  • 1. Data: 2005-03-22 20:25:09
    Temat: Wezwanie do zapłaty i informacja o rowiązaniu umowy
    Od: "NET" <i...@o...pl>

    Czy tak samo prawnie ważne jest przekazanie osobiście przez mojego pracownika
    wezwania do zapłaty wraz z informacją o rozwiązaniu umowy jak wysłanie tego
    listem poleconym?

    Pzdr
    NET

  • 2. Data: 2005-03-22 21:00:16
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NET" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracownika
    > wezwania do zapłaty wraz z informacją o rozwiązaniu umowy jak wysłanie

    Ale o co w ogóle chodzi?

    W tym drugim wypadku masz obiektywny dowód dostarczenia pisma do tej
    firmy/osoby.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2005-03-24 00:29:07
    Od: "NET" <i...@o...pl>

    > Ale o co w ogóle chodzi?
    >
    > W tym drugim wypadku masz obiektywny dowód dostarczenia pisma do tej
    > firmy/osoby.

    Tak, ale klient moze sobie po prostu takiego listu nie odebrac i co wtedy?

    Pzdr
    NET

  • 4. Data: 2005-03-24 07:00:26
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Tak, ale klient moze sobie po prostu takiego listu nie odebrac i co wtedy?

    Klient może również nie chcieć potwierdzić Twojemu pracownikowi otrzymania
    takiego pisma. A zeznania tego pracownika nie są bardzo przekonywującym
    dowodem, IMHO. Chociaż kto wie...

    Pozdrawiam!
    L.

  • 5. Data: 2005-03-24 12:06:45
    Od: "NET" <i...@o...pl>

> [...]
    > takiego pisma. A zeznania tego pracownika nie są bardzo przekonywującym

    Zeznania moga byc podparte nagraniem audio lub nawet video - momentu wreczania
    pisma... Od czego sa komorki z aparatem?:)

  • 6. Data: 2005-03-24 16:35:42
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Zeznania moga byc podparte nagraniem audio lub nawet video - momentu
    wreczania
    > pisma... Od czego sa komorki z aparatem?:)

    A najlepiej informację o rozwiązaniu umowy nadawać co 5 minut w lokalnym
    radiu :-)

    Pozdrawiam!
    L.

  • 7. Data: 2005-03-25 09:35:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Mar 2005 01:29:07 +0100, NET napisał(a):

    > Tak, ale klient moze sobie po prostu takiego listu nie odebrac i co wtedy?

    i wtedy ma adnotację poczty, że adresat odmówił przyjęcia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 8. Data: 2005-03-25 12:01:24
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Fri, 25 Mar 2005 10:35:14 +0100, na pl.soc.prawo, Waldek Godel
    napisał(a):

    > i wtedy ma adnotację poczty, że adresat odmówił przyjęcia.

    Na szczęście odmowa przyjęcia listu prywatnego nie ma skutków prawnych w
    postaci domniemania doręczenia.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 9. Data: 2005-03-25 15:47:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Olgierd napisał(a):
    > Na szczęście odmowa przyjęcia listu prywatnego nie ma skutków prawnych w
    > postaci domniemania doręczenia.

    odmowa? przecież mógł się zapoznać, a więc oświadczenie złożone

    KG

  • 10. Data: 2005-03-25 19:51:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Fri, 25 Mar 2005 16:47:33 +0100, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > odmowa? przecież mógł się zapoznać, a więc oświadczenie złożone

    Hmmm nie jest mi znane orzecznictwo, które mówi, że adresat "mógł się
    zapoznać" z przesyłką, której nie odebrał. Kapec wyraźnie wprowadza
    domniemanie doręczenia pism sądowych, nie prywatnych. Jeśli nie
    przychodzę na pocztę i nie mam świadomości nawet, że jakaś przesyłka
    jest - IMHO nic z tego.