  • 1. Data: 2023-07-03 22:25:37
    Temat: Guantanamo w ostródzie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://wiadomosci.onet.pl/olsztyn/mieli-kopac-bic-i
    -razic-paralizatorem-zatrzymanych-wyrok-ws-policjant
    ow/zkp1n5h

    Wyroki na razie nieprawomocne. Wyższe niż za zabójstwo stachowiaka. Co
    ciekawe Robert twierdzi, że nie ma czegoś takiego jak tortury, ale sąd
    się chyba z nim nie zgadza.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-07-03 23:48:56
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.07.2023 o 22:25, Shrek pisze:
> [...]
    > Wyroki na razie nieprawomocne. Wyższe niż za zabójstwo stachowiaka. Co
    > ciekawe Robert twierdzi, że nie ma czegoś takiego jak tortury, ale sąd

    Z czego wnosisz, że ja sadzę, że nie ma czegoś takiego, jak tortury?
    Natomiast to, że dziennikarze napisali, ze skazano ich za tortury faktu
    nie zmienia, że najpewniej w kwalifikacji prawnej czegoś takiego nie ma.
    Na podstawie materiału prasowego sądzę, że dostali zarzuty z art. 246 kk
    oraz być może 231 kk. Ale to nie tortury, a znęcanie się, groźby karalne
    albo przemoc. Nie umniejsza to bezprawności ich działań, tym nie mniej
    to nie są w rozumieniu prawa tortury.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-07-04 02:01:47
    Temat: Re: Guantanamo w Ostródzie [2014-03:2015-04]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:
> [...]
    >
    > Wyroki na razie nieprawomocne. Wyższe niż za zabójstwo stachowiaka. Co
    > ciekawe Robert twierdzi, że nie ma czegoś takiego jak tortury, ale sąd

    " Praktyki policjantów z Olsztyna wyszły na jaw w kwietniu 2015 r. [...]
    Według prokuratury brutalne przesłuchania prowadzono od marca 2014 r. do
    kwietnia 2015 r."

    Czyli podły PiS "nieprawidłowościom" za rządów PO nie odpuści?
    Wyszło na samej końcówce rządów PO, według (PiS-)cyników jakby rządziło
    PO to byłoby umorzone po wygranych przez PO wyborach.
    [ Pierwsza tura wyborów Dudy po raz pierwszy była w maju 2015]

    Wielką cynizmu szkołą życie/polityka jest - "A mogli zabić".

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2023-07-04 09:00:27
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > oraz być może 231 kk. Ale to nie tortury, a znęcanie się, groźby karalne
    > albo przemoc. Nie umniejsza to bezprawności ich działań, tym nie mniej

    To eufemizm.

  • 5. Data: 2023-07-04 12:27:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jul 2023 09:00:27 +0200, cef wrote:
    -razic-paralizatorem-zatrzymanych-wyrok-ws-policjant
    ow/zkp1n5h

    > To eufemizm.

    To kodeks karny.
    Policjanta można skazac za znęcanie sie, żołnierza za torturowanie.

    J.

  • 6. Data: 2023-07-04 15:53:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.07.2023 o 12:27, J.F pisze:
    > To kodeks karny.
    > Policjanta można skazac za znęcanie sie, żołnierza za torturowanie.

    Policjanta można również skazać za torturowanie, a żołnierza za znęcanie
    się nad świadkiem. Tylko to są różne sytuacje.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-07-04 15:57:39
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    A. Filip napisał(a):
> [...]
    > [ Pierwsza tura wyborów Dudy po raz pierwszy była w maju 2015]
    >
    > Wielką cynizmu szkołą życie/polityka jest - "A mogli zabić".

    Widać Szreku żadnej takiej okazji nie odpuści, ale tylko od 2016 r.
    Wcześniej tematem się nie interesował:) A przeca statystyki są dostępne.

  • 8. Data: 2023-07-04 16:49:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    alojzy nieborak <a...@g...com> pisze:
> [...]
    >>

    > Widać Szreku żadnej takiej okazji nie odpuści, ale tylko od 2016 r.
    > Wcześniej tematem się nie interesował:) A przeca statystyki są

    No przecież ty powinieneś wierzyć że Shrek "policyjnym
    nieprawidłowościom" nie odpuści która frakcja POPiS nie była za
    "zdarzenia" u władzy. Owszem PO tym obrywa ale IMHO _obecnie_ ciut mniej
    niż PiS. To była za rządów PO ale ledwo ledwo ale zdążyło wyjść na jaw
    jeszcze pod rządami PO a nie dopiero pod rządami PiS. To pod rządami PiS
    i światłym przewodem ministra Ziobry nieprawomocny wyrok jest już po
    "zaledwie" ośmiu latach. To sukces na miarę potrzeb *i możliwości* ?

    Dla PiS to ma zasadnicze znaczenie po linii że "nieprawidłowości"
    policyjne za PO też były wiec _ogólnie_ bilans im raczej wyjdzie w
    okolicach zera IMHO. Polityka na ostro jest bardziej jak boks niż
    siatkówka. Należy w ciemno zakładać że samemu się też oberwie w
    wymianie ciosów w większości powyżej pasa.

    Zaś przekładając politykę na konkrety "bardziej prawne": Przy takim
    kalendarzu bardzo około wyborczym dokładana data _co do dnia_ kiedy
    komendanci złożyli dymisje i kiedy zostały przyjęte "może" robić
    bardzo dużą różnice.

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2023-07-04 17:59:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > nie zmienia, że najpewniej w kwalifikacji prawnej czegoś takiego nie ma.
    > Na podstawie materiału prasowego sądzę, że dostali zarzuty z art. 246 kk

    Rozumiem, że jakby nie byli funkcjonariuszami to musieliby umorzyć, bo
    246kk, 231kk odpada?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2023-07-04 18:11:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.07.2023 o 15:57, alojzy nieborak pisze:

    > Widać Szreku żadnej takiej okazji nie odpuści, ale tylko od 2016 r.

    Bez przesady - za wcześniejsze też się wpierdol i wypad bez prawa do
    emki należy.

    > Wcześniej tematem się nie interesował:)

    Akurat o milicji nigdy najlepszego zdania nie miałem.

    > A przeca statystyki są dostępne.

    Ze statystyk to gówno wynika, bo zdecydowana większość takich spraw
    nigdy nie ujrzy światła dziennego. Jestem nawet przekonany że kiedyś
    było tego więcej, tylko ku rozpaczy roberta teraz się pismaków narobiło
    i sensacji szukaja i kulsonów szarpio;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!