  • 261. Data: 2021-09-30 08:13:07
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > I to bardzo, bo przecież oni tam przyjeżdżają turystycznie i mogą
    > przeważnie wrócić do swojego kraju.

    A rozmawiamy w tym podwątku o tym czy sytuacja jest wystarczająco
    spierdolona "w Iraku i Afganistanie" "dobrymi" intencjami USA+ na
    zasługiwanie na status uchodźcy "gdzieś"? Czy może staramy się wskazać że
    jest to "drugorzędne" w przypadku nielegalnego przekraczania
    (kolejnej) granicy Białoruś-Polska?
    [ Albo powiedz/załóż wprost że "Irakijczyków i Afgańczyków" wśród
    przekraczających jest dosłownie trochę, a w sumie "z podobnych krajów"
    mniejszość ]

    Jak wymóg "bezpośredniości" ma uprościć wywód prawny to go
    nie komplikuj, albo *bardzo wyraźnie* rozdzielaj różne
    (słabo zależne) fronty prawnych ataków.

    A jak chcesz pełnego *politycznego* cynizmu: po postawieniu przez Polskę
    i Litwę płotów na granicy z Białorusią lepiej zostawić jakąś furtkę dla
    *możliwości* ucieczek Białorusinów przez Ukrainę do UE (Polski).
    "Nie po to się bitwy wygrywa by wojnę przegrać", zimną wojnę z
    "dożywotnim prezydentem" Łukaszenką.

    --
    A. Filip

  • 262. Data: 2021-10-01 22:05:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.09.2021 o 08:13, A. Filip pisze:
    > A rozmawiamy w tym podwątku o tym czy sytuacja jest wystarczająco
    > spierdolona "w Iraku i Afganistanie" "dobrymi" intencjami USA+ na
    > zasługiwanie na status uchodźcy "gdzieś"?

    JA przynajmniej nie. To nie ma nic wspólnego z ochroną granicy.

    --
    Robert Tomasik