  • 1. Data: 2012-07-31 13:20:58
    Temat: Właściciel mieszkania chce poprawić antenę na dachu - firma zarządzająca zabrania.
    Od: "...@b...de" <...@b...de>

    Witam,

    Od wielu lat mam antenę telewizyjną na dachu.
    Jest to 5-piętrowy, powojenny budynek.
    Jestem właścicielem mieszkania w naszej klatce.

    Chcę poprawić antenę na dachu, aby polepszyć odbiór.
    Pomieszczenie w którym jest wejście na dach
    zostało zamknięte na kłódkę, a klucz wzięła firma,
    która świadczy usługi zarządzania nieruchomością.

    Poprosiłem o wypożyczenie klucza i otrzymałem odmowę.
    Powiedziano mi, że jest jakaś ustawa od 1995 roku,
    która twierdzi, że umieszczanie anten na dachu lub
    elewacji może się odbywać wyłącznie w wyniku uchwały
    Wspólnoty Mieszkaniowej.

    Chciałbym się zatem skonsultować z Wami i zapytać:

    1). Czy faktycznie mają prawo odmówić/zabronić mi
    poprawienia anteny, która wisi od momentu przed 1995?

    2).Czy faktycznie taka ustawia istnieje i czy nie
    próbują mnie ogłupiać zakładając, że nie znam prawa?

    Proszę wybaczyć mój brak wiedzy w tej dziedzinie.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam,

    Krzysztof.

  • 2. Data: 2012-07-31 13:24:09
    Od: "madzia z Pokładu idy" <M...@w...edu.com>

    >Od wielu lat mam antenę telewizyjną na dachu.

    jakim prawem? Czy była uchwała Wspólnoty i jaki czynsz jest płacony za jęcie
    powierzchni wspólnej? Jeśli nie było uchwały wspólnota powinna naliczyć 300%
    czynszu za bezumowne kozystanie ale tylko 5 lat wstecz.

    Madzia - Zarz.Dypl.

  • 3. Data: 2012-07-31 13:40:36
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-31 13:20, ...@b...de pisze:
> [...]
    >
    > 1). Czy faktycznie mają prawo odmówić/zabronić mi
    > poprawienia anteny, która wisi od momentu przed 1995?

    Jeśli już wisi, to zabronić jej poprawienia (np przekręcenia) -
    teoretycznie nie mogą. Ale mogą Ci "rzucać kłody pod nogi", co właśnie
    robią. Albo się dogadacie, albo będziesz się z nimi sądził.

    > 2).Czy faktycznie taka ustawia istnieje i czy nie
    > próbują mnie ogłupiać zakładając, że nie znam prawa?

    Nie chce mi się szukać szczegółów, ale "na oko" - istnieje (Ust. o Wł.
    Lokali). Dach jest częścią wspólną, korzystanie z niego wymaga zgody
    wspólnoty/zarządu/zarządcy.

    Zacznij się z nimi napieprzać, że jak ruszą Twoją antenę, to Ci zapłacą
    jak za zboże (jak za zabudowanie nowej). Chyba, że wykażą gotowość do
    racjonalnej współpracy.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 4. Data: 2012-07-31 13:42:39
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-31 13:24, madzia z Pokładu idy pisze:

> [...]
    > powierzchni wspólnej? Jeśli nie było uchwały wspólnota powinna naliczyć 300%
    > czynszu za bezumowne kozystanie ale tylko 5 lat wstecz.

    Czesc wspolna jest wspolna ?

  • 5. Data: 2012-07-31 13:43:04
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    > Zacznij się z nimi napieprzać, że jak ruszą Twoją antenę, to Ci zapłacą
    > jak za zboże (jak za zabudowanie nowej). Chyba, że wykażą gotowość do
    > racjonalnej współpracy.

    Zarzadca, "ciec" to se qrwa moze.

  • 6. Data: 2012-07-31 13:53:59
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-31 13:43, Aha.... pisze:

    > Zarzadca, "ciec" to se qrwa moze.

    Mylisz pojęcia.
    Poczytaj UoWL.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 7. Data: 2012-07-31 13:58:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 07/31/2012 01:20 PM, ...@b...de wrote:
> [...]
    > próbują mnie ogłupiać zakładając, że nie znam prawa?
    >
    > Proszę wybaczyć mój brak wiedzy w tej dziedzinie.
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam,

    Dach jest czescia wsplna i jak najbardziej masz prawo tam wejsc.
    Pytanie tylko czy sam, czy w towarzystwie.
    Ja bym, bo prostu przecial klodke, zabezpieczyl nowa i zaniosl
    administartorowi klucz.
    Inna sprawa to to czy na dachu cos mozesz postawic. Generalnie nie. Na
    elewacji tez nie i moga ci nakazac to zdjac.
    W przypadku elewacji chodzi o raz o estetykue, dwa o prawa autorskie
    architekta i takie tam inne pierdoly. Co do dachu chodzi o jego
    dziurawienie, ale przykrecenia czegos do komina juz sie czepiac nie
    powinni.Naprawianie tego co juz tam jest jak najbardziej wchodzi w gre.
    pmocy szukaj na grupach krotkofalarksich. Oni maja obcykane stawianie
    anten an dachach.

  • 8. Data: 2012-07-31 14:35:29
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-31 13:53, SQLwiel pisze:

    > Mylisz pojęcia.
    > Poczytaj UoWL.

    A zarzadca to niby kim jest ? jakkolwiek szumnie by sie zwal pozostaje
    Cieciem qrwa jego mac.

    A ciec to se moze.

  • 9. Data: 2012-07-31 14:36:31
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-31 13:58, witek pisze:

> [...]
    > powinni.Naprawianie tego co juz tam jest jak najbardziej wchodzi w gre.
    > pmocy szukaj na grupach krotkofalarksich. Oni maja obcykane stawianie

    Prawa autorskie architekta ? Sam to wymysliles ?

    To co ja se nie moge stuningowac auta bo prawa autorskie ma projektant ?

  • 10. Data: 2012-07-31 14:37:46
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Pomieszczenie w którym jest wejście na dach zostało zamknięte na
    kłódkę, a klucz wzięła firma, która świadczy usługi zarządzania
    nieruchomością.

    u nas koles ktory zrobil sobie adaptacje strychu zalozyl krate we
    wyjsciu na dach, postraszylismy go przepisami ppoz. i prokuratorem i
    krata zniknela, moze niezbyt finezyjne ale skuteczne

[...]

    a co to ma do rzeczy ? przeciez nie chcesz nic tam umieszczac ?

    //Czy faktycznie mają prawo odmówić/zabronić mi poprawienia anteny,
    która wisi od momentu przed 1995?

    moga sprobowac i to wlasnie zrobili

    //2).Czy faktycznie taka ustawia istnieje i czy nie próbują mnie
    ogłupiać zakładając, że nie znam prawa?

    nawet jesli nie nalezysz do Wspolnoty Mieszkaniowej to czesc wspolna
    jest wspolna i powinienes miec do niej dostep

    ps niszczenia zamka, klodki czy czegos innego nie polecam bo wtedy
    moga pociagnac Cie za koszta dorobienia duplikatow np 20 sztuk

    P.