  • 1. Data: 2004-09-30 18:42:51
    Temat: wiek małoletniego ...
    Od: "Mariusz Łapiński" <l...@p...onet.pl>

    Witam. Mam pytanie podajcie mi proszę przedział wiekowy osoby:
    -małoletniej
    -nieletniej
    -młodocianej
    -niepełnoletniej
    -pełnoletniej
    -dorosłej
    Nigdzie nie mogę tekiego przedziału wiekowego znaleźć. KPK nie reguluje tego
    szczegółowo.

  • 2. Data: 2004-09-30 19:55:44
    Temat: Re: wiek małoletniego ...
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Mariusz Łapiński wrote:
    > Witam. Mam pytanie podajcie mi proszę przedział wiekowy osoby:
    > -małoletniej

    do ukończenia 18 lat

    > -nieletniej

    Art. 1. § 1. Przepisy ustawy stosuje się w zakresie:
    1) zapobiegania i zwalczania demoralizacji - w stosunku do osób, które
    nie ukończyły lat 18,
    2) postępowania w sprawach o czyny karalne - w stosunku do osób, które
    dopuściły się takiego czynu po ukończeniu lat 13, ale nie ukończyły lat 17,
    3) wykonywania środków wychowawczych lub poprawczych - w stosunku do
    osób, względem których środki te zostały orzeczone, nie dłużej jednak
    niż do ukończenia przez te osoby lat 21.

    § 2. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    1) "nieletnich" - rozumie się przez to osoby, o których mowa w § 1,

    > -młodocianej

    Młodocianym jest sprawca, który w chwili popełnienia czynu zabronionego
    nie ukończył 21 lat i w czasie orzekania w pierwszej instancji 24 lat.

    > -niepełnoletniej

    do ukończenia 18 lat

    > -pełnoletniej

    Art. 10. § 1. Pełnoletnim jest, kto ukończył lat osiemnaście.
    § 2. Przez zawarcie małżeństwa małoletni uzyskuje pełnoletność. Nie
    traci jej w razie unieważnienia małżeństwa.

    > -dorosłej

    ???

    > Nigdzie nie mogę tekiego przedziału wiekowego znaleźć. KPK nie reguluje tego
    > szczegółowo.

    a bo trzeba zajrzeć do kk, kc, i upn

    KG

  • 3. Data: 2004-10-01 04:21:01
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:cjhoa1$39l$1@news.onet.pl:

    > ???

    Dorosłym jest kobieta, która skończyła 30-kę i mężczyzna w wieku 35-40 lat
    (potem znów dziecinnieje).
    Ale to tylko moja definicja.

    --
    JOHNSON :)