    Date: Wed, 30 May 2007 20:22:24 +0200
    From: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WALACE sie stropy, fuszerka dewelopera

    > Rodzina więc musi pokornie się wynieść na miesiąc ze swego mieszkania albo
    > sama sobie naprawić tynki. Co ma robić?

    Pierwszy pomysł: przygotowania - w ciszy...

    1) nie sprzątać, tylko wezwać powiatowego inspektora nadzoru budowlanego
    i zapłacić za sporządzenie szczegółowej ekspertyzy. Nie wiem, czy w tej
    sytuacji nie można mówić o konieczności rozbiórki budynku, ze względu na
    zagrożenie zdrowia i życia (w końcowej części przygotowań można
    powiadomić spółdzielnię - na pewno zmiękną).

    2) Porobić zdjęcia w obecności PINB i dołączyć do dokumentacji.

    Co do takich kwestii, jak:

    - wyprowadzenie się i wynajmowanie mieszkania na "przyszły" koszt
    spółdzielni, zawarty w pozwie na drodze cywilnej, ze względu na
    zagrożenie życia,

    - czy tu jakakolwiek gwarancja "przebija" tzw. "błąd w sztuce", czyli
    położenie tynków w zły sposób, z premedytacją zapewne, bo trudno
    posądzić budowniczych o taką niedoróbkę z niewiedzy... powie Ci to każdy
    "majster"...

    - złożenie pozwu przeciwko developerowi,

    - kto odpowiada,

    - jakie straty - jak wycenić itd,

    - jakie przestępstwa komu zarzucić,

    - jakich wysokości odszkodowań żądać,

    - czy żądać wymiany mieszkania na nowe w innym bloku,

    - czy żądać zapłaty za zniszczenia i od kogo,

    - itd...

    nie chcę się wypowiadać... bo nie jestem prawnikiem ;-)

    Ogólnie - sprawa wygląda mi na tak "słodką", że warto, naprawdę warto,
    postarać się o dobrego prawnika i wyciągnąć z tego sporo pieniędzy.
    Należy się Wam, bo ktoś Wam wcisnął szmelc zamiast mieszkania. Znajdźcie
    cywilistę, który specjalizuje się w prawie budowlanym i ma jakieś
    pojęcie o prawie karnym związanym z budowlanką. Możliwe, że w rozmowie z
    PINB taki prawnik zostanie Wam polecony.

    Pozdrawiam,

    Andrzej