  • 1. Data: 2007-05-30 13:09:29
    Temat: WALACE sie stropy, fuszerka dewelopera
    Od: s7 <s...@w...pl>

    Dzień Dobry!
    Mieszkanie ma 9 lat, nagle całe tynki ze stropów BEZ OSTRZEŻENIA się
    zawaliły, o mało dziecka nie zabiły.
    Szybkie spojrzenie kogokolwiek kto się na tym zna i zawsze ta sama uwaga:
    BRAK 'SZPRYCU'! czyli pierwszej zaprawy cementowej pod tynk.
    (Deweloper oszczędzał widać albo tak się spieszył.)
    Spółdzielnia uważa, że nic nie musi bo gwarancja i rękojmia już minęły.
    Spółdzielnia proponuje wykonanie remontu trwającego 1 miesiąc, ale POD
    WARUNKIEM całkowitego opuszczenia lokalu na ten czas - nie chce dać LOKALU
    ZASTĘPCZEGO! ani zaplacić za wynajęcie.
    W razie protestów pracownik Zarządu Sółdzielni wyjaśnia, że dotknięta
    rodzina "i tak powinna się cieszyć" z ich (spółdzielni) DOBREGO GESTU
    bowiem oni i tak "NIC NIE MUSZĄ"...
    Rodzina więc musi pokornie się wynieść na miesiąc ze swego mieszkania albo
    sama sobie naprawić tynki. Co ma robić?
    --
    s7

  • 2. Data: 2007-05-30 18:22:24
    Temat: Re: WALACE sie stropy, fuszerka dewelopera
    Od: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>

    > Rodzina więc musi pokornie się wynieść na miesiąc ze swego mieszkania albo
    > sama sobie naprawić tynki. Co ma robić?

    Pierwszy pomysł: przygotowania - w ciszy...

    1) nie sprzątać, tylko wezwać powiatowego inspektora nadzoru budowlanego
    i zapłacić za sporządzenie szczegółowej ekspertyzy. Nie wiem, czy w tej
    sytuacji nie można mówić o konieczności rozbiórki budynku, ze względu na
    zagrożenie zdrowia i życia (w końcowej części przygotowań można
    powiadomić spółdzielnię - na pewno zmiękną).

    2) Porobić zdjęcia w obecności PINB i dołączyć do dokumentacji.

    Co do takich kwestii, jak:

    - wyprowadzenie się i wynajmowanie mieszkania na "przyszły" koszt
    spółdzielni, zawarty w pozwie na drodze cywilnej, ze względu na
    zagrożenie życia,

    - czy tu jakakolwiek gwarancja "przebija" tzw. "błąd w sztuce", czyli
    położenie tynków w zły sposób, z premedytacją zapewne, bo trudno
    posądzić budowniczych o taką niedoróbkę z niewiedzy... powie Ci to każdy
    "majster"...

    - złożenie pozwu przeciwko developerowi,

    - kto odpowiada,

    - jakie straty - jak wycenić itd,

    - jakie przestępstwa komu zarzucić,

    - jakich wysokości odszkodowań żądać,

    - czy żądać wymiany mieszkania na nowe w innym bloku,

    - czy żądać zapłaty za zniszczenia i od kogo,

    - itd...

    nie chcę się wypowiadać... bo nie jestem prawnikiem ;-)

    Ogólnie - sprawa wygląda mi na tak "słodką", że warto, naprawdę warto,
    postarać się o dobrego prawnika i wyciągnąć z tego sporo pieniędzy.
    Należy się Wam, bo ktoś Wam wcisnął szmelc zamiast mieszkania. Znajdźcie
    cywilistę, który specjalizuje się w prawie budowlanym i ma jakieś
    pojęcie o prawie karnym związanym z budowlanką. Możliwe, że w rozmowie z
    PINB taki prawnik zostanie Wam polecony.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 3. Data: 2007-05-31 08:17:11
    Od: "Pablo" <k...@N...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Miałem podobną sytuację: pękające i odpadające tynki w mieszkaniu.
    Spółdzielnia nie chciała przyznać się do błędu, więc powołałem biegłego
    (całe szczęście, że znajomego - więc koszty mniejsze), który pobrał próbki
    tynku i orzekł, że są źle zrobione. Za dużo piachu czy coś... ;-)
    Z ta ekspertyzą do SM, i powiedziałem, że jak nie naprawią na własny koszt +
    zapewnienie mieszkania na czas remontu, to taką ekspertyzę przedstawią
    wszyscy mieszkańcy bloku. Zadziałało... ;-)

    Powodzenia!
    Pablo