  • 91. Data: 2023-07-09 17:49:48
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    A jak masz sprawdzić np. cofając samochód z "budą"?

    -----

  • 92. Data: 2023-07-09 17:57:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2023 o 17:00, J.F pisze:

    > Takie rzeczy wychodzą w wypadkach :-(

    To nie jest pierwszy tego typu wypadek na tym typie. Problem znany od
    początku typu, tylko kiedyś niewiele można było poradzić. Obecnie
    kamerka to żaden problem.

    > Mogl byc niesprawny, i zatrzymac sie po 100m.

    To akurat sprawdzali.

    > Ale ... nie ma alarmu - jakby nas to spotkało, to nie ma jak ostrzegać

    Jest przycisk, jest hamulec. Tylko mało kto wie gdzie one są jak ich
    normalnie zapytać a co dopiero w stresie przy takiej akcji:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2023-07-09 18:02:39
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Myślisz, ze napierdalanka disko polo nie zagłuszy krzyku babci?
    BTW mam duże doświadczenie w przytrzaskiwaniu moich dzieci drzwiami (autobusów
    akurat, drzwi środkowe za każdym razem, autobusy
    nowoczesne Solarisy lub Many).
    Generalnie polucja występuje o wideo dwudziestego dziewiątego dnia, a czas karencji u
    przewoźnika to 30 dni. "Nier mamy już
    pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobisz". Jakby co zbrodnie doskonałe. "Nie widzimy
    winy kierowcy (mam to na piśmie przewoźnika czy
    MPK, bo to podzlecanie usług prywaciarzom jeszcze dodatkowo utrudnia postępowanie "to
    nie my, to oni").
    W obydwu przypadkach dzieci uratowane przez mój dziki wrzask.
    Co ciekawe nikt z parudziesięciu pasażerów nie uznał za stosowne zrobić niczego poza
    dalszym gapieniem się w swój telefon,
    przynajmniej do czasu gdy zwróciłem się do kogoś konkretnie "Rusz dupę qrwa!!" (zdaje
    się psychologowie maja podobne zalecenia).
    Więc babci bym w to nie wciągał. Wchodząc na przystanek i wykupując bilet zawarła
    umowę z profesjonalnym po[d]miotem.

    -----

  • 94. Data: 2023-07-09 18:03:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2023 o 17:18, J.F pisze:

    > Lepsze byloby zdjecie z eksperymentu.
    > I zakładam, ze zrobił ... albo adwokat powinien naciskac :-)

    Z tym że adwokatowi powiedzą, że jest opinia biegłego i nawet jak pokaże
    zdjęcie że chuja widać top powiedzą, że biegły twierdzi inaczej. I
    trzeba będzie powoływać kontrbiegłego a taki może się po prostu w
    skrajnym przypadku nie znaleźć - bo to sprawa "polityczna" - albo będzie
    winien motorniczy albo cała kupa ludzi na różnych stanowiskach po
    różnych spólkach (które na ogół właśnie biegłych zamawiają, więc trzeba
    sobie zrobić pod górkę). I w skrajnym przypadku sąd łyknie coś, co jest
    sprzeczne nie tylko z faktami i prawami fizyki. A biegły za to żadnej
    odpowiedzialności nie poniesie. Biegli sądowi to bagno i to tak głębokie
    że mają możliwość tworzenia rzeczywistości nawet sprzecznej z fizyką.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2023-07-09 18:05:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2023 o 17:16, J.F pisze:

    > Z drugiej strony - jak prokurator dostał taką opinie, a zamówił
    > obiektywną, to co - ma zamawiać drugą, bo pierwsza mu sie nie podoba?

    Jak jest sprzeczna z fizyką? A ty co - jakbyś wiedział że to kłamstwo to
    byś człowieka do kryminału na podstawie tego próbował wepchnąć?

    > A niech go adwokat ratuje i sąd uniewinnia, skoro taki system :-)

    Dlatego piszę że to bagno:( A prokurator wbrew temu co ludzie czasem
    myślą nie służy do tego żeby oskarżać za wszelką cenę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 96. Data: 2023-07-09 18:06:37
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ten sznurek to służył jako alarm (lata 80/90 bezkonduktorowe). Po zaalarmowaniu
    (dłuuugi sygnał) motorniczy zwykle zatrzymywał
    zestaw i przychodził sprawdzić o co chodzi.

    -----
    > Dawno dawno temu, była taka linka przez wagony połączona z dzwonkiem, i konduktor w
    drugim wagonie dawał sygnał do odjazdu.

  • 97. Data: 2023-07-09 18:07:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2023 o 17:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > A jak masz sprawdzić np. cofając samochód z "budą"?

    Mieć czujniki albo kamerkę. Zapytać drugą osobę? W przypadku tramwaju ma
    czujniki otwarcia drzwi. Kontrolka zgasła więc drzwi zostały zamknięte -
    przynajmniej zgodnie z rozporządzeniem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2023-07-09 18:10:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2023 o 18:02, ąćęłńóśźż pisze:
    > Myślisz, ze napierdalanka disko polo nie zagłuszy krzyku babci?

    Myślę, że z 20 metrów wewnątrz i tak nie usłyszysz. Przyczyną jest po
    prostu konstrukcja tramwaju sprzed trzech dekad i to że zabezpieczenia
    działają jak (nie)działają. Reszta to dorabianie teorii, te tramwaje
    powinny mieć kamery i tyle. Ale ja głównie nie o tym, a o opini biegłego.
    > Generalnie polucja występuje o wideo dwudziestego dziewiątego dnia, a
    > czas karencji u przewoźnika to 30 dni. "Nier mamy już pańskiego płaszcza
    > i co nam Pan zrobisz".

    Akurat tu było zupełnie inaczej. Pomijając już wagę sprawy, to rodzicami
    byli policjanci...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2023-07-09 18:25:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jul 2023 18:02:39 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Myślisz, ze napierdalanka disko polo nie zagłuszy krzyku babci?

    Babcia byla w innym wagonie. I to na koncu.
    I tak jej nie bylo słychac,

    > BTW mam duże doświadczenie w przytrzaskiwaniu moich dzieci drzwiami (autobusów
    akurat, drzwi środkowe za każdym razem, autobusy
    > nowoczesne Solarisy lub Many).

    Duze, czyli ile razy?
    Nie za czesto ci przytrzaskuja?

    > Generalnie polucja występuje o wideo dwudziestego dziewiątego dnia, a czas karencji
    u przewoźnika to 30 dni. "Nier mamy już
    > pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobisz". Jakby co zbrodnie doskonałe.

    Jak "nic sie nie stalo", to polucji sie pewnie nie spieszy.
    Sprawa gdzies lezy i czeka na swoja kolej.

    > "Nie widzimy winy kierowcy (mam to na piśmie przewoźnika czy
    > MPK, bo to podzlecanie usług prywaciarzom jeszcze dodatkowo utrudnia postępowanie
    "to nie my, to oni").

    Ale tak po przeanalizowaniu filmów, czy zdazyly zniknąc, zanim sprawa
    do nich dotarla?

    > W obydwu przypadkach dzieci uratowane przez mój dziki wrzask.

    A z tylnego wozu tramwaju pewnie nic nie slychac.

> [...]
    > przynajmniej do czasu gdy zwróciłem się do kogoś konkretnie "Rusz
    > dupę qrwa!!" (zdaje się psychologowie maja podobne zalecenia).

    Maja, ale co ma pasazer zrobić?

    > Więc babci bym w to nie wciągał. Wchodząc na przystanek i wykupując bilet zawarła
    umowę z profesjonalnym po[d]miotem.

    No ale wypuscila wnuczka przodem, wysiadała z opóznieniem.

    > -----

    J.

  • 100. Data: 2023-07-09 18:28:06
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Rzadko jeżdżę tramwajami, ale nie przypominam sobie sygnalizacji zamykania. Jest
    sygnalizacja ruszenia.

    -----
    > No i pozostaje też kwestia wspomniana wcześniej, jeśli działała sygnalizacja
    zamykanych drzwi (że zaraz się zamkną) to dlaczego