  • 1. Data: 2004-06-25 22:55:39
    Temat: Praca inżynierska - jak zachować prawa autorskie?
    Od: "pe3no" <p...@D...o2.pl>

    Witam,

    Jestem studentem informatyki i stoję przed zadaniem napisania pracy
    inżynierskiej. Na seminariach dyplomowych powiedziano nam, że
    prawa autorskie automatycznie przechodzą na Uczelnię, chyba że
    podpiszemy umowę z Rektorem, w której zaznaczymy, że chcemy
    zachować wspomniane prawa autorskie.

    Zamierzam stworzyć projekt (analiza+dokumentacja) oraz napisać
    program komputerowy i chciałbym pozostać właścicielem wszystkie-
    go. Jak powinienem postąpić, aby się nie "naciąć"?
    Nie mam doświadczenia w formułowaniu umów - czy jest gdzieś
    wzór takiego dokumentu lub ktoś mógłby naszkicować jego kształt?

    Na co jeszcze zwrócić uwagę? Wybaczcie, że nie za bardzo wiem,
    co jeszcze "przykrego" mogłoby mnie spotkać, więć moje pytania
    są dość ogólne - chciałbym polegaćna doświadczeniu osób, które
    być może podobne umowy pisały i obwarowywały stosownymi
    sformułowaniami prawnymi (w języku fachowym).

    Będę wdzięczny za wszelkie rady, za które z góry dziękuję,
    Piotrek.

    e-mail: pe3no(at)o2(kropka)pl