  • 1. Data: 2002-06-03 13:09:08
    Temat: Wezwanie do sadu w charakterze SWIADKA
    Od: "Andre NH" <a...@k...onet.pl>

    Witam.

    Chcialbym sie zwrocic do Was o uzyskanie informacji zwiazanej z
    wezwaniem do Sądu w charakterze świadka:

    1/ Czy świadek ma obowiązek wstawić sie do Sadu w okreslonym terminie?

    2/ Jakie są konsekwencje wobec wzywanego w przypadku, gdy ów świadek nie
    wstawi się do Sądu w określonym czasie (począwszy od pierwszego
    niewstawienia się) ?

    --

    Pozdrowienia...

    Andre_NH (Andrzej Turek)
    a...@k...onet.pl 0 607-692-535
    a...@i...pl Kraków
    UIN: 62-32-701, GG#: 51747

  • 2. Data: 2002-06-03 13:13:28
    Temat: Wezwanie do sadu w charakterze SWIADKA - c.d.
    Od: "Andre NH" <a...@k...onet.pl>

> [...]
    >
    > 2/ Jakie są konsekwencje wobec wzywanego w przypadku, gdy ów świadek nie
    > wstawi się do Sądu w określonym czasie (począwszy od pierwszego

    3/ Czy sprawa w Sądzie może zostać rozpoczęta (kontynuowana) i zakończona
    pomijając wzywanych świadków (w przypadku, gdy się nie wstawią) ?

    4/ Jeśli odpowiedz z pkt 3 jest przecząca, to jak długo taka sprawa może
    zostać zwlekana ?
    --

    Pozdrowienia...

    Andre_NH (Andrzej Turek)
    a...@k...onet.pl 0 607-692-535
    a...@i...pl Kraków
    UIN: 62-32-701, GG#: 51747

  • 3. Data: 2002-06-03 14:16:10
    Temat: Re: Wezwanie do sadu w charakterze SWIADKA
    Od: "Piotr C." <p...@i...pl>

    Użytkownik "Andre NH" <a...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 2/ Jakie są konsekwencje wobec wzywanego w przypadku, gdy ów świadek nie
    > wstawi się

    STAWI

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-06-03 14:34:21
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    nie
    > wstawi się do Sądu w określonym czasie (począwszy od pierwszego

    Odpowiedzi znajdziesz na odwrocie wezwania.Przy uporczywym
    niestawianiu się sąd orzeknie areszt i na rozprawę zostaniesz
    doprowadzony.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-06-03 14:46:39
    Od: "Wiktor" <k...@w...pl>

    > Witam.
    >
    > Chcialbym sie zwrocic do Was o uzyskanie informacji zwiazanej z
    > wezwaniem do Sądu w charakterze świadka:
    >
    > 1/ Czy świadek ma obowiązek wstawić sie do Sadu w okreslonym terminie?

    TAK.

    > 2/ Jakie są konsekwencje wobec wzywanego w przypadku, gdy ów świadek nie
    > wstawi się do Sądu w określonym czasie (począwszy od pierwszego
    > niewstawienia się) ?

    Kara pieniężna w kwocie do 760 złotych, plus przymusowe doprowadzenie
    świadka za pośrednictwem Policji. W wypadku W wypadku uporczywego uchylania
    się od stawiennictwa w sądzie - nawet areszt na 30 dni.

    3/ Czy sprawa w Sądzie może zostać rozpoczęta (kontynuowana) i zakończona
    pomijając wzywanych świadków (w przypadku, gdy się nie wstawią) ?

    Rozpoczęta tak, kończona nie.

  • 6. Data: 2002-06-03 21:49:44
    Temat: Odp: Wezwanie do sadu w charakterze SWIADKA
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Piotr C. <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adfth9$4ie$...@t...icpnet.pl...
    > Użytkownik "Andre NH" <a...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > STAWI

    Dlaczego taka poprawka ? wstawić sie tez może idąc do sądu:-))
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2002-06-04 09:43:35
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Andre NH" <a...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    Nie ma żadnych. :-)

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 8. Data: 2002-06-05 15:23:52
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiktor" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 3/ Czy sprawa w Sądzie może zostać rozpoczęta (kontynuowana) i zakończona
    > pomijając wzywanych świadków (w przypadku, gdy się nie wstawią) ?
    >
    > Rozpoczęta tak, kończona nie.
    Niezupełnie. Są oczywiście sprawy, których nijak bez określonego świadka
    zakończyć nie można, ale to zależy od tego co ten świadek ma wnieść do
    sprawy. Może być np. taka sytuacja, że oskarżony przyzna się do winy, a
    prokurator wystąpi o ograniczenie przewodu sądowego. W takiej sytuacji
    świadkowie mogą nie być słuchani. Ewentualnie oskarżony dobrowolnie podda
    się karze.....itp. itd Jest cała masa sytuacji, w których bezpośrednie
    przesłuchanie świadka nie jest niezbędne nawet jeżeli dostał wezwanie na
    rozprawę.
    Nie zmienia to jednak fakt, iż - jak napisano wczesniej - może to się
    zakończyć dla pytającego nawet aresztem (jeżeli nie stawi się na rozprawę, a
    sąd uzna, że jego przesłuchanie jest niezbędne).
    Rob

  • 9. Data: 2002-06-05 19:44:12
    Od: "Wiktor" <k...@w...pl>

    Użytkownik "rob" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się karze.....itp. itd Jest cała masa sytuacji, w których bezpośrednie
    > przesłuchanie świadka nie jest niezbędne nawet jeżeli dostał wezwanie na

    W pełni się zgadzam - z lenistwa uprościłem.
    Dodam tylko, iż w uzasadnieniu jednego z orzeczeń Trybunału Praw Człowieka w
    Strasbourgu jest wyrażone zalecenie dla władz Polski o większe
    dyscyplinowanie stawiennictwa świadków. Trybunał wyraził zdziwienie, że
    polskie sądy muszą odraczać posiedzenia w celu ponownego wzywania świadków,
    którzy tak sobie zignorowali wezwanie sądu.

    Wiktor