  • 11. Data: 2005-12-29 18:12:34
    Temat: Re: Ważny strary dowód
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    leon <L...@n...interia.pl> napisał:

    >nie musisz placic.
    Podasz podstawę prawną ?

    > jest to obowiazek nalozony ustawowo
    Wymiana dokumentu PJ też była ustawowym obowiązkiem.

    >koszty tej wymiany ponosi panstwo.
    Czyli my wszyscy.

    Artur Golański

  • 12. Data: 2005-12-29 20:02:29
    Od: gg <g...@m...com>

    On Thu, 29 Dec 2005 18:54:20 +0100, leon
    <L...@n...interia.pl> wrote:

    > nie musisz placic. poniewaz jest to obowiazek nalozony ustawowo wiec
    > koszty tej wymiany ponosi panstwo.

    mylisz się - ten obowiązek kosztuje obecnie 30zł (robią to niby po
    kosztach)

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 13. Data: 2005-12-29 20:12:13
    Od: gg <g...@m...com>

    3
    > Ich rozumowanie wydaje się przekonujące.

    Dzięki, w takim razie poczekam z wymianą dowodu do 2007r

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 14. Data: 2005-12-30 09:39:27
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

    > Dla mnie akurat stary dowód jest 100x lepszy od nowego.

    Przepraszam, dyskutujemy o wyzszosci jednego nad drugim czy o koniecznosci
    wymiany??

    Jacek

  • 15. Data: 2005-12-30 09:45:41
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Proste ! Stare DO zachowują ważność do 2007 r. Terminy wymiany są
    > terminami porządkowymi, jednak ustawodawca nie podał, że po sugrowanym
    > terminie wymiany stary dowód traci ważność, jak np. było z PJ.

    Jas nie neguje ze jest niewazny :)
    Owszem wazny jest, a terminy wymiany sa terminami obowiazkowymi

    Ustawy o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    oraz ustawy o działalności gospodarczej

    Art 2.2 Wprowadza się obowiązek wymiany dowodów osobistych wydanych przed
    dniem 1 stycznia 2001 r. w następujących terminach:

    I jeszcze Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych

    Art 55.1 Kto uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu
    osobistego, podlega karze ograniczenia wolności do 3 miesięcy albo karze
    grzywny.

    > Z powodu ? Skoro DO jest ważny do 2007 r. to żaden urzędnik nie może
    > pozbawiać mnie moich praw i uznać go za nieważny wbrew ustawie.

    Art 55.1 Ustawy o ewidencji ludnosci i dowodach osobistych

    Jacek

  • 16. Data: 2005-12-30 10:31:10
    Od: Stefan Krzywica <a...@a...com>

    Dnia Thu, 29 Dec 2005 18:58:13 +0100, leon napisał(a):
    3
    > popatrz no na date tego oswiadczenia
    > polecam zwlaszcza
    > " W związku z powyższym do czasu ustania podanych przyczyn tj. do końca
    > marca 2004 r. Ministerstwo dołoży wszelkich starań, aby dowody osobiste,
    > ujęte w harmonogramie na ten rok, mogły być wymienione w terminie
    > późniejszym."

    No i?

    --
    Krzywy

  • 17. Data: 2005-12-30 10:52:48
    Od: Stefan Krzywica <a...@a...com>

    Dnia Thu, 29 Dec 2005 17:29:24 +0100, Artur Golanski napisał(a):
    > Z powodu ? Skoro DO jest ważny do 2007 r. to żaden urzędnik nie może
    > pozbawiać mnie moich praw i uznać go za nieważny wbrew ustawie.

    No właśnie. A może masz pomysł co zrobić, gdy ten urzędnik będzie wykazywał
    postawę taką jak castrol i nie uzna mojego DO?

    --
    Krzywy

  • 18. Data: 2005-12-30 13:25:53
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał:

    >Jas nie neguje ze jest niewazny :)
    A powinien ! Bo jak sam piszesz:
    >Owszem wazny jest

    Artur Golański

  • 19. Data: 2005-12-30 13:25:53
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Stefan Krzywica <a...@a...com> napisał:

    > co zrobić, gdy ten urzędnik [..] i nie uzna mojego DO?
    Pozostaje skarga na urzędnika do jego przełożonych.

    Artur Golański

  • 20. Data: 2005-12-30 14:20:56
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Stefan Krzywica" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > No właśnie. A może masz pomysł co zrobić, gdy ten urzędnik będzie
    > wykazywał
    > postawę taką jak castrol i nie uzna mojego DO?

    IMO uznac musi. Moze natomiast poinformowac odpowiednie organa o popelnieniu
    przez Ciebie wykroczenia polegajacemu na niewywiazaniu sie z obowiazku
    wymiany DO

    Jacek