  • 1. Data: 2004-09-27 21:34:31
    Temat: wspolwlasnosc / hipoteka /zabezpieczenie kredytu
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    Witam,
    Mam dosc nietypowe pytanie - wyslalem juz na banki.pl, ale tematyka jest
    troche prawna rowniez ...

    Chcialbym wziac kredyt hipoteczny - rzedu 200-300 tys PLN.
    Najchetniej jako zabezpieczenia (przynajmniej czesci kredytu) uzylbym
    nieruchomosci ktorej jestem WSPOLWLASCICIELEM (w 1/4 czesci). Jest to
    konfliktowa sprawa spadkowa. Wartosc nieruchomosci szacuje w granicach 1-1.3
    mln PLN. Czy jakis bank bylby zainteresowany takim klientem/dealem?
    (Oczywiscie na zgode pozostalych wspolwlascicieli nie mozna liczyc)

    Taki scenariusz dodatkowe pomoglby mi rozwiazac kilka problemow:
    1. mialbym srodki na budowe domu.
    2. w skrajnym przypadku nie musialbym splacac kredytu, a bank stawalby sie
    wspolwlascicielem CALEJ nieruchomosci
    3. pozostali wspolwlasciciele staliby sie sklonni do rozmow/rozliczen ze
    mna.

    Nie chodzi mi tu o jakis przekret tylko o skorzystanie z moich praw do
    nieruchomosci, ktore od roku sa niestety "papierowe"

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-27 21:59:55
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 27 Sep 2004 23:34:31 +0200, Pat naskrobał(a):

> [...]
    > wspolwlascicielem CALEJ nieruchomosci
    > 3. pozostali wspolwlasciciele staliby sie sklonni do rozmow/rozliczen ze

    Wygląda to na kiepskie zabezpieczenie a poza tym dla banku istotny jest
    dochód kredytobiorcy.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-09-28 17:51:18
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    > Wygląda to na kiepskie zabezpieczenie a poza tym dla banku istotny jest
    > dochód kredytobiorcy.

    zabezpieczenie jest przeciez najlepsze z mozliwych - hipoteczne. Poza tym w
    przypadku gdybym przestal splacac kredyt, bank "kladzie lape" na calej
    nieruchomosci - moze ja zlicytowac itp. Po za tym ma nieskonczenie
    skuteczniejsze metody dochodzenia swoich praw od pozostalych wlascicieli ...

  • 4. Data: 2004-09-28 22:37:03
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Pat wrote:
> [...]
    > nieruchomosci - moze ja zlicytowac itp. Po za tym ma nieskonczenie
    > skuteczniejsze metody dochodzenia swoich praw od pozostalych wlascicieli ...

    Nie bardzo rozumiem... Dlaczego, skoro posiadasz 1/4 udziału we
    współwłasności, to dla banku ma przypaść całość?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 5. Data: 2004-10-02 07:00:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Sep 2004, Pat wrote:
    [...]
    >+ > > 2. w skrajnym przypadku nie musialbym splacac kredytu,
    >+ > > a bank stawalby sie wspolwlascicielem CALEJ nieruchomosci

    No i bankowi potrzebny kłopot...

    >+ > > 3. pozostali wspolwlasciciele staliby sie sklonni do rozmow/rozliczen ze
    >+ > > mna.

    Tego nie rozumiem. Dlaczego ??

    >+ > Wygląda to na kiepskie zabezpieczenie a poza tym dla banku istotny jest
    >+ > dochód kredytobiorcy.
    >+ >
    >+ zabezpieczenie jest przeciez najlepsze z mozliwych - hipoteczne.

    Ale *mało warte* !!
    Co bank zrobi z udziałem 1/4 w budynku ? - musi szukać osła który
    zechce kupić taki udział. Z ryzykiem (w twoim przypadku - pewnością)
    że wystąpią konflikty z resztą współwłaścicieli.
    Ile powiadasz nieruchomość jest warta ? Milion ?
    Czyli 1/4 to 250 tysięcy.
    Można założyć że za 50.000 któryś z pozostałych współwłaścicieli
    'niemal na pewno' zechce w razie czego kupić... :] co, więcej
    dadzą ? ;)
    Przecież bankowi NIE ZALEŻY żeby "dokładać się" do remontów
    nieryuchomości z którą nie będzie co zrobić...

    >+ Poza tym w
    >+ przypadku gdybym przestal splacac kredyt, bank "kladzie lape" na calej
    >+ nieruchomosci

    Właśnie to wytłumacz. Jak niby nabędzie pozostałe 3/4 ?

    >+ - moze ja zlicytowac itp.

    *TWÓJ UDZIAŁ*.

    >+ Po za tym ma nieskonczenie
    >+ skuteczniejsze metody dochodzenia swoich praw od pozostalych wlascicieli ...

    *OD CIEBIE*. Przecież "oni" z bankiem umowy nie zawierali !!
    Jeszcze tego tylko brakuje żeby ktoś musiał płacić twoje długi
    - na przykład karę umowną za jazdę bez biletu "bo był razem
    ze mną w autobusie"...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-05-19 06:48:21
    Od: " 666" <p...@p...onet.pl>

    W takiej sytuacji jest szansa na kredyt w Kredytbanku ( KB ).
    Bank zażąda poddania się egzekucji pozostałych współwłaścicieli (dwukrotność
    kwoty kredytu w CHF, półtorakroność kwoty kredytu w PL), natomiast
    współwłaściciele nie będą musieli być współkredytobiorcami ani poręczycielami
    (żyrantami) jak tego wymagają inne banki, dzięki czemu m.in. współwłaściciel
    nie będą musieli przedstawiać swoich dochodów, nie wystapią w BIK-u, będą mieli
    dowolność wzięcia innych kredytów.
    JaC

  • 7. Data: 2007-05-19 07:27:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " 666" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >W takiej sytuacji jest szansa na kredyt w Kredytbanku ( KB ).

    w takiej sytuacji to mysle ze jest szansza wziecia kredytu w kazdym banku,
    ja np mam taki kredyt wziety w millenium, najlepiej pojsc do open finance
    czy expandera i tam juz doradza, potem ewentualnie zweryfikowac informacje
    samemu

  • 8. Data: 2007-05-19 10:09:13
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Obawiam się, że nie wiesz, o czym piszesz: wątpie, czy Mille zaoferuje kredyt
    hipoteczny z zabezpieczeniem na UDZIALE
    stanowiącym 1/4 w nieruchomości bez przystapienia pozostałych współwłaścicieli do
    kredytu ewentualnie jako poręczający /
    żyranci.
    KB jest bardziej elastyczny i potrafi zażądać jedynie poddania się egzekucji przez
    pozostałych współwłaścicieli.
    Dla doradców podobnie jest to zwykle sytuacja niestandardowa, ale oczywiście pytać
    zawsze warto i trzeba, byle nie
    tracić czasu na obietnice bez pokrycia.
    JaC

  • 9. Data: 2007-05-19 16:31:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości

    > Obawiam się, że nie wiesz, o czym piszesz: wątpie, czy Mille zaoferuje
    > kredyt hipoteczny > z zabezpieczeniem na UDZIALE

    z nas dwu to ty nie masz pojecia o czym piszesz, tak sie sklada ze wlasnie w
    millenium mam wziety taki kredyt i to przy udziale 1/6

  • 10. Data: 2007-05-19 17:41:27
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tyle tylko, że zabezpieczeniem nie jest ten udział na kredytowanej nieruchomości...
    JaC