  • 31. Data: 2006-08-12 18:24:29
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty.
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    g napisał(a):
    > Trzeba być niesamowicie zaciętym w sobie , by dla 50zł marnować mnóstwo
    > forsy i czasu na dojazd do sądu daleko od miejsca zamieszkania. Sąd nie
    > zwraca takich strat.

    dojeżdżać?
    znaczek kosztuje kilka złotych

    KG

  • 32. Data: 2006-08-13 04:12:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > A tu już przesadziłeś. Nie ma mowy ani o próbie wyłudzenia ani o nękaniu.
    > Dług nadal istnieje i wierzyciel ma prawo domagać się jego zwrotu.

    Owszem, ale zależy, jak to robi. Jak np. przysyła czasem listy (nawet
    polecone) to niech sobie przysyła - do niszczarki hop i potem na makulaturę.

    Ale jeśli nęka telefonami, wydzwania, przyłazi i dobija się do drzwi to
    jest to złośliwe nękanie. A jak np. grozi jakimiś wydumanymi opłatami
    karnymi, to próba wyłudzenia jest jak w pysk dał. Jeśli zaś jest to
    jakiś krukopodobny widnykatorek i podaje się za komornika (były takie
    przypadki - warto mieć dyktafon pod ręką i nagrywać takiego
    "komornika"), to jest to ewidentnie Art.227 KK ze wszystkimi tego
    konsekwencjami.

  • 33. Data: 2006-08-13 04:17:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > Jakie znowu nękanie? Zwykła windykacja. Przecież te listy i telefony nie
    > mają na celu dokuczenia komukolwiek tylko odzyskanie swojej własności.

    Maj na celu dokuczenie w celu zmuszenia do określonego działania.

    > O przedawnieniu może powiedzieć sądowi, wierzyciela to nie musi obchodzić.

    To niech ów "wierzyciel" skieruje sprawę do sądu lub niech się odp*.*

    [ciach]

    > Przecież nie ma sporu. Dłużnik nie twierdzi, że nie ma długu tylo że go
    > nie spłaci.

    "Dłużnik" twierdzi, że nic nie wie o żadnych należnościach, a gdyby
    nawet takie były, to już się dawno przedawniły.

    Jak jakaś firma ma, za przeproszeniem, burdel w papierach, to niech nie
    przerzuca odpowiedzialności na klientów.

  • 34. Data: 2006-08-13 04:19:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Autor wątku nic nie mówił o wyroku. Ale nawet w przypadku oddalenia
    > powództwa z powodu przedawnienia dług nie przestaje istnieć. Taki wyrok
    > oznacza jedynie, że państwo nie pomoże wierzycielowi w jego odzyskaniu.

    Oraz może pomóc rzekomemu dłużnikowi w walce ze złośliwym, upierdliwym
    "windykatorem".

  • 35. Data: 2006-08-13 20:20:15
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    > widocznie spora część społeczeństwa jest nieuświadomiona skoro opłaca się
    > bankowi zlecać dochodzenie nalezności przedawnionych firmie windykacyjnej.
    > Chyba, że Kruk pobiera kasę tylko od wyegzekwowanych sum.

    Ze strony Kruk S.A.:

    Wynagrodzenie firmy KRUK jest uzależnione wyłącznie od skuteczności i
    wartości odzyskanych należności. KRUK nie pobiera opłat wstępnych za
    przyjęcie spraw do windykacji.

    oraz:

    Celem stosowania windykacji pozasądowej jest:

    * odzyskanie kwoty postawionej w stan wymagalności w maksymalnie
    krótkim czasie,
    * niedopuszczenie do powiększania się liczby klientów - dłużników,
    * pozyskanie informacji na temat kondycji finansowej dłużnika,
    prognoza możliwości spłaty zadłużenia,
    * uaktualnienie danych teleadresowych,
    * w przypadku spraw przedawnionych - przerwanie okresu
    przedawnienia poprzez zawarcie ugód z dłużnikami lub doprowadzenie do
    podpisania przez nich zobowiązań do zapłaty,
    * odzyskanie należności od dłużników, wobec których został już
    wcześniej bezskutecznie przeprowadzony proces windykacji,
    * zwiększenie intensywności oraz wydłużenie działań windykacyjnych
    mające na celu uświadomienie dłużnikowi nieuchronności uregulowania
    zobowiązania (stałe i częste kontakty z dłużnikiem uzmysławiające mu
    żelazną konsekwencje działania firmy windykacyjnej),
    * ustalenie stanu majątkowego dłużnika.

    Najlepsze są punkty 5,6 i 7 (gwiazdki). Pozostawię je bez komentarza...

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

  • 36. Data: 2006-08-14 06:29:55
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "TLZ" <t...@w...info.com.pl> napisał

> [...]
    > * ustalenie stanu majątkowego dłużnika.
    >

    > Najlepsze są punkty 5,6 i 7 (gwiazdki). Pozostawię je bez komentarza...

    A ja skomentuję: skuteczność tych działań zależy od (nie)świadomości
    prawnej i (braku) odporności psychicznej klientów.
    A tak w ogóle myslę, że dla klientów Kruka znacznie ważniejszy jest punkt
    2.

  • 37. Data: 2006-08-14 13:33:41
    Od: stern <s...@0...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Odtąd jak czynisz to często i namolnie. Jeśli dłużnik ustosunkował
    > się do twoich żądań, w sposób, który nie usatysfakcjonował Cię, to
    > oddajesz sprawę do sądu, a nie toczysz włąsną wojnę i nękasz go
    > psychicznie.

    czyli nie wyłudzenia, ale ewentualnie innego czynu zabronionego, tak?
    I nie domaganie się zwrotu pieniędzy, ale inne zachowania :)

    > Jest nie do wyegzekwowania, więc jeśli dłużnik zadeklarował się, że
    > długu nie odda, bo art. 117 KC się kłania, to pozostaje pogodzić się z
    > tym, lub skierować sprawę do sądu.

    czyli zobowiązanie istnieje? ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 38. Data: 2006-08-14 20:36:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > czyli zobowiązanie istnieje? ;)

    Jest nie do wyegzekwowania na drodze prawnej.

  • 39. Data: 2006-08-14 21:12:58
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > Jest nie do wyegzekwowania na drodze prawnej.

    a jak przeciwnik nie podniesie zarzutu przedawnienia albo taki okaze sie
    niezgodny z zasadami wspolzycia??

  • 40. Data: 2006-08-15 06:09:35
    Od: stern <s...@0...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > a jak przeciwnik nie podniesie zarzutu przedawnienia albo taki okaze sie
    > niezgodny z zasadami wspolzycia??

    zaraz sie okaże, że to 286 kk ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911