  • 1. Data: 2004-09-27 22:45:33
    Temat: WKU 2
    Od: "mac" <m...@...pl>

    Hello!

    Czy ja, obywatel Polski mieszkajacy na stale za granica ( UK ) mam obowiazek
    sluzby wojskowej? Jesli nie to na jakiej podstawie i jakie trzeba dopelnic
    formalnosci w zwiazku z tym?

    dziekuje za pomoc
    mac

  • 2. Data: 2004-09-27 23:07:22
    Temat: Re: WKU 2
    Od: "mac" <m...@...pl>

    hah, oto i jest :

    Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
    Rzeczypospolitej Polskiej. (jednolity tekst)

    Dz.U.92.4.16 - tekst: ost. zm. 2000-02-23 Dz.U.00.12.136

    Art. 44. 1. (55) Nie powołuje się do czynnej służby wojskowej poborowych
    uznanych za zdolnych do tej służby:
    1) obywateli polskich, którzy stale zamieszkują za granicą,

    teraz skad sie mam dowiedziec co mam zrobic zeby mnie za takiego uznali hmmm
    ciekawe w jakiej kolejnosci trzeba zalatwiac formalnosci, no coz moze mi cos
    powiedza .....

    maciek

  • 3. Data: 2004-09-28 05:47:37
    Od: "MiC" <qba@[USUN-TO]interia.pl>

    Użytkownik "mac" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ja, obywatel Polski mieszkajacy na stale za granica

    > cierpie na "zaburzenia
    > depresyjno-lekowe" i wymagam dalszego leczenia.

    Zdecydowałbyś się:-))) albo zawiesić obowiazek CSW, albo chcesz zmienić
    kategorie...;-)

    Pozdrawiam,
    MiC

  • 4. Data: 2004-09-28 09:15:57
    Od: "mac" <m...@...pl>

    Użytkownik "MiC" <qba@[USUN-TO]interia.pl> napisał w wiadomości

    > Zdecydowałbyś się:-))) albo zawiesić obowiazek CSW, albo chcesz zmienić
    > kategorie...;-)

    haha chodzi o to ze wyjezdzam i nie mialem pojecia o tym ze przy wyjezdzie
    wojsko da mi spokoj. serio!
    a wiec nie chce juz zmieniac kategorii :)
    teraz tylko nie wiem jak formalnie to zalatwic.
    najpierw sie wymelduje, a pozniej mam isc do WKU i powiedziec ze co?
    emigracja, wyjazd?
    zgodnie z ustawa nie bede podlegal obowiazkowi sluzby wojskowej
    pozdro
    mac

  • 5. Data: 2004-09-28 09:57:42
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik mac napisał:

    > teraz skad sie mam dowiedziec co mam zrobic zeby mnie za takiego uznali hmmm
    > ciekawe w jakiej kolejnosci trzeba zalatwiac formalnosci, no coz moze mi cos
    > powiedza .....

    Mozesz wymeldowac sie ze swojego polskiego adresu, powiadomic o tym
    fakcie WKU, a nastepnie nigdzie sie niemeldowac. Poza pewnymi
    komplikacjami jakie moze to wywolac w innych dziedzinach zycia to dla
    wojska jestes niewidzialny ( w razie czego nie maja nawet gdzie przyslac
    zawiadomienia ).

    pozdrawiam
    --
    Mithos