    From: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wazne, z tresci umowy (skany)..
    Date: Fri, 1 Oct 2004 14:15:05 +0200

    Użytkownik "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:cjjhe8$he4$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > cała moja argumentacja pada w chwili, gdy masz ponad 26 lat - wtedy i tak
    > jest obowiązek opłacania ZUS przy zleceniu (bez znaczenia, czy jesteś
    > studentem czy nie). A jesli dobrze licze, to masz kilka lat wiecej. Poza
    > tym, twoje ubezpieczenie (ZUS) było dobrowolne, co sam oświadczyłeś, tak
    > więc pada moja argumentacja o zachowaniu się zleceniodawcy jak pracodawcy.

    chociaż jest jeden szkopuł - czy przy zleceniu zleceniodawca ma obowiązek
    odprowadzić SWOJĄ część obciążeń (tak jak przy umowie o pracę) ??

    No i cholera opłacili ci Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych!

    To była umowa o pracę bez wątpienia!!!

    Tak wiec nic nie płać, póki co.

    A za zawieranie umów o pracę udawających umowę cywilnoprawną przepisy
    przewidują karę grzywny (art.281 Kodeksu Pracy)

    Ustalmy teraz, czy:
    1. wykonywałeś pracę na rzecz pracodawcy
    2. wykonywałeś pracę pod kierownictwem (czy mówiono ci, jak masz pracować)
    3. czy miałeś wyznaczone miejsce pracy oraz czas pracy (tzn. czy miałeś
    tylko terminy, czy mogłeś wziąć robote do domu, zrobić gdzie indziej)
    4. czy zobowiązywano cię do dochowania tajemnicy
    5. czy miałeś jakiekolwiek szkolenia
    6. cos czym chciałbyś się podzielić

    p.
    W,