  • 1. Data: 2004-06-26 09:08:12
    Temat: WKU-pytanie
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam
    Pisze posta w imieniu kumpla bo chlopak ma problem i nie wiem jak mu
    odpowiedziec.Otóz moj kolega ma 28 lat i od pazdziernika rozpoczyna V rok
    studiów przy czym on te studia wznowił w grudniu ubiegłego roku po prawie
    rocznej przymusowej przerwie (musial wyjechac za granice).I nagle dostal z WKU
    polecony w którym żądają od niego przedstawienia dyplomu ukonczenia studiów
    wyższych że skonczyl edukacje w szkole wyzszej podczas gdy jak wlasnie
    napisalem on jest na studiach po wznowieniu i sie bedzie bronic zaraz po Nowym
    Roku gdzies w styczniu/lutym.Troche sie zdziwilem ze uczelnia nie zadbala o
    wyslanie jakiegos papierka do WKU.Wiecie jak teraz postąpić?Dzieki za
    odpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-06-26 09:14:13
    Temat: Re: WKU-pytanie
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Roku gdzies w styczniu/lutym.Troche sie zdziwilem ze uczelnia nie zadbala
    > wyslanie jakiegos papierka do WKU.Wiecie jak teraz postąpić?Dzieki za

    Musi wziąć zaświadczenie o kontynuowaniu studiów i zanieść do WKU. I tyle.
    A BTW, dlaczego uczelnia ma wysyłać cokolwiek do WKU? To nie jest sprawa
    uczelni.

    seb

  • 3. Data: 2004-06-26 12:20:00
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Musi wziąć zaświadczenie o kontynuowaniu studiów i zanieść do WKU. I tyle.
    > A BTW, dlaczego uczelnia ma wysyłać cokolwiek do WKU? To nie jest sprawa
    > uczelni.

    Jest. Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej w sprawie odroczeń, bla bla
    bla, mówi że uczelnia powiadamia WKU w terminie 14 dni w przypadku
    skreslenie z listy studentów, jak tez i powtarzania roku. A że w 99%
    przypadków uczelnie wysyłają jedynie kwity o skreśleniu, to już inna sprawa.
    AS

  • 4. Data: 2004-06-26 12:29:12
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > skreslenie z listy studentów, jak tez i powtarzania roku. A że w 99%
    > przypadków uczelnie wysyłają jedynie kwity o skreśleniu, to już inna

    OK. Po części masz rację.
    Z tym, że reguluje to ustawa o pwszechnym obowiązku obrony RP (Dz.U nr
    4/1992, poz. 16 z późn. zmianami) - art. 50 ust. 2.
    Tylko, że ustęp 3 tego artykułu:
    " Zawiadomienia, o których mowa w ust. 1 i 2, dotyczą tylko określonych osób
    podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej"
    Skąd, do cholery Rektor ma wiedzieć, kto podlega obowiązkowi????
    Sa przypadki, ja sam jestem tego przykładem, że najpierw wypełniłem
    obowiązek, a potem poszedłem na studia.

    seb

  • 5. Data: 2004-06-26 13:37:46
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Skąd, do cholery Rektor ma wiedzieć, kto podlega obowiązkowi????

    Jak składasz papiery, to tam się takie pierdoły wpisuje;-)
    AS

  • 6. Data: 2004-06-26 21:11:57
    Od: a...@p...onet.pl

    .

    > Musi wziąć zaświadczenie o kontynuowaniu studiów i zanieść do WKU. I tyle.
    > A BTW, dlaczego uczelnia ma wysyłać cokolwiek do WKU? To nie jest sprawa
    > uczelni.

    Wielkie dzieki za odpowiedz.Czyli czy dobrze rozumuje,prosze o poprawke w razie
    czego: kolega po przymusowym przerwaniu studiow jakies 1,5 roku temu zostal
    skreslony z listy studentow,uczelnia poinformowala WKU o tym fakcie.Wrocil do
    Polski,wznowil studia,kontynuuje je i po prostu zapomnial/przeoczyl fakt ze
    musial wyslac odpowiednie zaswiadczenie do WKU co by poinformowac tych w
    mundurach ze wznowil nauke i sie uczy, tak ?
    PS
    Troche sie zdziwilem bo kumpel ma ukonczone 28 lat a w styczniu konczy 29 lat
    (rocznik 1976). Czyli nawet jesli sie skonczylo 28 lat to mozna isc do wojska
    tak?I drugie pytanko krotkie:czy WKU informuje o przeniesieniu do rezerwy?

    dzieki za odpowiedzi

  • 7. Data: 2004-06-26 21:48:53
    Od: "Therminator [3m]" <t...@i...pl>

> [...]
    > skreslenie z listy studentów, jak tez i powtarzania roku. A że w 99%
    > przypadków uczelnie wysyłają jedynie kwity o skreśleniu, to już inna

    Hej!
    Moze nie do konca na temat, ale z tego co zapamietalem po intensywnym
    interesowaniu sie tematem odroczen:
    Mozna nie dostac odroczenia od sluzby wojskowej, jezeli to odroczenie
    spowodowaloby nie odbycie sie słuzby wojskowej (tutaj przekroczenie wieku 28
    lat - uprawniajacego do przeniesienia do rezerwy).
    Dla tego przy poznym przystapieniu do studiowania, jak i przy urlopach
    dziekanskich i powtorkach roku mozna nie doczekac konca studiow - ze wzgledu
    na powolanie do wojska.
    Chociaz na tutaj bylbym sceptyczny - wszystko zalezy od podejscia
    regionowego WKU (a czasami rozmow z "panem" co przesunie papiery na sam dol
    szuflady za przyslowiowy "koniak").
    Szkoły srednie i chyba prawie kazde studium policealne wysyla kwity do WKU.
    Z uczelniami wyzszymi faktycznie moze byc roznie ze ze wzgledu na braki w
    kadrze i czasie - to wypelniaja tylko minimum ustawy i wysylaja tylko
    zawiadomienia o skresleniach.
    Ale tutaj tez sa dziwolagi. Skresleie ze studiow dziennych to powazniejsza
    sprawa i byc moze jest traktowana z moca prawa, tzn. po 14 dniach info do
    WKU .
    Skreslenie z listy na studiach zaocznych jest dyskusyjne, bo moze byc na
    przyklad spowodowane nie dostarczeniem kwitka zapalaty za czesne i jest
    cofane prawie z automatu po dostarczeniu takowego, co czasem nastepuje w
    terminie znaacznie dluzszym niz 14 dni. Wec watpie, zeby w terminie 14 dni
    wysylali zawiadomienie do WKU.

    Ale moge byc w bledzie...

    Serdecznie pozdrawiam
    Michal

  • 8. Data: 2004-06-27 09:22:06
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    > AS

    hm.. nie pamiętam, ale skoro tak.... :)

    seb

  • 9. Data: 2004-06-28 16:05:15
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > konczy 29 lat (rocznik 1976). Czyli nawet jesli sie skonczylo 28 lat
    > to mozna isc do wojska tak?I drugie pytanko krotkie:czy WKU informuje

    Jak juz przyjdzie z tym swistkiem, dalszy przebieg zdarzeń jest dość
    oczywisty:
    -Ja tu kwitek przyniosłem że studiuję..
    - Aaa, to pan... Pan usiądzie, pan poczeka, się złatwi...
    po 10 minutach...
    - Proszę, tu jest karta powołania, proszę podpisać, i 1 lipca stawić
    się w jednostce nr....

    Dlaczego?
    Studia odraczają do 26 roku życia. Potem - albo masz dyplom, albo do
    woja, do zasadniczej.
    Powołać mogą do końca roku kalendarzowego, w którym delikwent kończy 28
    lat. W uzasadnionych przypadkach (migał się, szukali go) nawet później.
    Generalnie kolega ma nieciekawą sytuację...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2004-06-28 17:16:28
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > lat. W uzasadnionych przypadkach (migał się, szukali go) nawet później.
    > Generalnie kolega ma nieciekawą sytuację...

    Pełen luz. Kumpel zadzwonil do WKU (byl u mnie na chacie dzisiaj zadowolony) i
    kazali mu wyslac zaswiadczenie o studiach i oswiadczenie promotora ze sie
    broni,przy czym kumpel zeby nie narazic sie tym pacanom z WKU ma oswiadczenie
    ze broni sie w koncu pazdziernika.Przez trzy miesiace postanowil ze pozwodzi
    panow z WKU za nos zwlaszcza ze bedzie sie bronil na przelomie
    listopada/grudnia (ze strachu przed wojskiem przyspieszyl postanowienie co do
    obrony ze stycznia na listopad).Przez miesiac panowie z WKU raczej nie zdążą go
    ścignąć.
    PS
    Kumpel znalazl w necie i przyniosl mi wydrukowane takie coś,co prawnicy na to:
    "...Kolejna ważna informacja: dotyczy to osób, które mają prawo do odroczenia
    ze względu na naukę jeszcze przynajmniej przez rok i zwróciły się do WKU z
    podaniem o odroczkę z tego względu (nauka w studium lub na studiach), a nie
    otrzymały takiego odroczenia ze względu na fakt, że "przewidywany koniec nauki
    w odpowiedniej szkole/uczelni upływa po przekroczeniu wieku, w którym takie
    odroczenie przysługuje" (czyli 22 lata dla studium i 27 dla studiów wyższych).
    Jest to jawna nadinterpretacja przepisów przez WKU, próbują one "zastraszyć"
    poborowych w sposób niezgodny z nowymi przepisami i wciągnąć w kamasze. Po
    prostu jeśli ktoś ma prawo do odroczenia na dany okres (czyli przynajmniej
    przez następny rok ma prawo do odroczki), to bez względu na "przewidywany
    koniec nauki" musi takie odroczenie uzyskać. Wystarczy tylko napisać odwołanie
    do komendanta WKU i sprawa jest załatwiona (tzn. dają spokój). Jak na razie
    wszystkie takie przypadki zakończyły się pomyślnie dla odwołujących się. Kilka
    razy zdarzało się że osobie mającej np. 25 lat i zaczynającej studia na I roku
    odmawiano odroczenia, bo i tak nie będzie mogła skończyć studiów przed
    powołaniem. To bzdura..."
    Powyższy tekst pochodzi ze strony ktora zajmuje sie poradami dla tych co nie
    chcą iść do wojska za wszelką cene. Na wszelki wypadek zaznaczam ze kumpel
    wznowil studia mając właśnie jeszcze 27 lat.

    Pzdr