  • 1. Data: 2002-06-03 14:27:50
    Temat: Prawo Karne: Moment rozpoczecia skladania zeznan
    Od: <l...@h...com>

    Witam,

    oskarzony w sprawie karnej zeznal, ze nie pracuje od momemntu popelnienia czynu
    karalnego . Dowiedzialem sie, ze jednak nadal pracuje w tej samej firmie. Wyrok
    w 1. instancji wygralem, a oskarzony zlozyl apelacje.
    Czy jest sens w drugiej instancji poruszenie tej sprawy ? Nie wiem czy kiedy
    sedzina ustala dane osobowe to juz mamy do czynienia ze skladaniem zeznan czy
    raczej skladanie zeznan ograniczone jest tylko do relacjonowana przebiegu
    zdarzenia.
    Zatajenie zatrudnienia a tym samym dodatkowych zrodel dochodow moglo sie wiazac
    z wysokoscia np nawiazki na moja rzecz.

    Dzieki za pomoc
    Leszek

  • 2. Data: 2002-06-03 16:04:11
    Od: "Kingurek" <K...@p...fm>

    co za pytanie- uzywaj wszystkiego na co prawo Ci pozwala wiec i tego tez-
    powodzenia

  • 3. Data: 2002-06-03 20:00:35
    Od: "haxo" <h...@N...poczta.gazeta.pl>

    Popierwsze oskarzony sklada wyjasnienia a nie zeznaje,
    tzn. ze nie ma obowiazku mowienia prawdy, inaczej swiadek,
    ktorego nalezy pouczyc o odpowiedzialnosci karnej za
    zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy. Jezeli
    oskarzony wyjasnil ze nigdzie nie pracuje, a Ty
    wiesz ze pracuje, a jestes oskarzycielem posilowym
    albo prywatnym to mozesz zlozyc wniosek o przeprowadzenie
    dowodu na ta okolicznosc. Masz racje ze sad nie wymierzy
    kary grzywny jesli ktos nie pracuje, bo nie mialoby to
    sensu. Druga sprawa to czy Ty zlozyles apelacje (i co w niej podniosles)?
    Taka kwestie mozna byloby podniesc w apelacji. Kara o charakterze
    majatkowym moglaby lepiej realizowac swoje cele.
    haxo