  • 51. Data: 2012-08-02 23:03:55
    Temat: Re: Właściciel mieszkania chce poprawić antenę na dachu - firma zarządzająca zabrania.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <_...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jveffu$csi$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 2012-08-02 14:14, Aha.... pisze:,a zdrugie boją się

    > Jak ktoś zauważył - anteny promieniują wiązkę kierunkową, sektorową.
    > "rozwartość" połówkowa w płaszczyźnie pionowej jest rzędu 10 stopni. A
    > więc wolę mieć antenę na swoim budynku, nad swoją głową - niż na budynku
    > sąsiednim.

    Z mojej wiedzy wynika, że kąt wiązki przeważnie jest 120°, a czasem 90°.

> [...]
    > jest stanąć między anteną, a jeszcze na dachu. No i trzeba by stać na
    > szczudłach, albo unosić się jak superman, aby znaleźć się w sektorze
    > wiązki.
    >
    > Moc stacji bazowych 1800MHz, to rząd 40W. Moc telefonu - sięga 2W. Teraz
    > weźcie pod uwagę prostą arytmetykę: dwa razy dalej, to cztery razy
    > słabsze promieniowanie. Jak daleko od mózgu macie telefon, gdy
    > rozmawiacie? Jak daleko macie antenę stacji bazowej?
    >
    > Wreszcie - wszyscy chcemy mieć wszędzie "zasięg", ale anteny - byle nie w
    > pobliżu. Chcemy mieć tani wywóz śmieci - ale wysypiska, to nie w naszej

    Bardzo sensowne uwagi. Po prostu ludzie panikują. Z jednej strony noszą
    telefony komórkowe w kieszeniach, a z drugiej boją się BTS-ow :-)

  • 52. Data: 2012-08-02 23:45:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/02/2012 11:03 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Z mojej wiedzy wynika, że kąt wiązki przeważnie jest 120°, a czasem 90°.

    mowisz o poziomej, a on o pionowej

  • 53. Data: 2012-08-02 23:46:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/02/2012 10:59 PM, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Aha...." napisał w wiadomości grup
    > 40W 46bDm to leci z nadajnika do anteny przy antenie 240cm mamy + 39dB
    > czyli razem cos kolo 300W
    >
    > 40W ERP!
    > Popatrz z jaką mocą nadaje analog. To dopiero szaleństwo.

    ba, a radio, a telewizja, a telewizja Trwam
    dobrze, ze sie ten maszt w Gabinie zawalił.

  • 54. Data: 2012-08-03 00:07:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > mowisz o poziomej, a on o pionowej

    Poziomej. Sądzisz, ze mają różną charakterystykę? Bo nei zastanawiałem sie
    nad tym.

  • 55. Data: 2012-08-03 00:11:05
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    Aha.... wrote:

    > 40W 46bDm to leci z nadajnika do anteny przy antenie 240cm mamy + 39dB
    > czyli razem cos kolo 300W mocy ciaglej co w odleglosci nawet kilometra w
    > wiazce glownej daje okolo 150W i teraz wloz do mikrofaslowki wode
    > nastaw na 150W i poczekaj kilka lat !

    A sprawdzałeś FSL ? (FreeSpaceLoss) ?
    Dla linkow punkt punkt - masz 2 anteny, powiedzmy +40dB każda miska.
    Czyli powiedzmy przy nadajniku +15dBm, 2miskach po +40dBm (czyli razem
    +80) na odbiorze po 6.5km (@32GHz) mam -40dBm.

    Tłumienie wolnej przestrzeni jest potężne (FSL) tak więc już kilka
    metrów od anteny moc spada konkretnie w dół.

    Przy sektorach, nawet jak z sektora wywalisz 2kW, to policz sobie
    tłumienie FSL dla 1.8GHz to się dowiesz jaki sygnał masz powiedzmy 10m
    dalej.

    Marcin

  • 56. Data: 2012-08-03 00:15:42
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    _ąćęłńóśźż. wrote:
    > Masz prawo mieć antenę.
    > Musi być wykonana zgodnie z projektem budowlanym (uprawnienia projektowe) i
    > zamocowana przez firmę (osobę) posiadającą uprawnienia do pracy na
    > wysokościach.
    > Który z powyższych warunków spełniasz?

    Projekt budowlany pod warunkiem że konstrukcja na której jest antena
    wystaje 3m ponad dach. Jak poniżej to nie trzeba.

    Marcin

  • 57. Data: 2012-08-03 01:38:42
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-08-02 22:59, qwerty pisze:
> [...]
    > czyli razem cos kolo 300W
    >
    > 40W ERP!
    > Popatrz z jaką mocą nadaje analog. To dopiero szaleństwo.

    Taa oczywiscie a ty myslisz ze te wszystkie TuTu Tut w radioodbiornikach
    analogowych to z mocy 40W ?

    Spoleczenstwo jest debilne i za pare lat za to zaplaci wysoka cene,
    zreszta oddzialy onkologiczne mowia same za siebie.

  • 58. Data: 2012-08-03 01:47:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.08.2012 01:38, Aha.... pisze:

    > Taa oczywiscie a ty myslisz ze te wszystkie TuTu Tut w radioodbiornikach
    > analogowych to z mocy 40W ?

    Nawet pojedyncze miliwaty wystarczą.

    > Spoleczenstwo jest debilne i za pare lat za to zaplaci wysoka cene,
    > zreszta oddzialy onkologiczne mowia same za siebie.

    Natychmiast wyłącz swój komputer! Wiesz jak on PROMIENIUJE?!

    Przeciętny pecet emituje jakieś 200W PROMIENIOWANIA!

  • 59. Data: 2012-08-03 07:05:45
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-08-02 23:03, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "SQLwiel" <_...@g...com> napisał w wiadomości

    > Z mojej wiedzy wynika, że kąt wiązki przeważnie jest 120°, a czasem 90°.

    Oczywiście, ale w POZIOMIE. Ja pisałem o rozwartości w pionie, czyli na
    ile antena wali w dół, po najwyższych piętrach sąsiednich budynków - bo
    tutaj faktycznie antena najbardziej szkodzi.
    Poziomo zazwyczaj jest 120, bo najczęściej 3 anteny (czasem 4, jak 90)
    pokrywają 360 st.

    http://malopolska.btsearch.pl/PM/2_1.php

    > Bardzo sensowne uwagi. Po prostu ludzie panikują. Z jednej strony noszą
    > telefony komórkowe w kieszeniach, a z drugiej boją się BTS-ow :-)

    Dziękuję. :)
    Witam Cię w gronie głupich chujów wg klasyfikacji "Aha...". Jakoś mi w
    tym towarzystwie pasuje.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 60. Data: 2012-08-03 07:09:47
    Temat: Re: W?a?ciciel mieszkania chce poprawi? anten? na dachu - firma zarz?dzaj?ca zabrania.
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-08-03 00:07, Robert Tomasik wrote:

    > Poziomej. Sądzisz, ze mają różną charakterystykę? Bo nei zastanawiałem
    > sie nad tym.

    To raczej oczywiste, że mają różną. W końcu nie zależy nikomu na zasięgu
    w samolotach i kopalniach:)

    Shrek.