  • 1. Data: 2002-06-03 12:14:27
    Temat: Egzamin z prawa cywilnego :-D
    Od: P <h...@a...com>

    No to bedzie niedlugo korba na maxa i cos czego sie nie zapomina.
    Ustny. Nie ma to jak czekac pare godzin w kolejce :-) Pewnie sa jacys
    prawnicy tutaj. Moze ktos powie jakie byly jego/jej doswiadczenia?

  • 2. Data: 2002-06-03 12:42:42
    Temat: Re: Egzamin z prawa cywilnego :-D
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Ja zdawalem dwa egzaminy z cywila, dwa ustne. Pierwszy na drugim roku z ogolnej
    i rzeczowego, a drugi
    na trzecim z zobowiazan i spadkow... Spoko . fajny przedmiot

    --
    napisal Konrad G. ,
    U?ytkownik P <h...@a...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych

  • 3. Data: 2002-06-03 13:49:45
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>

    P napisał(a) w wiadomości: ...

    > No to bedzie niedlugo korba na maxa i cos czego sie nie zapomina.
    >Ustny. Nie ma to jak czekac pare godzin w kolejce :-) Pewnie sa jacys
    >prawnicy tutaj. Moze ktos powie jakie byly jego/jej doswiadczenia?

    Zdawalem u prof. Nesterowicza na UMK, na szczescie
    bylo to niepowtarzalne przezycie.

    Poza tym egzamin jak inne

    Pozdrowienia
    WJ

  • 4. Data: 2002-06-03 17:40:47
    Od: P <h...@a...com>

    On Mon, 3 Jun 2002 14:42:42 +0200, "Legislator" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Ja zdawalem dwa egzaminy z cywila, dwa ustne. Pierwszy na drugim roku z ogolnej
    >i rzeczowego, a drugi
    >na trzecim z zobowiazan i spadkow... Spoko . fajny przedmiot

    Zalezy jak pytaja :-D I o co :-D Jak sie trafi pytanie to poezja.
    Czeka mnie ten ogolna + rzeczowe. Raczej bardzo obszerna zabawa...
    Trafi sie pytanie bardzo szczegolowe jak co zabezpieczna jakie jest
    pierwszenstwo rejestrowego skarbowego zastawu, albo co wiesz o
    stowarzyszeniach, albo gdzie rejestrowane sa fundacje... sigh...

    btw pytania ktore nie jestem pewien bo mi sie wszystko czasem
    miesza...

    - domniemanie urodzenia sie zywym do spadku dla nasciturusa -
    zawieszajace ze bedzie zywy czy rozwiazujace JAKBY byl martwy?

    - ochrona stanu osobistego art 24? a "specjalna ochrona" stanu
    cywilnego tez?

    - zadatek i czynnosc niezupelna rzekomego pelnomocnika, co bedzie jak
    nie potwierdzi,

    - banau, a potem problem jak sie od razu nie wyjasni - czynnosci
    prawne realne, jakies "inne elementy" do stanu faktycznego, bla bla,
    ok jak to maja byc elementy fizyczne jak wydanie, objecie w faktyczne
    wladztwo, ale co z takimi ktore potrzebuja takich elementow jak wpis
    do ksiag wieczystych, rejestru zastawow, zgoda administracyjna do
    zrzeczenia sie wlasnosci nieruchomosci?

    Tego wszystkiego jest BARDZO DUZO, mozna sie troche zakrecic...

  • 5. Data: 2002-06-03 17:42:00
    Od: P <h...@a...com>

    On Mon, 3 Jun 2002 15:49:45 +0200, "Władysław Jagiełło"
    <w...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Zdawalem u prof. Nesterowicza na UMK, na szczescie
    >bylo to niepowtarzalne przezycie.
    >
    >Poza tym egzamin jak inne

    Jak inne? Zdawalem juz kilka egzaminow i te to dopiero wydawaly sie
    banalne... Takie rzymskie czy... nawet karne... Cywil jakies ma
    straszne oczy...

  • 6. Data: 2002-06-04 06:44:51
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "P" <h...@a...com> napisal w wiadomosci
    > On Mon, 3 Jun 2002 14:42:42 +0200, "Legislator" <g...@p...onet.pl>
    > wrote:
    >

    > Tego wszystkiego jest BARDZO DUZO, mozna sie troche zakrecic...

    Wydaje Ci sie ( mi tez sie wydawalo ) . Poczekaj na kpc. To dopiero frajda
    ( 1156 artykulów na raz do wkucia!).

    Depi.

  • 7. Data: 2002-06-04 16:09:22
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Dnia Mon, 3 Jun 2002 15:49:45 +0200, uzytkownik "Władysław Jagiełło"
    <w...@p...gazeta.pl> znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo z
    tego co nastepuje:

    >Zdawalem u prof. Nesterowicza na UMK, na szczescie
    >bylo to niepowtarzalne przezycie.

    Mnie czekaja u niego za miesiac zobowiazania....strach sie bac :)

    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \____ http://www.divx.com.pl ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\
    \_____ WIRELESS SOLUTIONS _____/ / _ / -_) -_) __/ ' \/ _ `/ _ \\
    \__ http://wap.divx.com.pl __/ /____/\__/\__/_/ /_/_/_/\_,_/_//_/_\

  • 8. Data: 2002-06-04 19:07:14
    Od: P <h...@a...com>

    On Tue, 4 Jun 2002 08:44:51 +0200, "Depilator"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Wydaje Ci sie ( mi tez sie wydawalo ) . Poczekaj na kpc. To dopiero frajda
    >( 1156 artykulów na raz do wkucia!).

    To nie artykuly... Podrecznik Woltera... To nie jest podrecznik... To
    jest sadyzm... Jeden wielki odnosnik do miliona odmiennych rzeczy...
    Zamiast tlumaczyc tylko miesza...

  • 9. Data: 2002-06-04 19:31:11
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Dnia Tue, 04 Jun 2002 21:07:14 +0200, uzytkownik P <h...@a...com>
> [...]

    > To nie artykuly... Podrecznik Woltera... To nie jest podrecznik... To
    >jest sadyzm... Jeden wielki odnosnik do miliona odmiennych rzeczy...

    Niech zerknie do Becka - podrecznik Madrzaka i kompedium Zielinskiego
    - naprawde dobra rzecz.

    A co do Woltera.....to on napisal jakis podrecznik do postepowania ?
    Pamietam ze uczylem sie z Woltera prawa materialnego.

  • 10. Data: 2002-06-05 16:14:36
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    U?ytkownik P <h...@a...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisa?:g...@4...com..
    .

> [...]
    > pierwszenstwo rejestrowego skarbowego zastawu, albo co wiesz o
    > stowarzyszeniach, albo gdzie rejestrowane sa fundacje... sigh...

    Jak zdawalem ogolne i rzeczowe to tez myslalem, ze obszerna sprawa.
    Popatrz jednak na zobowiazania i spadki. To dwa razy tyle co ogolna
    i rzeczowe.

    Pierwszenstwo zastawu rejestrowego - patrz KPC artykul 1025 par. 1 pkt 5

    Stowarzyszenia - to raczej adm lub konstytucyjne ...

    Fundacje - rejestracja w KRS ... banal

    > - zadatek i czynnosc niezupelna rzekomego pelnomocnika, co bedzie jak
    > nie potwierdzi,

    zadatek to umowa, wiec bedzie to co z inna umowa...

> [...]
    > wladztwo, ale co z takimi ktore potrzebuja takich elementow jak wpis
    > do ksiag wieczystych, rejestru zastawow, zgoda administracyjna do

    realne to tylko te co wymagaja fizycznego wydania ("z reki do reki"),
    nie wystarczy nawet przeniesienie posiadania

    Realnosc dotyczy umowy a nie innych rzeczy nastepujacych po lub przed. Wiec
    wymaganie wpisu konstytutywnego dla powstania jakiegos prawa itp nie znaczy
    ze umowa jest realna

    > Tego wszystkiego jest BARDZO DUZO, mozna sie troche zakrecic...

    bez przesady...