  • 1. Data: 2002-09-23 08:21:01
    Temat: Świadczenia urlopowe !!!
    Od: "HacKmaN" <h...@h...pl>

    niech ktos mi napisze jak to jest w mojej sytuacji plizzz
    zlozylem papier o rozwiazanie umowy za porozumieniem stron - ostatnie 18 dni
    pracy to byl urop ktory oczywiscie wykorzystalem, pieniadzy za ostatatni
    miesiac pracy nie dostalem do dzisiaj (juz 23 dni nie pracuje w tej firmie)
    nie dostalem tesh tzn swiadczenia urlopowego (pieniedzy zekomo ktore
    pracodawca powinien mi dac) tzn jeszcze sie o nie nie upominalem ale podobno
    pracodawca powinien je dac max dzien przed urlopem - w firmie tamtej
    (malej - max 5 pracownikow) przepracowalem ponad rok (pełny etat na
    najnizszej krajowej). Czy pieniadze (ten datek urlopowy) przysluguje mi ??
    co mam powiedziec bylemu pracodawcy aby je dostac ? czy mam prawo sie o nie
    upominac ? ewentualnie na co mam sie powolac (jakies ustawy czy cos?)? czy
    jego obowiazkiem jest dac mi te pieniadze czy raczej to jego przywilej i ma
    wybor dac czy nie dac ? z tego co mi wiadomo to nie sa male pieniadze !!!
    bardzo dziekuje za wszelkie odp
    POZDROFKA - Przemysław M. - Mrągowo

  • 2. Data: 2002-09-26 09:59:41
    Temat: Re: Świadczenia urlopowe !!!
    Od: "FallenAngel" <p...@w...pl>

    Witam.
    Pracodawcy zatrudniający w dniu 1 stycznia danego roku mniej niż 20
    pracowników w przeliczeniu na pełne etaty i nie prowadzący gospodarki na
    zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych wchodzą w obowiązek
    wypłacania raz w roku świadczenia urlopowego każdemu pracownikowi
    korzystającemu z urlopu wypoczynkowego w wymiarze co najmniej 14 kolejnych
    dni kalendarzowych.
    Praktyczne wykonanie regulacji art.3 ust.4 ustawy przedstawia poniższy
    przykład :
    1.Odpis podstawowy w roku 2002 naliczony na jednego zatrudnionego w
    wysokości określonej w art.5 ust.2 stanowi - 658,57 zł.
    Pracownik zatrudniony u pracodawcy wypłacającego świadczenie urlopowe, w
    zależności od wymiaru czasu pracy, otrzyma to świadczenie w wysokości :
    a) osoba zatrudniona na cały etat 658,57 zł. ( brutto )
    b) 0,75 etatu 493,93 zł.
    (brutto )
    c) 0,5 etatu 329,29 zł. (
    brutto )
    d) 0,25 etatu 164,64 zł (
    brutto )
    Świadczenie urlopowe winien pracodawca wypłacić 1 dzień przed rozpoczęciem
    urlopu wypoczynkowego.
    Twoje wynagrodzenie nie ma wpływu na otrzymanie takiego świadczenia. Należy
    się Tobie!
    Pracodawca ma obowiązek wpłacenia takiego świadczenia.
    Jeżeli zakończyłeś pracę i masz problem udaj się do najbliższego Państwowego
    Inspektoratu Pracy ( PIP ), taką informację powinieneś otrzymać w
    świadectwie pracy.