ? mógłbyś trochę rozwinąć?

    roczny termin przedawnienia

    KG

  • 5. Data: 2004-04-27 18:19:41
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > jechała na gapę, została złapana i wypisano jej karę. Zapłaciła tą karę w
    > ciągu paru dni, we Wrocławiu MPK "robiło promocję"- mniejsza kara jeśli

    Nie we Wrocławiu MPK "robiło promocję" tylko zawsze tak było i wszędzie.

    > Dzisiaj przyszło pismo (nie poleconym) od
    > jakiejś firmy windykacyjnej na stary adres zamieszkania żony. Mieszkamy w
    > innym regionie Polski i nie mamy potwierdzenia wpłaty tej kary.

    Trzeba bylo przechowywać. Po to się to wydaje....

    pdr
    Olo

  • 6. Data: 2004-04-27 18:20:47
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Trzeba bylo przechowywać. Po to się to wydaje....

    Gdzie przechowujesz rachunki sprzed 5 lat?

    KG

  • 7. Data: 2004-04-27 18:30:37
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Ha, mam bardzo podobna sytuacje - firma windykacyjna PRESCO
    przyslala mi wlasnie zawiadomienie, ze przejela od firmy
    IVEN moj dlug za rzekomo niezaplacona kare za moja jazde bez
    biletu komunikacja miejska. Jazda miala rzekomo miejsce w
    1999 roku (rozumiem, ze jest przedawniona?)

    Ale byc moze firma PRESCO probuje wyludzic pieniadze?
    Podejrzenia moje budza nastepujace rzeczy zawiazane z ta
    sprawa:

    1. Jestem na 100% pewien, ze jesli mialem kare do za
    placenia, to ja zaplacilem na miejscu

    2. PRESCO dolacza pismo stwierdzajace przelanie wier
    zytelnosci z IVEN na PRESCO, ktore jest podpisane przez IVEN
    (spolka z siedziba we Wroclawiu, zgodnie z pieczatka i
    naglowkiem), ale pismo powstalo w Pile (siedzibie PRESCO) -
    na gorze listu jest data powstania pisma z miejscowoscia -
    "Pila, 2002-12-09".

    (Dziwne to - jakby pismo sfabrykowalo PRESCO, ale zapomnialo
    zmienic nazwe miejscowosci ze swojej Pily na Wroclaw IVENu)

    3. W pismie od rzekomo IVENu nie jest napisane nawet na
    jakiej linii miala miejsce jazda bez biletu (jest tekst
    "...na linii numer )" - puste pole.

    4. Wysokosc naleznosci glownej (a wiec wysokosc mandatu)
    wynosi 71,40 wg pisma od rzekomo IVENu - ale kara za
    przejazd na gape - jesli dobrze pamietam - wynosila rowno
    50zl.

    Co myslicie o takiej sytuacji? Jesli PRESCO rzeczywiscie
    sfabrykowalo pismo od rzekomo IVENu - byloby to ewidentne
    oszustwo i proba wyludzenia pieniedzy, czy tak? Jesli tak,
    to czy nie powinienem firmy PRESCO podac do sadu?

    I dla pewnosci - nawet jesli moje podejrzenia bylyby
    niesluszne - to i tak naleznosc jest przedawniona?

    Dzieki za opinie,

    Bartosz Zoltak
    www.vmpcfunction.com

  • 8. Data: 2004-04-27 18:30:48
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > Gdzie przechowujesz rachunki sprzed 5 lat?

    W opisanych teczkach w specjalnie do tego przeznaczonej szufladzie?

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 9. Data: 2004-04-27 18:31:08
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Gdzie przechowujesz rachunki sprzed 5 lat?

    W szufladzie biurka, a czemu pytasz?

    pdr
    Olo

  • 10. Data: 2004-04-27 18:31:28
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    [edymon] wrote:
    > W opisanych teczkach w specjalnie do tego przeznaczonej szufladzie?

    Chciałbym mieć tyle szuflad.

    KG