  • 21. Data: 2004-04-28 06:02:25
    Temat: Re: Windykacja zapłaconej kary
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości > >
    Dzisiaj przyszło pismo (nie poleconym) od

    > Trzeba bylo przechowywać. Po to się to wydaje....

    A jak dlugo trzeba przechowywac?

    WOJSAL

  • 22. Data: 2004-04-28 06:03:12
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> napisał w wiadomości

    > W opisanych teczkach w specjalnie do tego przeznaczonej szufladzie?

    Po co przechowywac rachunki, paragony sprzed 5 lat?

    WOJSAL

  • 23. Data: 2004-04-28 06:26:07
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik WOJSAL napisał:

    [ciach]
    > Po co przechowywac rachunki, paragony sprzed 5 lat?

    Paragony moze nie koniecznie, ale np. dowody wplaty za czynsz trzeba
    przechowywac przez conajmniej 3 lata (o ile nie dluzej). A sprobuj nie
    przechowac faktur z rozliczen rocznych - wtedy na bak cie sprawdza ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 24. Data: 2004-04-28 11:37:38
    Od: "Przemek" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam,

    Mój dziadek ma komplet kwitów trzymanych chyba od początku lat 50-tych, za
    prąd, za obowiązkowe dostawy zboża, za wpłaty na odbudowe Warszawy.
    Wszystko oczywiście skatalogowane.

    pozdrawiam Przemek

  • 25. Data: 2004-04-28 12:03:01
    Od: "gear" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Mój dziadek ma komplet kwitów trzymanych chyba od początku lat 50-tych, za
    > prąd, za obowiązkowe dostawy zboża, za wpłaty na odbudowe Warszawy.
    > Wszystko oczywiście skatalogowane.

    To za pare lat będzie mógł sprzedac jakiemuś kolekcjonerowi za ciężką kasę
    na allegro ;)

    pzdr
    gear

  • 26. Data: 2004-04-28 14:27:53
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > przechowywac przez conajmniej 3 lata (o ile nie dluzej). A sprobuj nie
    > przechowac faktur z rozliczen rocznych - wtedy na bak cie sprawdza ;-)

    OK.
    Ale z tego co ja sie znam na medycynie, to kwity
    - zwane fakturami - trzeba trzymac 5 lat. Potem
    juz nikt nie ma prawa sie czepiac.
    Wiec po co trzymac faktury o dacie wcesniejszej
    niz 5 lat nazad?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 27. Data: 2004-04-29 20:21:41
    Od: leon <L...@i...pl>

    > W szufladzie biurka, a czemu pytasz?

    no to masz pecha bo czesc juz powinines w lodowce - tam portadzil
    jedne z oddzialow skarbiwki a dlaczego to sie domysl

    leon

  • 28. Data: 2004-06-24 18:50:08
    Od: "Mister Muscle" <i...@o...pl>

    > Trzeba bylo przechowywać. Po to się to wydaje....

    Skąd się tacy biorą???

  • 29. Data: 2004-06-24 18:51:39
    Od: "Mister Muscle" <i...@o...pl>

    > Trzeba bylo przechowywać. Po to się to wydaje....
    Aaaa, byłbym zapomniał spytać: bilety skasowane oczywiście też mamy
    trzymać?

  • 30. Data: 2004-06-27 17:42:48
    Od: "Szolek" <s...@c...niespamuj.pl>

    > Aaaa, byłbym zapomniał spytać: bilety skasowane oczywiście też mamy
    > trzymać?

    Znajomy robi to tak:

    telefon do pani z windykacji:
    - dzien dobry - dostalem pisemko ze wisze Wam kase, pomimo tego,
    ze zaplacilem
    - zgadza sie. ma pan nam oddac 300 pln, a jesli Pan zaplacil to prosze
    okazac dowod wplaty
    - zaraz, zaraz... ale na dowodzie wplaty mam napisane wyraznie
    "ODCINEK DLA WPLACAJACEGO". Z jakiej racji mam go
    Wam pokazywac??? Macie balagan we firmie?? To juz mnie
    nie obchodzi prosze Pani. Ja ten kwitek pokaze sędziemu w sądzie.
    Do zobaczenia! Pa!

    Na 98% ten sposob dziala. Wiekszosci biurw sie nie chce szukac
    po archiwach, kto, kiedy, co zaplacil i liczą na leszcza, ze sam
    pokaze dowod.

    Pozdrowka!
    Szolek