  • 51. Data: 2019-08-25 00:40:58
    Temat: Re: Nieoplacona spedycja a zastaw na przesyłce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2019 o 07:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > Spór dotyczy naliczanych przez spedytora opłat za "składowe"
    > zatrzymanego towaru.

    Jeśli wierzyciel stosuje zastaw, a potem od razu wnosi pozew z żądaniem
    tymczasowego zabezpieczenia roszczenia, to wówczas koszty przechowania
    są kosztami procesu. Sąd tym zarządza. No bo to nie tylko kwestia samych
    kosztów, ale i przede wszystkim ich wysokości. Nie zawsze są oczywiste,
    zwłaszcza, gdy wierzyciel sam u siebie to przechowuje.

    Często jednak wierzyciel się ociąga. Ma zabezpieczenie i leci w kulki z
    dłużnikiem. Towaru nie oddaje, ale i o opłatę nie pozywa. No i potem
    może to być problem, bo na ile jest to uzasadniony koszt?

    Nie chce mi się teraz szukać, ale w jakiejś ustawie jest uprawnienie, że
    w takim wypadku przewoźnik może sprzedać towar łatwo się psujący,
    potrącić sobie swoje koszty i resztę zwrócić dłużnikowi.

  • 52. Data: 2019-08-25 13:33:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W KC, ale w części dot. przewozu, a nie spedycji.
    OIDP wartość kosztów nie może przekroczyć wartości towaru.
    Pytanie, na ile można zastosować analogię przewozu do spedycji.

    -----

  • 53. Data: 2019-08-25 20:41:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.08.2019 o 13:33, ąćęłńóśźż pisze:

    > W KC, ale w części dot. przewozu, a nie spedycji.

    > OIDP wartość kosztów nie może przekroczyć wartości towaru.

    > Pytanie, na ile można zastosować analogię przewozu do spedycji.

    Moim zdaniem w pełnym. Spedytor, to podmiot świadczący usługę przewozu,
    tyle, że podzlecił to komuś.

  • 54. Data: 2019-08-26 09:53:06
    Temat: Re: Weksle na 2 mln franków
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na moim było wpisane, na czyje zlecenie, więc bank po prostu unieważnił
    > WSZYSTKIE moje weksle płacone na jego zlecenie. Ponieważ tylko raz u
    > nich kredyt brałem, więc jakby to załatwiało sporo problemów.

    Daty wystawienia nie było?

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2019-08-26 10:16:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2019 o 09:53, Liwiusz pisze:

    > Daty wystawienia nie było?

    O ile pamiętam (to było 20 tal temu), to nie.