  • 1. Data: 2007-05-30 13:10:35
    Temat: Allegro - paserstwo?
    Od: "Zyga" <z...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam takie pytanie - czy jeśli przez allegro zakupiłem płytę, która okazała się
    piratem, to czy w takiej sytuacji prawnej Allegro jest paserem. Obsługa serwisu
    odpisała się, ze wszystko jest ok, a sprzedający napisał, że nie dopytałem o
    szczegóły. Płyta - Test Drive Unlimited.

    Nie pytałem, bo sądziłem, że poprzez Allegro nie można kupić nielegalnej,
    pirackiej płyty.

    Tutaj widać negatywy, pozytywy są pisane zapewne przez ludzi, którym zależało na
    tanich piratach.

    http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=5083490

    Pytanie jest takie - czy w takiej sytuacji, gdy serwis Allegro otrzymał od
    użytkowników kilka listów z prośbą o zablokowanie tego pirata - powinien czy nie
    go zablokować. Pieniądze za pośrednictwo wziął i co z nimi powinien zrobić. Czy
    Allegro w takim przypadku jest paserem czy nie?

    Korzystam z tego serwisu bardzo często i wolałbym, żeby te kwestie były
    uregulowane. Czy można więc coś w tym przypadku zrobić. Nie chciałbym z powodu
    opieszałości pracowników z niego zrezygnować.

    pozdrawiam

    Zyga

  • 2. Data: 2007-05-30 13:39:59
    Temat: Re: Allegro - paserstwo?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zyga" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > od
    > użytkowników kilka listów z prośbą o zablokowanie tego pirata - powinien

    a skad pewnosc ze on jest piratem, to ze ktos przysyla takie info nie
    oznacza automatycznie ze to prawda, moze to konkurencja prubuje sie go
    pozbyc

    > Pieniądze za pośrednictwo wziął i co z nimi powinien zrobić. Czy
    > Allegro w takim przypadku jest paserem czy nie?

    a jak na gieldzie samochodowej kupisz kradziony samochod to tez wlasciciel
    gieldy bedzie paserem?
    nie maja obowiazku i mozliwosci sprawdzac

    > Korzystam z tego serwisu bardzo często i wolałbym, żeby te kwestie były
    > uregulowane.

    i sa, tylko twoja droga jest niewlasciwa, zasowaj na najblizszy
    komisariat, bo tam sie powinienes pojawic z informacja o piracie, tylko
    najpierw przejzyj swoj sprzet i plyty czy aby nic nielegalnego sie nie
    znajdzie, bo niewykluczone ze w "toku sledztwa" sprawdza twojego kompa,
    niewyluczone ze jak nie zglosisz, to i w przyszlosci zapukaja do ciebie
    jak goscia zawina i sprawdza liste jego kontrachentow, bywaly juz takie
    przypadki

    > Czy można więc coś w tym przypadku zrobić.

    mozna, jak wyzej, odpowiednia droga to klucz do sukcesu ;)

  • 3. Data: 2007-05-30 13:48:45
    Od: "DarkDaro" <d-j1@hate-spam_gazeta.pl>

    Miałem identyczny problem. Gra GTA Vice City za 60zł Założyłem gościowi
    sprawę w sądzie mimo, że mieszkał w jakiejś wsi ale dowody były tak mocne,
    że kolo się od razu przyznał i nie musiałem tam jeździć. Sprawę zgłosiłem
    bezpośrednio do prokuratury bo policja to nie bardzo wiedziała o co mi
    chodzi. Pieniądze odzyskałem, gosciu dostał ostrzerzenie bo był nieletni i
    wywalili go ze szkoły.

    --
    Pzdr
    Mroczny Daro

  • 4. Data: 2007-05-30 14:08:23
    Od: "Zyga" <z...@p...onet.pl>

    > a jak na gieldzie samochodowej kupisz kradziony samochod to tez wlasciciel
    > gieldy bedzie paserem?
    > nie maja obowiazku i mozliwosci sprawdzac

    Nawet gdy 5 klientów powie im, że mają takiego a takiego gościa, który handluje
    nielegalnym towarem?

> [...]
    > niewyluczone ze jak nie zglosisz, to i w przyszlosci zapukaja do ciebie
    > jak goscia zawina i sprawdza liste jego kontrachentow, bywaly juz takie

    Latanie co 5 minut na policję, to nieciekawe zajęcie

    Poza tym z regulaminu allegro

    17.2. Allegro może zawiadomić Policję lub prokuratora o każdym przypadku
    podejrzenia, że oferowane towary pochodzą z przestępstwa lub Użytkownik
    dopuszcza się przestępstwa ściganego z urzędu.

    Może - nie musi - ich broszka, ale klienci na tym tracą.

    Mogę opublikować wszystkie maile jakie dostałem od gościa i serwisu allegro (tam
    była tylko standardowa odpowiedź) - gość jest świadomy, że narusza prawo autorskie.

    Ja właśnie dlatego kupuję legalne płyty, by nie musieć się martwić o to, że mam
    piraty. Heh, przyjdzie policja i zapyta - skąd to masz, a ja - no kupiłem na
    Allegro/na giełdzie. Czy jak w samochodzie mam nielegalną część, to za to
    odpowiadam? Płyty nie odpalałem (więc nie używam).

    Zyga

  • 5. Data: 2007-05-30 14:18:28
    Od: "Zyga" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > bezpośrednio do prokuratury bo policja to nie bardzo wiedziała o co mi
    > chodzi. Pieniądze odzyskałem, gosciu dostał ostrzerzenie bo był nieletni i

    OK, rozumiem - tylko teraz jak to zrobić, bo czy w ogóle mi się będzie opłacać,
    jeśli na tym straciłem zaledwie ponad 20 złotych. Koszty sądowe ponosi druga
    strona, ale sam muszę stracić nieco na biletach, by odwiedzić prokuraturę itd.
    Gdy za każdym razem będę tracić takie kwoty to ich odzyskiwanie będzie
    nieopłacalne. I w tym cały szkopuł. Gdybym stracił paręset złotych, to byłby
    sens to zgłaszać. Oczywiście zgłosić może ktoś z pozostałych osób, kto ma do
    prokuratury rzut beretem. Ale czy mimo wszystko osoba zgłaszająca ponosi jakieś
    koszty?

    Zyga

  • 6. Data: 2007-05-30 15:43:01
    Od: "DarkDaro" <d-j1@hate-spam_gazeta.pl>

    Ale czy mimo wszystko osoba zgłaszająca ponosi jakieś
    > koszty?

    U mnie zero kosztów. Sprawa o oszustwo.

    --
    Pzdr
    Mroczny Daro

  • 7. Data: 2007-05-31 01:21:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.05.2007 Zyga <z...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > szczegóły. Płyta - Test Drive Unlimited.
    > Nie pytałem, bo sądziłem, że poprzez Allegro nie można kupić nielegalnej,

    Bez względu na ewentualną kwalifikcję karną czynu i postawione tobie
    zarzuty, wątpię aby sąd dał wiarę w powyższe. A jeśli cena była rażąco
    niższa od rynkowej, a zdaje się że w innym poście tak sugerowałeś, to sąd
    tym bardziej w twoją naiwność nie uwierzy. Inaczej mówiąc, bardziej
    martwiłbym się na twoim miejscu o siebie, niż o Allegro, no chyba, że już
    złożyłeś na policję/do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-06-01 09:37:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 May 2007, Zyga wrote:

    > Korzystam z tego serwisu bardzo często i wolałbym, żeby te kwestie były
    > uregulowane. Czy można więc coś w tym przypadku zrobić.

    Pytanie czy pytasz jak odzyskać 20 zł czy jak "przywalić" piratowi, bo
    to dwa oddzielne pytania.
    Jak idzie o to drugie, to osobą poszkodowaną jest RÓWNIEŻ rozporządzający
    prawami autorskimi i to on (sam lub za pośrednictwem jakiejś BSA ;))
    jest władny strzelać w sprzedawcę prokuratorem.
    Tyle, że w takim przypadku, tak jak Marcin napisał, kupujący występuje
    w roli "zamieszany w kradzież zegarka" ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-06-02 08:52:25
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > Tyle, że w takim przypadku, tak jak Marcin napisał, kupujący występuje
    > w roli "zamieszany w kradzież zegarka" ;>

    Sprawa załatwiona - dzięki widocznemu, ostremu komentarzowi w końcu nastąpiła
    reakcja i konto zostało zawieszone. To cieszy - no w końcu goście dbają o PR :)
    Eh, może rzeczywiście trzeba zawsze pytać czy produkt legalny - ale to dobrze,
    by to wprost było napisane w regulaminie. Przepraszam za zamieszanie - nieco
    emocjonalnie reagowałem.

    Zyga