  • 1. Data: 2004-04-27 17:34:16
    Temat: Wspólna własność
    Od: "Iwona" <a...@g...pl>

    Witam,

    zaraz po ślubie wzięliśmy OBYDWOJE z mężem mieszkanie na kredyt.
    Teoretycznie więc obydwoje jesteśmy jego właścicielami.

    Mieszkamy w nim od stycznia ubiegłego roku, z tym, że zameldowany na pobyt
    stały jest w nim tylko mąż.
    Ja z różnych ekonomicznych względów mam gdzieindziej stały meldunek.

    Czy w razie, przykładowo, rozpadu małżeństwa mąż ma do mieszkania większe
    prawo niż ja ze względu na swój meldunek, czy obydwoje mamy po równo?

    Proszę o podesłanie ewentualnie linka, czy namiarów na jakąś ustawę.

    Jak to wygląda z prawnego punktu widzenia?

    Dziękuję z góry za pomoc.

    Iwona

  • 2. Data: 2004-04-27 20:11:13
    Temat: Re: Wspólna własność
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Iwona" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >

    > Czy w razie, przykładowo, rozpadu małżeństwa mąż ma do mieszkania większe
    > prawo niż ja ze względu na swój meldunek, czy obydwoje mamy po równo?

    Ludzie, co ten komunizm wam w glowach narobil ??????
    Zameldowanie ma sie nijak do prawa wlasnosci - bedziesz wspólwlascicielka o
    pelnych prawach nawet mieszkajac na Antarktydzie i bedac zameldowana w
    Pernambuco.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 3. Data: 2004-04-28 06:16:52
    Od: "Iwona" <a...@g...pl>

> [...]
    wspólwlascicielka o
    > pelnych prawach nawet mieszkajac na Antarktydzie i bedac zameldowana

    Tylko pytam. No i dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję, że to nie był
    kłopot.

    A tak w ogóle to komunizm pośrednio, a bezpośrednio moja mama.

    Pozdrawiam

    Iwona

  • 4. Data: 2004-04-28 08:21:43
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Iwona" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > zaraz po ślubie wzięliśmy OBYDWOJE z mężem mieszkanie na kredyt.
    > Teoretycznie więc obydwoje jesteśmy jego właścicielami.

    Wlascicielem mieszkania jest ten kto, jako kupujacy, podpisal sie
    pod aktem notarialnym. Fakt, ze kredyt byl na was oboje nie znaczy,
    ze oboje jestescie wlascicielami (jesli tylko jedno jest wpisane w akcie).
    Wspolkredytobiorca nie musi byc wspolwlascicielem.
    A zameldowaniem sie nie martw, bo zadne z was nie musi byc
    tam zameldowane.

    Pozdrawiam
    Deni

  • 5. Data: 2004-04-28 16:32:45
    Od: Jakub <j...@R...onet.pl>

    Deni wrote:

    > Wlascicielem mieszkania jest ten kto, jako kupujacy, podpisal sie
    > pod aktem notarialnym. Fakt, ze kredyt byl na was oboje nie znaczy,
    > ze oboje jestescie wlascicielami (jesli tylko jedno jest wpisane w akcie).

    To się niby zgadza, ale dziewczyna pyta o prawo do mieszkania w razie
    ewentualnego rozpadu małżeństwa. Jeżeli mieszkanie zostało zakupione w
    trakcie trwania małżeństwa, czyli wspólnoty majątkowej (jak rozumiem nie
    było intercyzy), to po rozwodzie jest ono dzielone na pół - żadne z
    małżonków nie ma do niego większych czy mniejszych praw. Inaczej byłoby,
    gdyby mieszkanie zakupiło jedno z małżonków przed ślubem, lub
    odzoedziczyło je w trakcie trwania małżeństwa. A meldunek to
    rzeczywiście zupełnie nie znacząca sprawa.

    Pozdrawiam,
    Ola