  • 1. Data: 2023-07-06 19:23:49
    Temat: Wiarygodność biegłych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Dziś skierowano akt oskarżenia przeciw motorniczemu co prowadził
    tramwaj, gdzie zginął dzieciak - znana sprawa. A tam taki kwiatek:

    "- Należy podkreślić, że konstrukcja wagonu i ostatnich drzwi nie
    utrudniała widoczności motorniczemu, tramwaj był sprawny technicznie, a
    pokrzywdzony i osoba, pod której pieczą przebywał, nie przyczynili się
    do zaistnienia wypadku - stwierdziła rzeczniczka. "

    Jak kurwa nie ograniczała jak od kilku dekad wiadomo, że motorniczy nie
    widzi ostatnich drzwi drugiego wagonu 105N, bo ich po prostu w lusterku
    nie widać i wynika to z praw fizyki?

    https://tramwar.pl/2038-80087-z.jpg - widzicie tu tylne dzwi drugiego
    wagonu? A lusterko musiałoby wystawać ze dwa metry zęby w nim było widać
    to samo.

    Czy istnieje jakaś granica której biegły nie może przekroczyć, żeby po
    prostu nie można było oficjalnie powiedzieć, że biegły pierdoli od
    rzeczy i pozbawić go prawa wykonywania zawodu i pociągnąć do
    odpowiedzialności?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-07-06 21:53:36
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.07.2023 o 19:23, Shrek pisze:
> [...]
    > prostu nie można było oficjalnie powiedzieć, że biegły pierdoli od
    > rzeczy i pozbawić go prawa wykonywania zawodu i pociągnąć do

    W którym miejscu zacytowanego tekstu widzisz informację, że motorniczy
    rzekomo te drzwi ma widzieć? On w lusterku również nie widzi tylnych
    drzwi pierwszego członu. Celnie zauważasz, ze to sprzeczne z prawami
    fizyki. Nie znam sprawy - wbrew Twojemu oświadczeniu, że znana. Ale ja
    zdanie przez Ciebie zacytowane rozumiem, ze konstrukcja drzwi nie
    utrudnia mu widoczności, a nie, ze on te drzwi widzi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-07-06 21:57:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > rzekomo te drzwi ma widzieć?

    "Należy podkreślić, że konstrukcja wagonu i ostatnich drzwi nie

    Słuszna uwaga

    > Celnie zauważasz, ze to sprzeczne z prawami
    > fizyki.

    No widzisz - sprzeczne z prawami fizyki żeby widział, a prokuratura po
    zasięgnięciu opinii biegłego stwierdza, że "konstrukcja wagonu nie
    utrudnia widoczności".

    > Nie znam sprawy - wbrew Twojemu oświadczeniu, że znana. Ale ja
    > zdanie przez Ciebie zacytowane rozumiem, ze konstrukcja drzwi nie
    > utrudnia mu widoczności, a nie, ze on te drzwi widzi.

    Aha - nie utrudnia widoczności, z tym że wcale nie widać:P Żartujesz czy
    poważnie mówisz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2023-07-06 22:24:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-06 o 21:57, Shrek pisze:

> [...]
    > utrudnia widoczności".

    > Aha - nie utrudnia widoczności, z tym że wcale nie widać:P Żartujesz czy

    Może oni odnoszą się do jakiejś
    widoczności zdefiniowanej w warunkach technicznych albo jakimś
    rozporządzeniu
    i widoczność tam jest zdefiniowana, że jest do przodu?

  • 5. Data: 2023-07-06 22:32:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2023 o 22:24, cef pisze:

    > Może oni odnoszą się do jakiejś
    > widoczności zdefiniowanej w warunkach technicznych albo jakimś
    > rozporządzeniu
    > i widoczność tam jest zdefiniowana, że jest do przodu?

    Hmmm. Może po robertowemu to wariacja na temat "prawo nakazuje podać
    powód interwencji, prawo nie precyzuje, że podany powód interwencji musi
    być prawdziwy". Przez analogię biegły w wypadku przytrzaśniecia tylnymi
    drzwiami ma wydać opinie na temat widoczności, ale nie sprecyzowano czy
    tych drzwi, może być widoczność do przodu a w ostateczności na przykład
    widoczność gwiazdy polarnej w bezchmurną noc - widoczność to widoczność;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-07-06 22:34:08
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 6.07.2023 o 22:24, cef pisze:
    > Może oni odnoszą się do jakiejś
    > widoczności zdefiniowanej w warunkach technicznych albo jakimś
    > rozporządzeniu
    > i widoczność tam jest zdefiniowana, że jest do przodu?

    A nie prościej zrobić rekonstrukcje wypadku i sfotografować lusterko z
    fotela motorniczego?

  • 7. Data: 2023-07-06 22:38:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2023 o 22:34, jn pisze:

    > A nie prościej zrobić rekonstrukcje wypadku i sfotografować lusterko z
    > fotela motorniczego?

    Przecież wiadomo, że tych drzwi w lusterku nie widzać. To jest problem
    znany od lat. W częstochowie jeszcze przed tym wypadkiem tylne drzwi w
    drugim wagonie te drzwi były wyłączone z użytkowania z tego powodu
    (pewnie do czasu aż zainstalowali kamery).

    Pytanie jest jak to się stało, że prokuratura powołała biegłego i
    pierdoli głupoty, że konstrukcja wagony nie utrudnia widoczności tych
    drzwi, skoro ich po prostu nie widać i wie to każdy związany z tematem
    transportu miejskiego - oraz zapewne biegły skoro wydawał opinię - chyba
    że nie sprawdził albo świadomie kłamie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-07-06 22:50:41
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 6.07.2023 o 22:38, Shrek pisze:

    > Przecież wiadomo, że tych drzwi w lusterku nie widzać.

    Gabaryty _dziecka_ mogły być na tyle duże że był widoczny w lusterku.
    Czy nadal są na przystankach dodatkowe lusterka?

  • 9. Data: 2023-07-07 00:27:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.07.2023 o 21:57, Shrek pisze:
    > Aha - nie utrudnia widoczności, z tym że wcale nie widać:P Żartujesz czy
    > poważnie mówisz?
    Mowa o widoczności, a nie o tym, czy widzi drzwi. Podejrzewam, że sprawa
    nie tyczyła drzwi, tylko czegoś, co się działo na zewnątrz tramwaju na
    wysokości drzwi i biegły stwierdził,. że drzwi tego nie przesłaniały.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-07-07 00:48:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-06, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > prostu nie można było oficjalnie powiedzieć, że biegły pierdoli od
    > rzeczy i pozbawić go prawa wykonywania zawodu i pociągnąć do

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-wypa
    dek-na-jagiellonskiej-na-torach-zginal-czterolatek-a
    kt-oskarzenia-dla-motorniczego-7205384
    https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/8
    747702,prokuratura-motorniczy-wypadek-tramwaj-smierc
    .html

    Zupełnie inaczej położone są akcenty. To nie chodzi o to, że miał jakąś
    super widoczność na tylne drzwi, a że generalnie zajmował się wszystkim
    tylko nie prowadzeniem i bezpieczeństwem pasażerów.

    Co do samej widoczności to nie wiem, ile tam jest tego martwego pola?
    Skoro wlókł dzieciaka to dzieciak musiał być praktycznie cały poza
    tramwajem. Mogło wyjść z jakiś eksperymentów procesowych, że powinien
    był go widzieć.

    --
    Marcin