  • 1. Data: 2002-09-23 09:18:53
    Temat: WKU a ukonczone studia w 2001?
    Od: "Futrzak" <n...@a...umcs.lublin.pl>

    Witam
    Kiedys gdzies bylo mowione ze osoboy ktore ukonczyly studia w 2001 roku
    przechodza do rezerwy. Mozecie mi powiedziec gdzie to bylo
    powiedziane/napisane?
    Czy jak ukonczylem w 2001 licencjat a dalej poszedlem na mgr to tez moge
    liczyc na przejscie do rezerwy?

  • 2. Data: 2002-09-23 12:24:58
    Temat: Re: WKU a ukonczone studia w 2001?
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > powiedziane/napisane?
    > Czy jak ukonczylem w 2001 licencjat a dalej poszedlem na mgr to tez moge

    Jeżeli ukończyłeś styudia licencjackie przed dniem 6 listopada 2001 roku to
    podlegasz przeniesieniu do rezerwy z mocy zarządzenia MON nr 65/MON (treść
    zamieszczam niżej). Ciebie dotyczy paragraf 2. To, że bezpośrednio podjąłeś
    studia uzupełniające nie ma nic do rzeczy. Po studiach licencjackich jesteś i
    tak absolwentem szkoły wyższej.
    ______
    Jupraw

    Dz.Urz.MON.01.17.139

    ZARZĄDZENIE Nr 65/MON

    MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

    z dnia 15 października 2001 r.

    w sprawie przeniesienia do rezerwy niektórych grup poborowych bez odbycia
    zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia wojskowego.

    (Dz. Urz. MON z dnia 22 października 2001 r.)

    Na podstawie art. 46 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1992 r. Nr 4, poz. 16, Nr
    40, poz. 174 i Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 43, poz. 165, z 1996 r. Nr 7, poz.
    44, Nr 10, poz. 56 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 6, poz. 31, Nr 28, poz.
    153, Nr 80, poz. 495, Nr 88, poz. 554, Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 944, z
    1998 r. Nr 146, poz. 961 i Nr 162, poz. 1114 i 1126, z 1999 r. Nr 50, poz. 500,
    z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 109, poz. 1156 oraz z 2001 r. Nr 48, poz. 506,
    Nr 81, poz. 877, Nr 85, poz. 925 i Nr 88, poz. 961, zarządza się:

    § 1. Wojskowi komendanci uzupełnień przeniosą do rezerwy z dniem 9 listopada
    2001 r. poborowych przeznaczonych do odbycia zasadniczej służby wojskowej lub
    służby w obronie cywilnej, urodzonych w latach 1977 - 1979 oraz starszych,
    którzy:

    1) spełniają warunki do uznania ich za posiadających na wyłącznym utrzymaniu
    członków rodziny;

    2) nie ukończyli szkoły podstawowej lub wykształcenie podstawowe zdobyli z
    dwuletnim albo większym opóźnieniem bądź w szkole specjalnej;

    3) zostali prawomocnie skazani za przestępstwo i wymierzono wobec nich karę
    pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3, a karę tę odbyli.

    § 2. Przeniesieniu do rezerwy w terminie, o którym mowa w § 1, podlegają
    również poborowi, którzy do dnia wejścia w życie zarządzenia stali się
    absolwentami szkół wyższych i nie zostali powołani do odbycia przeszkolenia
    wojskowego.

    § 3. Przepisów § 1 i 2 nie stosuje się do poborowych, którzy zostali skierowani
    do odbycia służby zastępczej.

    § 4. W wojskowych dokumentach ewidencyjnych i osobistych poborowych, jako
    podstawę przeniesienia do rezerwy wpisuje się odpowiednie przepisy niniejszego
    zarządzenia.

    § 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od dnia
    6 listopada 2001 r.

  • 3. Data: 2002-09-24 18:51:45
    Od: p...@p...onet.pl

    Wreszcie ktos zrientowany w temacie.

    Moje pytanie brzmi.
    Skonczylem studia 2 lipca 2002 obrona tyt. mgr do 30 wrzesnia mam odroczenie i
    co dalej czy mnie wezma czy do rezerwy ?

  • 4. Data: 2002-09-25 14:25:44
    Od: j...@p...onet.pl

    > Wreszcie ktos zrientowany w temacie.
    > Moje pytanie brzmi.
    > Skonczylem studia 2 lipca 2002 obrona tyt. mgr do 30 wrzesnia mam odroczenie
    > co dalej czy mnie wezma czy do rezerwy ?

    Jako tegoroczny absolwent szkoły wyższej będzie Pan wezwany przez wojskowego
    komendanta uzupełnień i przeznaczony do odbycia przeszkolenia wojskowego, na
    które komendant może powołać Pana w ciągu 18 miesięcy od dnia ukończenia
    studiów (są wyjątki, że w ciągu 36 miesięcy, ale Pana raczej nie dotyczą).
    Biorąc jednak pod uwagę oficjalne zapowiedzi Pana Ministra Szmajdzińskiego,
    najprawdopodobniej jesienią tego roku (liczę, że będzie to na przełomie X/XI
    br.) Pan Minister nakaże wojskowym komendantom uzupełnień przenieść
    tegorocznych absolwentów do rezerwy bez odbycia przeszkolenia wojskowego.
    Proszę trochę poczekać.
    ______
    Jupraw

  • 5. Data: 2002-09-26 06:17:20
    Od: p...@p...onet.pl

    A co z sytuacją kiedy odroczenie mam do 30 września 2002 ? Czy powinienem się
    przed upływem tego terminu stawić w WKU ? Co jesli tego nie uczynię ?

  • 6. Data: 2002-09-26 16:52:08
    Od: j...@p...onet.pl

    > A co z sytuacją kiedy odroczenie mam do 30 września 2002 ? Czy powinienem się
    > przed upływem tego terminu stawić w WKU ? Co jesli tego nie uczynię ?

    Fakt korzystania z odroczenia służby wojskowej nie zwalnia z obowiązku
    stawienia się na wezwanie wojskowego komendanta uzupenień, który na podstawie
    rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 14 lutego 2000 r. w sprawie
    wzywania osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony przez organy
    wojskowe (Dz. U. Nr 13, poz. 172, zm. Dz. U. z 2002 r. Nr 80, poz. 726) może
    wzywsać chociażby w celu uzupełnienia ewidencji wojskowej.
    Jeżeli ktoś nie stawi się na wezwanie podlega grzywnie lub karze ograniczenia
    wolności z mocy art. 224 pkt 3 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2002 r. Nr 21, poz. 205 z
    późn. zm.).
    ______
    Jupraw