  • 1. Data: 2004-09-30 18:38:15
    Temat: bezpieczny najem lokalu
    Od: "Robert Palczak" <r...@s...pl>

    Witam. Problem był wielokrotnie na Grupie omawiany, ale po przeczytaniu
    kilku wątków
    wcale na uzyskałem jasnej i czytelnej dla "nieprawnika" odpowiedzi na
    pytanie:
    - jak bezpiecznie wynająć komuś mieszkanie, aby w razie chęci rozwiązania
    umowy najmu
    nie było problemów;
    - czy od najmu lokalu mieszkalnego należy odprowadzić podatek?
    Mowa o lokalu w domu jednorodzinnym, zamieszkałym w połowie przez
    właściciela.
    Do wynajęcia byłoby dwupokojowe mieszkaie, a po odliczeniu kosztów
    ogrzewania,
    energii elektrycznej i wody najemca chciałby uzyskać dochód miesięczny netto
    , jakieś 400 zł.
    Taka w dzisiejszych czasach jest starość emeryta, który po 35 latach pracy,
    śmierci
    współmałżonka nie jest w stanie samodzielnie utrzymać domu, który budował
    przez
    połowę swego żywota.
    Proszę o informacje na r...@s...pl
    Pozdrawiam, Robert

  • 2. Data: 2004-10-04 15:43:05
    Temat: Re: bezpieczny najem lokalu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Sep 2004, Robert Palczak wrote:

    >+ Witam. Problem był wielokrotnie na Grupie omawiany, ale po przeczytaniu
    >+ kilku wštków
    >+ wcale na uzyskałem jasnej i czytelnej dla "nieprawnika" odpowiedzi

    Dziwne...

    >+ na pytanie:
    >+ - jak bezpiecznie wynajšć komuœ mieszkanie, aby w razie chęci rozwišzania
    >+ umowy najmu nie było problemów;

    legalnie - nie da się. Powodem istnienia przepisów "o ochronie
    lokatorów" jest znalezienie osła rozwiązujacego potencjalne
    problemy tychże lokatorów. Możliwości są na początek cztery:
    - owi lokatorzy (tzw. "brutalny kapitalizm")
    - państwo
    - gmina
    - właściciel
    Jak się domyślasz państwo wybrało możliwość czwartą.

    >+ - czy od najmu lokalu mieszkalnego należy odprowadzić podatek?

    Oczywiście.
    Dochodowy, dwie możliwości do wyboru:
    - zasady ogólne (od dochodu)
    - ryczałt (od przychodu).

    W tym roku ryczałt jest tak "ustawiony" że NA OGÓŁ jest opłacalny.
    Ale z tym na grupę .podatki !
    I grousp.google.pl -> zaawansowane najpierw poczytać !!!

    >+ Taka w dzisiejszych czasach jest staroœć emeryta, który po
    >+ 35 latach pracy, œmierci
    >+ współmałżonka nie jest w stanie samodzielnie utrzymać
    >+ domu, który budował przez połowę swego żywota.

    Już raz dziś pisałem: "przykro pisać"... ale jesteś burżujem
    w rozumieniu prawa, więc *jak do dziś* w razie czego ty dopłacisz
    do lokatorów :(

    >+ Proszę o informacje na r...@s...pl

    Erm... masz mieć. Ale za leniwy jesteś grupę czytać ??
    Na emeryturze ??? :)

    pozdrowienia, Gotfryd