  • 1. Data: 2012-07-30 20:49:05
    Temat: Syndyk żąda pieniędzy od klientów upadłej firmy
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Co myślicie o tej sprawie? Jakie szanse mają ludzie, którzy dostali
    takie pisma?

    http://antyweb.pl/syndyk-inwazji-pc-zada-zwrotu-zwro
    conych-pieniedzy-w-tym-kraju-nigdy-nie-bedzie-dobrze
    /

  • 2. Data: 2012-07-30 23:23:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.07.2012 20:49, PlaMa pisze:
    > Co myślicie o tej sprawie? Jakie szanse mają ludzie, którzy dostali
    > takie pisma?
    >
    > http://antyweb.pl/syndyk-inwazji-pc-zada-zwrotu-zwro
    conych-pieniedzy

    Tak z ciekawości: ludzie ci mieli roszczenie czysto cywilne, czy też
    zawiadomili organa o np. wyłudzeniu i byli ofiarami przestępstwa?

    Bo IMHO nieco inaczej wygląda rozporządzenie majątkiem w celu
    zaspokojenia roszczenia cywilnego, a nieco inaczej naprawienie szkody
    spowodowanej przestępstwem (w celu łagodniejszego potraktowania w
    postaci np. umorzenia).

  • 3. Data: 2012-07-31 14:31:14
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Myślimy, że pracownicy upadłej firmy powinni być ostatni w kolejności
    zaspokajania, bo to zwykle oni przyczynili się do upadku pracodawcy (a kto,
    jak nie pracownicy???).
    Niestety mamy chore prawo w tym zakresie, w PRL-bis frajerem (owcą do
    strzyżenia) jest klient.

    -----

  • 4. Data: 2012-07-31 15:09:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mój radca, z którym rozmawiałem na ten temat, twierdzi, że żądanie
    syndyka jest bezpodstawne (bez podstawy prawnej). Nie wchodzi w grę
    bezpodstawne wzbogacenie, bo była podstawa prawna do przelewu, natomiast
    syndyk może dochodzić odszkodowania od członków zarządu, którzy podjęli
    taką decyzję.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-07-31 21:34:57
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2012 15:09:00 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Mój radca, z którym rozmawiałem na ten temat, twierdzi, że żądanie
    > syndyka jest bezpodstawne (bez podstawy prawnej).

    1. Jak nie lubię teorii spiskowych, tak niestety, tu ją widzę.
    2. Pani syndyk wyraźnie napisała, że wzywa Państwo do zwrotu przekazanej kwoty.
    Co odczytuję, że wpływy ze sprzedaży środków nie pokryją należności podatkowych.
    3. Gdybym ja otrzymała takie pismo, to w swej "głupocie" zrozumiałabym, że pani
    syndyk namawia mnie (a właściwie zastrasza) - bym wpłaciła jej swoje pieniądze,
    mimo że nic za nie nie dostanę. To nie mogła napisać zwykłej prośby o datek?

    > Nie wchodzi w grę
    > bezpodstawne wzbogacenie, bo była podstawa prawna do przelewu, natomiast
    > syndyk może dochodzić odszkodowania od członków zarządu, którzy podjęli
    > taką decyzję.

    Już rozumiem, dlaczego symbolem prawa jest paragraf;p
    Jeśli była podstawa prawna do wystawienia przelewów, to dlaczego zarząd ma
    odpowiadać za ich realizację?

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 6. Data: 2012-08-01 08:57:21
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Być może syndyk dała ciała z rozpoczęciem swoich obowiązków nie obejmując
    rachunków bankowych.
    Poważna sprawa i poważna odpowiedzialność (nie chiałbym być w skórze).
    "Być może" w sensie m.in., czy wezwała upadłego do wyjawienia rachunków i czy
    wszystkie wyjawili.

    -----
    > 2. Pani syndyk wyraznie napisala, ze wzywa Panstwa do zwrotu przekazanej
    kwoty.
    > 3. Gdybym ja otrzymala takie pismo, to w swej "glupocie" zrozumialabym, ze
    pani syndyk namawia mnie - bym wplacia jej swoje pieniadze, mimo ze nic za
    nie nie dostane.