  • 1. Data: 2004-09-27 21:34:39
    Temat: Ustawa 203 (medyczna), sukces, wyrok, komornik i sladki zus i znowu pozew???? (dlugie)
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Sprawa ma sie tak:

    - Zlozylem pozew do sadu o wyplate ustawowych 203zl dla lekarzy (wraz z
    odsetkami) - na podstawie tzw. ustawy 203
    - Sprawe wygralem
    - Zaklad Lecznictwa Ambulatoryjnego - moj pracodawca - odwolal sie do Sadu
    Okregowego - ale tam tez sprawe wygralem
    - za posrednictwem komornika odzyskalem zasadzona kwote

    i tu zaczynaja sie schody:
    - ZLA wystapilo do mnie o zwrot skladki ZUS (ktorej czesc ponoc zostala mi
    wyplacona jako czesc zasadzonej kwoty)
    - ja twierdze, ze wyrok to wyrok (prawomocny) i zadnych pieniedzy nie mam
    zamiaru zwracac
    - wiem ze jest to kwota podlegajaca opodatkowaniu podatkiem dochodowym, ale
    zobowiazania platnika skladek mnie nie interesuja
    - teraz oni (ZLA) zlozyli pozew do sadu o zwrot wyplaconych mi skladek na
    ubezpieczenie zdrowotne i spoleczne, argumentujac ze oni jako platnik
    musieli te pieniadze wplacic do ZUS w moim imieniu

    moje stanowisko jest takie:
    - wyrok okresla kwote ktora mieli mi wyplacic (brutto w rozumieniu podatku
    dochodowego)
    - wyznaczajac (obliczajac) kwote, sad musial uwzglednic wszystkie czynniki.
    Skoro wyrok jest prawomocny to kwota jest ostateczna. Jesli sad, obliczajac
    kwote popelnil blad, to "trudno" ;)
    - jesli nawet uznac ze jest to nieuzasadnione wzbogacenie sie w dobrej
    wierze, to pieniadze te jako "juz wydane" nie moga podlegac zwrotowi.

    Teraz pytanie: czy ja mam racje, czy to tylko pobozne zyczenia prawnego
    laika?

    Prosze o komentarz (byle konstruktywny - please)

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2004-09-27 22:24:50
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 27 Sep 2004 23:34:39 +0200, Tomek naskrobał(a):

> [...]
    > laika?
    >
    > Prosze o komentarz (byle konstruktywny - please)

    Najpierw załatwisz sprawę podatku dochodowego bo zapłacic go i tak musisz:
    Idziesz do US i prosisz o wykładnie na piśmie kto odtrąca i nalicza podatki
    przy postępowaniu egzekucyjnym dla umowy o pracę. Tu jak zwykle na dwoje
    babka wróżyła w Katowicach jest wykładnia że pracodawca nalicza a Opolu że
    komornik.
    Kiedy już wiesz kto ma za ciebie naliczyć PIT to wiesz od kogo go
    dostaniesz ( i zapłacisz na nowym zeznaniu) i sprawa załatwiona.
    Z Zusem to jest podobnie zapłacić trzeba bo jest w kwocie brutto ale warto
    wcześniej po prostu poradzić sie inspekcji pracy albo w sądzie na dyżurach
    bo tutaj dochodzą jeszcze odsetki które chyba już nie będą oskładkowane.
    Tak czy inaczej deklaracje wysyła pracodawca.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-09-28 16:37:42
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > babka wróżyła w Katowicach jest wykładnia że pracodawca nalicza a Opolu że

    No cóż, byłem przekonany, że muszę wysądzoną kwotę wliczyć w przychody i
    zapłacić od tego podatek. Ale nie mialem pojęcia, że płatnikiem może być
    komornik albo pracodawca. Byłem przekonany, że będę to ja sam.
    Ale to jest mniejszy problem.

> [...]
    > bo tutaj dochodzą jeszcze odsetki które chyba już nie będą oskładkowane.
    > Tak czy inaczej deklaracje wysyła pracodawca.

    Ale tego nie rozumiem. Dlaczego ja mam coś zwracać pracodawcy (a o to mnie
    pozwał do sądu). W końcu sąd zasądził mi jakąś tam kwotę. Jeśli od tej kwoty
    pracodawca musi odprowadzić składki do ZUS to to jest jego problem. Sąd nie
    pouczył mnie w żaden sposób o tym, że jest to kwota oskładkowana. Ja mam po
    prostu wyrok zobowiązujący ZLA do wypłaty określonej kwoty. Co mnie obchodzą
    zobowiązania płatnika sładek (czyli pracodawcy)?????

    Czy znacie jakiekolwiek orzeczenia w tych sprawach, tj. coś na co mógłbym
    się powołać w trakcie rozprawy. W końcu jakoś pewnie da się bronić mojego
    stanowiska ?!?!?

    W każdym razie dzięki za uwagi ;)

  • 4. Data: 2004-09-28 22:50:53
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2004 18:37:42 +0200, Tomek naskrobał(a):

> [...]
    > zapłacić od tego podatek. Ale nie mialem pojęcia, że płatnikiem może być
    > komornik albo pracodawca. Byłem przekonany, że będę to ja sam.

    Płatnikiem jesteś TY :) ale stosowny pit ci przesyła komornik lub
    pracodawca.

> [...]
    > prostu wyrok zobowiązujący ZLA do wypłaty określonej kwoty. Co mnie obchodzą
    > zobowiązania płatnika sładek (czyli pracodawcy)?????

    Wyrok jest w kwocie brutto natomiast czy ZUS zapłacisz za pośrednictwem
    pracodawcy czy samodzielnie to bez znaczenia - byleby był zapłacony. Nie
    rozumiem czemu ci sie wydaje ze ZUS cie ma nie obchodzić - przecież nie
    płacisz za pracodawce ale za siebie na swoje świadczenia :D