  • 111. Data: 2023-09-18 14:15:49
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    braci Kremlowskich.>
    Czyli Ty też nie znalazłeś, poza tym z RP, którym się podzieliłeś?
    A tam mowa o kilkudziesięciu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 112. Data: 2023-09-18 14:16:03
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 18 Sep 2023 12:42:18 +0200, użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Albo, że coraz więcej osób chce przyjeżdżać. Albo, że złagodzono
    > obostrzenia. albo, że ...

    Sam w to nie wierzysz co gadasz :)

    --
    Jacek

  • 113. Data: 2023-09-18 14:20:08
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Olin napisał(a):

    > Z nudów dodam, że ci słynni filmowcy z Bolyłud płacili od 25 do 40 tys.
    > dolarów, bo dostali wizy wielokrotnego użytku, które umożliwiały dotarcie
    > do Meksyku.

    To już problem amerykanów. U siebie też w 100% wszystkich nie odfiltrują, podobnie
    jak niemce, francuzi
    czy angole.

    Olinie, mało kogo obchodzi co mówią hamerykanie, same Sorsy ładują big kasę
    w transport z afryki do europy i nie chodzi o pojedyńczych ludków tylko o miliony.
    Takie to hamerykańskie "zatroskanie" o bezpieczeństwo.

  • 114. Data: 2023-09-18 14:21:39
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 18 Sep 2023 12:26:52 +0200, użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > To nie jest tak, jak przedstawiają media, że kazał bezprawnie jakieś
    > wizy przydzielić

    Żyjemy najwyraźniej w równoległych światach. W zasadzie powiedziałem co
    chciałem i na razie dam sobie spokój. W każdym razie jestem daleki od
    chęci przekonania Tomasika do swoich racji :)

    --
    Jacek

  • 115. Data: 2023-09-18 14:23:02
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 18 Sep 2023 05:03:09 -0700 (PDT), użytkownik Alojzy Gąska
    napisał:

    > Zaś u kitaja jak zerknąłem, rocznie na egzekucje szło ok. 1000
    > urzędników.

    Hmmm, niezły pomysł. Może by tak i u nas? :)

    --
    Jacek

  • 116. Data: 2023-09-18 14:28:20
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Jacek napisał(a):

    > Mówię tu o ludziach z PIS którzy zastany mechanizm
    > wykorzystali do swoich nielegalnych zysków.

    Tak tak Jacusiu, wszyćko dopiero teraz wyszło, wcześniej same kryształy.
    Tylko skąd rok 2014?

    2014.
    cyt.
    Szanowny Panie Ministrze! Zwracam się do Pana Ministra w związku z głośnym w
    ostatnich latach procederem nielegalnego biznesu na wizach wydawanych przez polskie
    konsulaty na Białorusi. Z badań przeprowadzonych przez białoruski opozycyjny ruch
    ludowy Renesans wynika, że nawet do 80% z 350 tys. wydawanych rocznie wiz objęto
    nielegalnym pośrednictwem. Obywatele Białorusi są często zmuszani do wypłacania
    nielegalnym pośrednikom kilkuset euro za załatwienie wniosku wizowego. Łącznie biznes
    ten generuje w ciągu roku nawet kilkadziesiąt milionów euro.
    https://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.
    xsp?key=6F9466A1

  • 117. Data: 2023-09-18 14:41:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2023 o 14:12, Olin pisze:

    > To nie jest wiedza tajemna dla osób, które nie ograniczają się do
    > pisowskich szczekaczek. Wystarczy zresztą napawać się ulubionym kanałem
    > suterena, żeby znać takie liczby.
    >
    > https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly
    /9298124,grodzki-to-najwieksza-afera--pis-wydal-250-
    tysiecy-wiz-pracowni.html

    Być może Pan Marszałek ma dostęp do jakiś informacji, do których my nie
    mamy. Ale nawet on nie mówi o 250.000 wiz za łapówki, tylko, że tyle ich
    wydano. Pan Marszałek pyta, czy brano za to łapówki, a nei twierdzi, ze
    brano. I prosi, by weryfikować informacje medialne, bo s fałszywe. Skoro
    chcesz się na tym opierać, to do końca. Marszałek "z niedowierzaniem"
    obserwuje te informacje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 118. Data: 2023-09-18 14:44:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2023 o 14:28, Alojzy Gąska pisze:

> [...]
    ten generuje w ciągu roku nawet kilkadziesiąt milionów euro.

    To w nowym świetle stawia aferę z uchodźcami na granicy. czy to nie jest
    tak, że jak zablokowano wizy, to zaczęto ich przez "zieloną" granicę
    przepychać?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 119. Data: 2023-09-18 14:46:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.09.2023 o 14:21, Jacek pisze:
    > jestem daleki od
    > chęci przekonania

    Jeszcze się taki nie urodził, który dałby się przekonać.
    Każdy tu swoją projekcję świata przedstawia.

    Robert

  • 120. Data: 2023-09-18 15:00:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Sep 2023 05:20:08 -0700 (PDT), Alojzy Gąska napisał(a):

    > To już problem amerykanów.

    To nie amerykanie wzięli łapówki, tylko pisiory, ale taka już ich natura,
    że kiedy mogą coś ukraść, to ukradną.
    Sensacją byłoby, gdyby kiedyś zachowali się przyzwoicie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/