  • 41. Data: 2019-08-23 09:55:39
    Temat: Re: Weksle na 2 mln franków
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.08.2019 o 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > A skad wiesz ze nie jest poreczkam Kowalska Podpis, pesel, nr dowodu?

    bez sensu:)))))))

    --
    I love love

  • 42. Data: 2019-08-23 10:00:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 09:42, Liwiusz pisze:

    > No tak, to było trochę mniej w ciąży :)

    I rozwiązanie przebiegło bez kłopotów. :-)

    Robert

  • 43. Data: 2019-08-23 11:26:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Zatem równie trudno będzie stwierdzić, że to akurat weksel, który
    >umorzono.

    No wlasnie - jak stwierdzic, ze umorzono akurat ten weksel o ktory
    chodzi ?

    Niby jest data, kwota, dane uprawnionego ... ale jak ktos wystawi dwa
    identyczne ?

    Nie powinno byc jakiego unikalnego numeru weksla ?

    Smierdzi mi to wszystko jakims przedwojennnym prawem, kiepsko
    pasujacym do dzisiejszej rzeczywistosci.

    P.S. Chciales powrotu weksli o ile pamietam ?

    https://obligacje.pl/pl/a/podsumowanie-tygodnia-weks
    le-coraz-czesciej
    "Jak można było się spodziewać, rynek znalazł rozwiązanie na
    konieczność dematerializacji obligacji. Coraz więcej małych firm
    zamiast emitować obligacje wystawia weksle, które spod rygorów emisji
    publicznych są wyłączone."

    J.

  • 44. Data: 2019-08-23 11:34:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 23.08.2019 o 01:41, Animka pisze:

> [...]
    >pojawienia
    >się go w obrocie trudno byłoby stwierdzić, że to weksel akurat od

    I bank go umorzyl zgodnie z procedurą ?
    A czy to nie narusza ochrony twoich danych osobowych ? :-)

    Czyli co - wystawiajac bankowi weksel, nalezy zrobic jego kopie, aby
    sie upewnic, ze umorzono dokladnie to co trzeba, bo niech sie bank w
    czyms pomyli, to ten stary weksel okazuje sie platny ?

    J.

  • 45. Data: 2019-08-23 21:43:31
    Temat: Re: Nieoplacona spedycja a zastaw na przesyłce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.08.2019 o 08:00, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > do zapłaty spedytor rozładowuje towar z kontenera do magazynu
    > zewnętrznego dla wykonania prawa zastawu, rozpoczynając naliczanie
    > składowego.
    > Pytania:
    > Czy roszczenie o należność z tytułu spedycji za przesłanie kontenera
    > przedawnia się po roku?
    > Przez jak długi czas spedytor może skutecznie naliczać składowe za
    > zastawiony towar? Też rok (zgodnie z terminem przedawnienia roszczenia
    > podstawowego) czy bez końca? Czy jakaś relacja wartości towaru (niskiej
    > czy wysokiej) do opłat składowych ma jakiekolwiek znaczenie?

    Prawo zastawu nie jest prawem do przywłaszczenia. Bezpośrednio po
    zastosowaniu zastawu wierzyciel powinien skierować pozew do sądu i
    wnieść o tymczasowy zastaw, bo i raczej, to nie zastaw, tylko
    przywłaszczenie.

  • 46. Data: 2019-08-23 21:44:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale w Twoim przypadku in blanko nie był.

    Toteż, nawet jak gdzie wypłynie zgubiony, to będzie można ustalić, co to
    za dokument.

  • 47. Data: 2019-08-23 21:46:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.08.2019 o 09:07, Liwiusz pisze:

    > Zatem równie trudno będzie stwierdzić, że to akurat weksel, który umorzono.

    Na moim było wpisane, na czyje zlecenie, więc bank po prostu unieważnił
    WSZYSTKIE moje weksle płacone na jego zlecenie. Ponieważ tylko raz u
    nich kredyt brałem, więc jakby to załatwiało sporo problemów.

  • 48. Data: 2019-08-23 21:47:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.08.2019 o 11:34, J.F. pisze:

> [...]
    > upewnic, ze umorzono dokladnie to co trzeba, bo niech sie bank w czyms
    > pomyli, to ten stary weksel okazuje sie platny ?

    Weksel musisz wykupić i możesz dopiero zwrotnie dochodzić roszczenia. To
    takie doś upierdliwe bywa.

  • 49. Data: 2019-08-24 07:06:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spór dotyczy naliczanych przez spedytora opłat za "składowe" zatrzymanego towaru.

  • 50. Data: 2019-08-24 12:07:55
    Od: s...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > Nie powinno byc jakiego unikalnego numeru weksla ?
    >
    > Smierdzi mi to wszystko jakims przedwojennnym prawem, kiepsko
    > pasujacym do dzisiejszej rzeczywistosci.

    W mętnej wodzie lepiej ryby łowić. Nie wszystko co stare jest gorsze.

    Teraz lepij? Dajesz pieniążek deweloperowi, upada bank/deweloper i tracisz
    kaskę?

    Daj waść spokój.