  • 1. Data: 2006-08-11 15:42:18
    Temat: Zniesienie współwłasności
    Od: "ster" <s...@s...com>

    Witam

    Posiadam z bratem kilka nieruchomości (jako współwłaściciele). Chciałbym
    znieść współwłasność na jego korzyść. Jak rozumiem z ustawy, jest to
    zwolnione z podatku od darowizn. Jakie są jednak inne opłaty z tym związane?
    Zniesienie musi być (o ile dobrze kojarzę wyrok NSA) zrobione w sądzie lub u
    notariusza. Czy notariusz pobierze tylko 40 zł opłaty za zrzeczenie się
    własności? Innymi słowy czy zniesienie współwłasności rozumie się jako
    zrzeczenie się własności (par. 8, p. 7 rozporządzenia o maksymalnych
    stawkach taksy notarialnej)? Czy też opłata taka będzie szła w tysiące?
    Jeżeli opłata jest od wartości majątku, to czy mogę ustanowić (jak w
    przypadku darowizny) służebność wobec mnie na, powiedzmy, 40 lat, aby
    obniżyć jej wartość?

    pozdrawiam