  • 141. Data: 2021-09-19 14:50:01
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Sep 2021 13:07:10 +0200, Kviat napisał(a):

    > Skoro przez setki lat nie narodziła się wolność dla niewolników, to może
    > tym niewolnikom było dobrze jak było i nie było sensu ich na siłę
    > uszczęśliwiać?

    Skoro przez paręset tysięcy lat dobrze nam było na drzewach to może
    powinieneś wrócić na to drzewo? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 142. Data: 2021-09-19 15:41:20
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Skoro przez setki lat nie narodziła się wolność dla niewolników, to
    > może tym niewolnikom było dobrze jak było i nie było sensu ich na siłę

    Jak rozumiem stanowczo potępiasz amerykańską rebelie (udaną) przez którą
    niewolnicy w stanach ameryki cierpieli niewolę o 30 lat dłużej?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zniesienie_niewolnictw

    --
    A. Filip

  • 143. Data: 2021-09-19 17:06:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.09.2021 o 15:41, A. Filip pisze:

    > Jak rozumiem stanowczo potępiasz amerykańską rebelie (udaną) przez którą
    > niewolnicy w stanach ameryki cierpieli niewolę o 30 lat dłużej?

    Jak zwykle nie rozumiesz.
    Za to stanowczo potępiam brak umiejętności zrozumienia sarkazmu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 144. Data: 2021-09-19 17:16:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.09.2021 o 13:07, Kviat pisze:

    > Ja nie walczyłem.

    O widzisz, może to było to brakujące ogniwo?

    > Ale szacun, że Ty walczyłeś.

    Mi tam zwisa szczęście afgańskich kobiet.

    > Skoro przez setki lat nie narodziła się wolność dla niewolników, to może
    > tym niewolnikom było dobrze jak było i nie było sensu ich na siłę
    > uszczęśliwiać?

    Tylko, że niewolnictwo wcale nie zniknęło, ma jedynie inne oblicze.

  • 145. Data: 2021-09-19 18:15:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.09.2021 o 17:16, nadir pisze:

    > O widzisz, może to było to brakujące ogniwo?

    Może.

    > Mi tam zwisa szczęście afgańskich kobiet.

    Czyli skłamałeś pisząc "walczyliśmy"?
    Ale się dałem oszukać...

    I weź tu zaufaj komuś piszącemu w internetach :/

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 146. Data: 2021-09-20 01:54:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Różnica jest taka, że to ty ubogacasz:P

    Jo, ptasim mleczkiem i żubrówką, choć tą ostatnią to raczej tzw.
    zachodnie nacje. Ze dwa razy ubogacałem bigosem i gołąbkami, ale polska
    kuchnia nie jest tu zbyt silnym narzędziem. Żona odradziła abym ubogacał
    śpiewem i skocznym tańcem.

    > Myślę, że trafiłeś w sedno - po prostu nasza kultura jest tak różna i
    > nastawiona na jednostkę a nie społeczeństwo, że nie bardzo wyobrażam
    > sobie pogodzenie tych sprzeczności tak, zeby to europejska kultura
    > przetrwała. Jak to ty się przeprowadzasz gdzie indziej to jest to siłą
    > rzeczy do zaakceptowania, bo przecież oczywiste jest nie zamierzasz
    > zmienić tamtych w europejczyków. Ale w drugą stronę to jest już mało
    > zabawne.

    Z tym nastawieniem na jednostkę to niewątpliwie prawda. Ale myślę, że
    ludzie by doceniali jak najbardziej taką kulturową różnorodność, której
    oczywiście nie docenią jeśli towarzyszy jej np. ubogacanie lokalnego
    światka przestępczego czy fundamentalizmu religijnego. Póki rzecz będzie
    się sprowadzała do przyjmowania imigrantów, pakowania ich do de facto
    różnych get, to nic z tego nie będzie.

    Z ciekawostek, tu (znowu u mnie) nawet o tym pomyślano, i w budownictwie
    uspołecznionym są limity rasowe, tak by w obrębie danych dzielnić takie
    getta sie nie tworzyły. I teraz zrealizuj coś takiego na Zachodzie,
    gdzie już samo pytanie o czyjąś rasę może być ciężką zniewagą.

    --
    Marcin

  • 147. Data: 2021-09-20 11:35:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 18 Sep 2021 13:25:29 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Słowacy mają problem z
    > nadreprezentację ich narodowości. Słowaków jest niewielu, a Romów tu
    > mieszkających mnóstwo. To są całe miejscowości.

    To "mnóstwo" według ostatniego spisu wynosi 2% populacji.
    http://web.archive.org/web/20131101221350/http://por
    tal.statistics.sk/files/table-10.pdf

    Romowie na Słowacji żyją raczej w slumsach-gettach na obrzeżach wsi i
    miast, a nie w osobnych miejscowościach. Swoją droga, wygląda to
    dramatycznie, ale im to jakoś odpowiada.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 148. Data: 2021-09-20 11:56:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 16:16:27 +0200, Shrek napisał(a):

    > Nikt tworząc ustawę nie założył,
    > że SG będzie łamać prawo i przetrzymywać lub wywozyć zatrzymanych chuj
    > wie gdzie -

    No właśnie, a tu takie coś:

    https://ddb24.pl/artykul/zwloki-znalezione-pod/12206
    04

    "Białorusini zaczęli rozpowszechniać informacje o tym, że ich służby
    graniczne wykryły ślady ciągnięcia zwłok ze strony Polski w stronę granicy
    z Białorusią."

    Normalnie powiedziałbym, że to kolejne kłamstwo Łukaszenki, ale tym razem
    trafił swój na swego i nie będę zdziwiony, jeśli okaże się, że to kolejny
    etap upodabniania się naszych służb do standardów ciepłego człowieka.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 149. Data: 2021-09-20 12:14:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > trafił swój na swego i nie będę zdziwiony, jeśli okaże się, że to kolejny
    > etap upodabniania się naszych służb do standardów ciepłego człowieka.

    Ale nie standardów USA ze Starych Kiejkutów bo go w Polsce ich nie
    przetrzymywali bezprawnie z dodatkiem "nie tortur"?

    Po za tym na grupie prawo powinien z automatu paść "domysł do
    wykluczenia" że inni członkowie grupy zdecydowali się wrócić na Białoruś
    nie porzucając zwłok. *Jako domysł* to grubsza tak samo prawdopodobne
    szczególnie jak Straż Graniczna AFAIR raportowała na dniach
    "wychłodzonych" przy okazji przekraczania granicy (w odosobnionych
    miejscach).

    --
    A. Filip

  • 150. Data: 2021-09-20 13:30:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 11:35, Olin pisze:
    > To "mnóstwo" według ostatniego spisu wynosi 2% populacji.

    Tylko wszyscy się uparli mieszkać tu koło polskiej granicy. Pewnie, jak
    sie weźmie duże miasta, to może i 2% wyjdzie, choć część romów może się
    ukrywac pod innymi narodowościami - przykładowo węgierską.

    --
    Robert Tomasik