  • 1. Data: 2004-09-30 19:08:42
    Temat: Wazne, z tresci umowy (skany)..
    Od: Papik <p...@a...net>

    No dobra, poniewaz dostalem maila od ex pracodawcy z trescia:
    "ksiegowosc ma zastrzezenia do Panskiego rozliczenia i trybu wypowiedzenia
    umowy, Panska ewentualna odpowiedzialnoscia odszkodowawcza za zerwanie umowy
    bez waznego powodu, jakies zalegle rozliczneia komorki"
    umowa zlecenie ma tresc:
    http://www.pomorski.net/umowa3.jpg
    http://www.pomorski.net/umowa4.jpg
    http://www.pomorski.net/umowa5.jpg
    i jest 4 z kolei umowa podpisana na 6 miesiecy...

    Wiem, wiem Art KC 746.. tylko niech mi udowodnia na tej podstawie jakiej
    szkody sie dopuscilem, bo klienci podpisywali z NIMI umowy serwisowe a nie
    ze mna... :)

    Poza tym i tak jutro przed 15:00 odwiedze PIPe...

    --
    * Zupelnie nie zdawalem sobie sprawy, ze tez jestem Quirkyalone :> *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2004-09-30 19:40:31
    Temat: Re: Wazne, z tresci umowy (skany)..
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 30 Sep 2004 21:08:42 +0200, Papik napisał/napisała:
    > Poza tym i tak jutro przed 15:00 odwiedze PIPe...

    nieaktualne :> Ide od 9:00 do PIPu :) co bede Was maltretowal, jutro zdam
    relacje, wszystko se zapisze :D

  • 3. Data: 2004-10-01 09:58:30
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..
    > Poza tym i tak jutro przed 15:00 odwiedze PIPe...
    Gdyby PIPa chciała ci powiedzieć, że to nie jest umowa o pracę tylko
    zlecenie, to powołaj się na fakt, że goście potrącali ci ZUS mimo iż przy
    zleceniu (kiedy jesteś studentem) nie ma takiego obowiązku - przy umowie o
    pracę taki obowiązek jest - tak bym PIPie uzasadniał jej właściwość w tej
    sprawie.

    Moim zdaniem była to umowa o prace (takiej wersji bym się na twoim miejscu
    trzymał).

    przypomnij sobie, czy nie dostałeś kiedykolwiek polecenia służobowego, nie
    miałeś wyznaczonego miejsca pracy, obowiązku stawienia się do pracy etc.

    Jeśli chcesz ciągnąć z umowy zlecenia, to przegrasz, gdyż sam zgodziłeś się
    na kary umowne. KC w art.746 przewiduje twoją odpowiedzialność za szkody - a
    sam na karę umowną się zgodziłeś - jak rozumiem, nie wskazałeś także ważnego
    powodu wypowiedzenia umowy.

    Jesli chcesz szukać wady prawnej umowy - przy kwalifikacji jako zlecenie -
    powiedz, że w umowie kara zastrzeżona jest jedynie dla "odstąpienia od
    wykonania umowy", ty składając wypowiedzenie miałeś na myśli w świetle par.8
    umowy (w związku z art.75kc) ODSTĄPIENIE od umowy, a to znów w świetle
    art.396 kc. w związku z nie uiszczeniem odstępnego, było nieskuteczne! (taka
    interpretacja bardzo wątpliwa i ryzykowna).

    p.
    W,

  • 4. Data: 2004-10-01 10:17:09
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

> [...]
    > szkody sie dopuscilem, bo klienci podpisywali z NIMI umowy serwisowe a nie

    szodę należy wykazać, natomiast konstrukcja kary umownej powoduje, że nie
    trzeba udowadniać jak dużą szkodę się poniosło - należy wykazać jedynie samą
    szkodę (a o tę nie będzie specjalnie trudno).

    p.
    W,

  • 5. Data: 2004-10-01 11:36:36
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Fri, 1 Oct 2004 11:58:30 +0200, Wirtualna napisał/napisała:
> [...]
    > pracę taki obowiązek jest - tak bym PIPie uzasadniał jej właściwość w tej

    no wlasnie wrocilem z kwitkiem z tej PIPy.. powiedzieli,ze sie umowami nie
    zajmuja.. jakis mlody gostek.. odeslal mnie do Sadu pracy..

    > Moim zdaniem była to umowa o prace (takiej wersji bym się na twoim miejscu
    > trzymał).

    odeslali do sadu pracy o ustalenie stosunku prace "ale to trwa baardzo
    dlugo"

    > przypomnij sobie, czy nie dostałeś kiedykolwiek polecenia służobowego, nie
    > miałeś wyznaczonego miejsca pracy, obowiązku stawienia się do pracy etc.

    pracowalem od 9-15 w serwisie, mialem swoje stanowisko pracy, komputer,
    telefon "sluzbowy" za ktory musialem placic (!). Wszyscy klienci dzwonili DO
    FIRMY aby sie ze mna ugadac na interwencje. Przy wejsciu do budynku jest
    ochrona ktora mnie czasem po godzinach wpuszczala..
    Mialem swoje klucze do firmy i do serwisu.

> [...]
    > sam na karę umowną się zgodziłeś - jak rozumiem, nie wskazałeś także ważnego

    no nie :(

> [...]
    > art.396 kc. w związku z nie uiszczeniem odstępnego, było nieskuteczne! (taka
    > interpretacja bardzo wątpliwa i ryzykowna).

    Nie dostawalem zadnych zlecen od klientow, wszelkie wyjazdy byly ustalane
    odgornie i slownie mi przekazywane...
    Mamy umowy serwisowe.. a raczej jedna duza (4000/m-c) i jedna mala
    (1000/m-c).
    Duza odpada, bo wlasnie tam ide a mala moge robic zdalnie ew. rekoma mojego
    ex, paranoicznego kierownika :>

    A`propos.. czy kierownik MUSI podpisac mi jakis swistek na odchodne (ze nie
    ma do mnie zastrzezen ze nie zostawilem jakiejs niedokonczonej roboty, etc),
    czy MOZE(lub nie).. jak to jest ? Bo na razie sie wykreca,ze nie jest strona umowy...
    (znaczy pomijam fakt,ze moim zdaniem powinienn podpisac)... :)

  • 6. Data: 2004-10-01 12:05:09
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracę taki obowiązek jest - tak bym PIPie uzasadniał jej właściwość w tej
    cała moja argumentacja pada w chwili, gdy masz ponad 26 lat - wtedy i tak
    jest obowiązek opłacania ZUS przy zleceniu (bez znaczenia, czy jesteś
    studentem czy nie). A jesli dobrze licze, to masz kilka lat wiecej. Poza
    tym, twoje ubezpieczenie (ZUS) było dobrowolne, co sam oświadczyłeś, tak
    więc pada moja argumentacja o zachowaniu się zleceniodawcy jak pracodawcy.

    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-10-01 12:15:05
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

> [...]
    > więc pada moja argumentacja o zachowaniu się zleceniodawcy jak pracodawcy.

    chociaż jest jeden szkopuł - czy przy zleceniu zleceniodawca ma obowiązek
    odprowadzić SWOJĄ część obciążeń (tak jak przy umowie o pracę) ??

    No i cholera opłacili ci Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych!

    To była umowa o pracę bez wątpienia!!!

    Tak wiec nic nie płać, póki co.

    A za zawieranie umów o pracę udawających umowę cywilnoprawną przepisy
    przewidują karę grzywny (art.281 Kodeksu Pracy)

    Ustalmy teraz, czy:
    1. wykonywałeś pracę na rzecz pracodawcy
    2. wykonywałeś pracę pod kierownictwem (czy mówiono ci, jak masz pracować)
    3. czy miałeś wyznaczone miejsce pracy oraz czas pracy (tzn. czy miałeś
    tylko terminy, czy mogłeś wziąć robote do domu, zrobić gdzie indziej)
    4. czy zobowiązywano cię do dochowania tajemnicy
    5. czy miałeś jakiekolwiek szkolenia
    6. cos czym chciałbyś się podzielić

    p.
    W,

  • 8. Data: 2004-10-01 12:19:33
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > No i cholera opłacili ci Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych!
    > To była umowa o pracę bez wątpienia!!!

    a i jeszcze jedno - jesli to byla umowa o prace, to pracodawca jest
    platnikiem zaliczek na podatek, wiec ponosi opowiedzialnosc za bledne
    odprowadzenie podatku - przy zleceniu masz 20% kosztow, ktore ci
    uwzględniono, przy umowie o pracę koszty wynoszą ok.100 pln (w skali roku) a
    nie 20%.

    poza tym zobacz, za co ci zapłacono:

    Rachunek 01/2004 do umowy zlecenie 02/07/2004/WA
    Za wykonanie PRACY wg umowy ......

    nie za wykonanie zlecenia, tylko pracy

    należy szukać, a znadzie się pewnie więcej argumentów za tym, że to nie była
    umowa zlecenie.

    p.
    W,

  • 9. Data: 2004-10-01 12:21:35
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Fri, 1 Oct 2004 14:05:09 +0200, Wirtualna napisał/napisała:
> [...]
    > więc pada moja argumentacja o zachowaniu się zleceniodawcy jak pracodawcy.

    łee no to zostaje jednak sad o ustalenie stosunku pracy... naprawde to tak
    dlugo trwa ?
    Z drugiej strony, rzeczywiscie musza mi udowodnic o tych karach a biorac pod
    uwage slowa szefa o "martwych punktach" w umowie jak spytalem o te kary i
    20% z prowizji dlaczego dostaje 20zl a nie 24zl/h to nie bede sie z nimi
    certolil...
    Poki co napisalem pieknego, pozegnalnego mailika z checia dalszej wspolpracy
    i nie moga sie do mnie przyczepic :D

    Ps. W lutym skonczylem 28lat, WKU mnie sciagac moze do konca roku :>

  • 10. Data: 2004-10-01 13:05:06
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > Ps. W lutym skonczylem 28lat, WKU mnie sciagac moze do konca roku :>
    przecież ukończyłeś juz 28lat, a WKU może ścigać do 28 urodzin - czyli
    spóźniło się pół roku ;)

    (czy może się mylę - WKU może ścigać do 29-go r.ż. - u ustawie o powszechnym
    obowiązku obrony nie mogę dostrzec)

    p.
    W,